کلیه مدل‌های سری آی‌فون 14 اپل مجهز به دوربین سلفی با فوکوس خودکار خواهند بود

مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل اخیرا پیش‌بینی دیگری را پیرامون سری آی‌فون 14 مطرح کرده و این‌بار به دوربین سلفی گوشی اشاره نموده است. به گفته وی هر 4 مدل جدید آی‌فون که در اواخر سال جاری عرضه می‌شوند؛ مجهز به دوربین جلویی با قابلیت فوکوس خودکار و گشودگی دیافراگم f/1.9 خواهند بود.

این موضوع از یک پیشرفت بزرگ نسبت به مدل‌های پیشین آی‌فون حکایت دارد؛ هندست‌هایی که از مدت‌ها قبل از دوربین‌های سلفی با فوکوس ثابت و گشودگی دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کنند. این پدیده به ارتقاء کیفیت تصاویر، تماس‌های ویدیویی و اپلیکیشن‌های پخش زنده کمک نموده و استفاده از دیافراگم عریض‌تر نیز به سنسورها امکان خواهد داد تا نور بیش‌تری را جذب نموده و در روشنایی روز یا فضاهای کم‌نور قادر به ثبت تصاویری باکیفیت‌تر باشند.

اضافه شدن قابلیت فوکوس خودکار به ردیابی بهتر سوژه‌ها و تشخیص مطلوب‌تر عمق میدان در عکس‌ها و فیلم‌ها خصوصا در حالت پرتره کمک می‌کند. در حال حاضر پیرامون اندازه و رزولوشن سنسورهای تصویربرداری مدل‌های آینده آی‌فون هیچ‌گونه جزئیاتی در دست نیست؛ اما بی‌تردید اضافه شدن قابلیت فوکوس خودکار به ارتقاء تجربه تصویربرداری سلفی کاربران کمک خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH