سامسونگ گلکسی M13 تائیدیه بلوتوث را دریافت کرد

سامسونگ پس از تکمیل برنامه‌های خود برای رونمایی و عرضه پرچم‌داران سری گلکسی S22 اکنون تمرکز بر هندست‌های میان‌رده را افزایش داده است. طی ماه گذشته شاهد رونمایی از تعداد زیادی گوشی جدید از خانواده گلکسی A و گلکسی M بودیم. بر اساس پیش‌بینی‌ها کمپانی کره‌ای طی سال جاری میلادی از تعداد بسیار بیش‌تری گوشی هوشمند جدید رونمایی خواهد کرد.

سامسونگ پیش‌تر از چندین عضو خانواده گلکسی M رونمایی کرده و اکنون در تدارک معرفی یک مدل پایین‌رده جدید از سری گلکسی M طی سال 2022 است. این اسمارت‌فون با نام تجاری گلکسی M13 اخیرا موفق به دریافت گواهینامه Bluetooth SIG شده است؛ پدیده‌ای که از عرضه قریب‌الوقوع گجت مذکور حکایت دارد. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که گلکسی M12 در ماه فوریه سال گذشته معرفی شد. بنابراین گلکسی M13 با تاخیری قابل‌توجه نسبت به پنجره زمانی معمول روانه بازار می‌شود. با این‌حال دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است.

سامسونگ گلکسی M13 با شماره مدل SM-M135F_DSN موفق به دریافت تائیدیه Bluetooth SIG شده است. متاسفانه نام دستگاه فاقد پسوند 5G بوده و این موضوع نشان می‌دهد که گلکسی M13 احتمالا از قابلیت اتصال به شبکه نسل پنجم پشتیبانی نخواهد کرد. با این‌حال کماکان جای امیدواری وجود دارد؛ چرا که بر اساس برخی گزارشات، ورژن 5G این هندست با شماره مدل SM-M135F نیز در راه است.

تائیدیه بلوتوث ظاهرا نشان می‌دهد که گلکسی M13 5G از قابلیت دریافت 2 سیم‌کارت برخوردار خواهد بود. متاسفانه در حال حاضر پیرامون اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی M13 5G جزئیات چندانی در دست نیست. با این‌حال مشخصه‌های طراحی این اسمارت‌فون پیش‌تر از طریق انتشار تصاویری در فضای اینترنت لو رفته است.

الگوی طراحی سامسونگ گلکسی M13 پیش‌تر لو رفته است

تصویر مربوط به یک دستگاه پیش‌تولید شده گلکسی M13 5G پیش‌تر در فضای اینترنت منتشر شد. این تصویر نگرشی واضح از طراحی احتمالی اسمارت‌فون آینده سری M را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با مشاهده این تصویر بایستی اذعان کرد که گلکسی M13 5G از ظاهری مشابه با کلیه هندست‌های میان‌رده دیگر سامسونگ طی ماه‌های اخیر برخوردار است.

پنل پشتی گوشی دارای 3 حفره است؛ اما تنها 2 عدد از آنها توسط سنسورهای دوربین اشغال خواهند شد. همچنین حفره سوم احتمالا به فلاش LED اختصاص خواهد یافت. گلکسی M12 مجهز به پیکره‌بندی دوربین چهارگانه روی پنل پشتی است و اکنون به‌نظر می‌رسد که با عرضه گلکسی M13 شاهد نوعی پسرفت در این حوزه خواهیم بود.

با این‌حال برای این تصمیم، توضیح مناسبی وجود دارد. سامسونگ احتمالا به‌جای استفاده از دوربین‌های متعدد با رزولوشن پایین و ماهیت نه‌چندان کاربردی برای کاربران عادی بر روی ارتقاء سایر جنبه‌های گوشی تمرکز خواهد کرد. با این‌حال نسبت به قابلیت‌های این هندست نبایستی بیش از اندازه امیدوار بود؛ چرا که گلکسی M13 یک مدل میان‌رده به‌شمار رفته و احتمالا از یک دوربین اصلی مناسب و یک ماژول ثانویه برای ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره خواهد برد. در بهترین حالت، ماژول دوم از نوع فوق‌عریض خواهد بود.

همچنین این اسمارت‌فون احتمالا مجهز به حسگر اثرانگشت یکپارچه با دکمه پاور خواهد بود. پورت USB-C در قسمت تحتانی بدنه گوشی تعبیه شده و سینی مخصوص سیم‌کارت نیز در لبه سمت چپ بدنه قرار دارد. بر اساس گزارشات، تولید این هندست در هندوستان پیش‌تر آغاز شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH