آونگ از جدیدترین محصولات نتربیت در ایران رونمایی کرد

عصر دوشنبه ۲۹ فروردین ماه، در یک مراسم خبری که با حضور مدیران شرکت آونگ و رسانه‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات برگزار شد، آونگ از جدیدترین محصولات نتربیت برای بازار ایران رونمایی کرد.

نتربیت؛ تولد یک برند ایرانی در حوزه شبکه

بعد از شدت یافتن تحریم‌ها و تاثیر آن بر واردات قطعات الکترونیکی و همچنین اعمال محدودیت‌های گمرکی در واردات مودم، تقاضای خرید برای برخی از محصولات کاربردی مثل مودم و روتر افزایش پیدا کرد و بازار با مشکل تامین این تجهیزات روبرو شد. آونگ با توجه به سابقه و ارتباطاتی که در حوزه شبکه داشت، تصمیم به انتقال فناوری و تولید این محصولات در ایران را گرفت. پروژه‌ای که بعد از دو سال منجر به تولد برند نتربیت و تولید محصولاتی مطابق با استاندارد جهانی شد.

در ابتدای این نشست خبری، آقای کریمی، مدیر بازاریابی آونگ با اشاره به پیشرفت آونگ در این چند سال گفت: “در این دو سال گذشته به خاطر کرونا و محدودیت‌ها، آونگ نتوانست آن طور که باید بسیاری از محصولات و پیشرفت‌های خودش را به رسانه‌ها و مردم معرفی کند. طی این مدت چند اتفاق مهم برای آونگ افتاد. در ابتدا کارخانه آونگ افتتاح و بعد از آن برند نتربیت متولد شد. به علاوه برند معتبر MSI هم به سبد محصولی آونگ اضافه شده است. در حال حاضر عرضه مادربرد و کارت گرافیک این برند با گارانتی آونگ آغاز شده و به زودی لوازم جانبی گیمینگ، منبع تغذیه کامپیوتر، خنک‌کننده و پردازنده آن هم با گارانتی آونگ در بازار ایران عرضه خواهد شد.”

در نشست خبری رونمایی از برند و محصولات نتربیت، «محسن شهروز» مدیر برند نتربیت، بعد از معرفی شرکت آونگ و مروری بر تاریخچه فعالیت شرکت نتربیت درباره خط تولید و محصولات این شرکت توضیح داد. او در این ارائه اشاره کرد که خط تولید محصولات نتربیت بر مبنای توان تولید صفر تا 100 محصولات الکترونیک بر اساس تامین قطعات به صورت CKD طراحی و پیاده‌سازی شده است. این به این معنا است که قطعات الکترونیک، برد اصلی و چیپست ها به صورت مجزا از تامین‌کنندگان معتبر خریداری و وارد کشور می‌شوند و سپس با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته SMT و THT در کارخانه بر روی سطح برد خام، توسط ربات‌های تمام اتوماتیک جایگذاری می‌شوند. در مرحله بعد نرم‌افزارهای بومی‌سازی شده، توسط تیم تحقیق و توسعه نتربیت بر روی محصولات نصب شده و در مرحله آخر کلیه محصولات تولیدی از پروسه کنترل کیفی عبور می‌کنند.

با توجه به همکاری نتربیت با برندهای مطرح مثل دی لینک، سوال اساسی اینجا بود که مزیت این برند نسبت به نمونه خارجی خود چیست؟ امیرحسین شاه‌مهدی، مدیر فروش شبکه در این باره گفت: تجهیزات تست و بررسی کنترل کیفیت نتربیت از نمونه خارجی خود، به‌روزتر و پیشرفته‌تر هستند. به علاوه نرم‌افزار محصولات نتربیت نسخه ارتقا یافته نمونه خارجی بوده و با کمک مهندسان ایرانی ویژگی‌های جدیدی به این محصولات اضافه شده و گارانتی 3 ساله محصولات نتربیت باوجود تعویض در سال اول گارانتی، در نوع خود منحصربه‌فرد است.

نتربیت در راه تولید محصولات متنوع الکترونیکی

محمد آخرتی، مدیر بازرگانی آونگ در جواب سوالی در مورد آینده نتربیت گفت: کارخانه نتربیت صرفا برای تولید مودم و محصولات شبکه تجهیز نشده و قرار است سایر محصولات الکترونیکی هم در این کارخانه تولید شوند. به علاوه کیفیت محصولات این کارخانه در سطح استانداردهای جهانی بوده و قابلیت صادرات آن نیز وجود دارد.

علی سبزواری، مدیر کارخانه نتربیت هم با ذکر اینکه به زودی رسانه‌ها برای بازدید از کارخانه دعوت خواهند شد، گفت: تجهیزات کارخانه نتربیت در حاله توسعه و پیشرفت بوده و نتربیت برای هدف خود که تولید بیش از 400 هزار محصول در سال است آماده می‌شود.

نتربیت؛ تولیدکننده تخصصی مودم‌های 4G

طبق گفته مدیران آونگ، در میان تولیدکنندگان مودم‌های قابل حمل و رومیزی، شرکت نتربیت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. نتربیت با برندهای مطرح تایوانی مثل دی‌ لینک (D-Link)، همکاری بسیار نزدیک دارد و دانش زیادی در زمینه تولید محصولات شبکه از جمله مودم‌ VDSL ،ADSL و مودم‌ 4G کسب نموده است. یکی از مهم‌ترین دلایل کیفیت بالای محصولات نتربیت را باید فناوری بالای خط تولید و پروسه کنترل کیفی 100% این شرکت دانست.

وجه تمایز کارخانه نتربیت در انجام تست‌های پیشرفته و متعدد بر روی محصولات تولید شده است. کنترل کیفیت در این سطح در کمتر کارخانه‌ای در ایران به چشم می‌خورد. محصولات تولیدی با انجام چندین مرحله تست از هر نظر بررسی و کنترل می‌شوند و تنها در صورت موفقیت‌آمیز بودن کلیه تست‌ها، وارد مرحله نهایی تولید شده و اطلاعات فنی شامل مک آدرس، رمز وای فای (شبکه بی‌سیم) و شماره سریال منحصربه‌فرد کالا بر روی برچسب آن چاپ می‌گردد. کلیه این مراحل توسط نرم‌افزار پیشرفته کنترل کیفی و مدیریت تولید شرکت نتربیت کنترل و مستند می‌گردد.

از مهم‌ترین تجهیزات تخصصی تست محصولات شبکه موجود در خط تولید نتربیت می‌توان به 3 ایستگاه کاری زیر اشاره کرد:

  • Port Test:

با کمک این تجهیز پورت‌های شبکه موجود در مودم‌ها به طور کامل تست شده و از سلامت و صحت عملکرد آنها اطمینان حاصل می‌شود.

  • Wifi Calibration:

این دستگاه چیپ وای‌فای دستگاه را کالیبره می‌کند تا بازه فرکانس و میزان آنتن‌دهی بر اساس استانداردهای تعریف شده سازمان تنظیم مقررات رادیویی ایران مطابقت داشته باشد.

  • Wireless Throughput

با کمک دستگاه Wireless Throughput، تعداد و سرعت داده‌های ارسالی درون شبکه بی‌سیم اندازه‌گیری می‌شود و عملکرد صحیح وای‌فای تست می‌شود. این پروسه سخت‌گیرانه کنترل کیفی یکی از الزامات شرکت دی‌لینک برای اجازه تولید بر اساس لیسانس‌های بین‌المللی این شرکت بوده است.

بر اساس اعلام مدیران آونگ، مودم‌های نتربیت بر اساس جدیدترین استانداردها و در یکی از پیشرفته‌ترین خط تولید تجهیزات الکترونیکی در ایران تولید می‌شوند. قابلیت‌های نرم‌افزاری این محصولات بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده، با کمک دانش مهندسان ایرانی، بومی‌سازی شده و دارای قابلیت‌هایی منحصربه‌فرد و در مواردی حتی بیش از محصول شرکت مادر هستند.

اما از دیدگاه مشتری نهایی شاید مهم‌ترین دلیل برای انتخاب مودم‌های نتربیت، گارانتی 3 ساله معتبر آونگ و تعویض کالا در سال اول گارانتی است. خوشنامی و اعتبار گارانتی آونگ سال‌ها است که در بازار محصولات آی‌تی و شبکه ایران زبانزد عموم و خواص بوده است. این اعتبار تنها در نتیجه سال‌ها ارائه خدمات پس از فروش متمایز و برتر در بازار ایران به دست آمده است.

دلیل دیگر این انتخاب اعتبار و سابقه طولانی شرکت دی لینک در بازار محصولات شبکه ایران و جهان است. نتربیت با توجه به سابقه تجاری طولانی مدت خود با شرکت دی لینک توانست در سخت‌ترین شرایط تحریم‌های ایران به این توافق دست پیدا کند تا بتواند محصولات دی لینک را با دانش فنی و تحت لیسانس این شرکت در ایران تولید کند.

در نهایت باید گفت هر چند که مدت زمان زیادی از طول عمر برند نتربیت نمی‌گذرد، اما نتربیت برای این نام تجاری رویاهای زیادی در سر دارد و با تولید محصولات مبتکرانه و باکیفیت در آینده قصد دارد تا سهم خود را از بازار تجهیزات شبکه در ایران و کشورهای هم‌جوار افزایش دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH