به‌روزرسانی جدید واتس‌آپ امکان برقراری تماس گروهی با حداکثر 32 نفر را فراهم می‌کند

شرکت متا روی ارتقاء تحربه کاربری واتس‌آپ به سختی کار می‌کند. رقبای این پیام‌رسان طی سالیان گذشته امکانات و ویژگی‌های متعددی را در اختیار کاربران خود قرار دادند؛ اما واتس‌آپ کماکان ویژگی کاربری آسان را در اختیار کاربران وفادار خود قرار داد. با این‌حال اکنون واتس‌آپ به منظور ارائه برخی ویژگی‌های محبوب عرضه شده در پلتفرم‌های رقیب، تلاش‌های خود را افزایش داده است.

متا اخیرا حالت چند دستگاهی مناسبی را به سرویس پیام‌رسان خود اضافه نموده است. در این حالت جدید حفظ ارتباط با اسمارت‌فون کاربر، ضرورت نخواهد داشت. همچنین این شرکت از انتشار به‌روزرسانی‌های بزرگ طی چند ماه آینده خبر داد. این آپدیت‌ها دربردارنده امکانات جدید متعددی از جمله انجمن‌ها هستند. اکنون کمپانی حداکثر تعداد افراد شرکت‌کننده در تماس‌های گروهی را به 32 نفر ارتقاء داده است.

واتس‌آپ اکنون امکان برقراری تماس ویدیویی با حداکثر 32 شرکت‌کننده را فراهم کرده است

روز گذشته واتس‌آپ انتشار به‌روزرسانی پایدار جدیدی را برای دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS آغاز کرد. این آپدیت قابلیت برقراری تماس‌های گروهی 32 نفره، رابط کاربری جدیدا بازبینی شده، تصاویر Waveform و برخی اصلاحات دیگر را به گجت‌های مذکور اضافه می‌کند. متاسفانه این ویژگی کماکان در اسمارت‌فون‌های اندرویدی قابل دسترس نیست. به هرحال طبیعی است که شرکت‌ها امکانات کاربردی را ابتدا برای ورژن iOS اپلیکیشن‌های خود ارائه نمایند.

در حال حاضر واتس‌آپ امکان برقراری تماس همزمان تلفنی با چندین نفر را در اختیار کاربران خود قرار داده است. این قابلیت در دوران شیوع ویروس کرونا به‌صورت اختصاصی توسط کمپانی عرضه شد و امکان تماس همزمان 4 نفر را فراهم کرد. با این‌حال با توجه به تقاضای کاربران برای برقراری تماس‌های گروهی با شرکت‌کنندگان بیش‌تر، این محدودیت به 8 نفر ارتقاء پیدا کرد. اکنون واتس‌آپ قصد دارد تا پیام‌رسان خود را به ابزاری مناسب برای برگزاری جلسات بزرگ‌تر تبدیل کند. بدین‌ترتیب کاربران به منظور برقراری تماس سریع با حداکثر 32 شرکت‌کننده الزامی به استفاده از اپلیکیشن Google Meet نخواهند داشت.

از این پس برقراری تماس صوتی با حداکثر 32 نفر در گروه‌های واتس‌آپ امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین کمپانی روش نمایش شرکت‌کنندگان در تماس روی نمایشگر گوشی را تغییر داده است. از این گذشته رابط کاربری پیشین تعداد 32 شرکت‌کننده را به آسانی در خود جای نمی‌دهد. همچنین ورژن جدید برنامه به منظور برچسب زدن روی کاربران مختلف واتس‌آپ از تصاویر Waveform استفاده می‌کند. شایان به ذکر است که این به‌روزرسانی در حال حاضر در اپلیکیشن با شماره ورژن 22.8.80 قابل دسترس است. حجم این آپدیت برای دستگاه‌های آی‌فون برابر با 109.70 مگابایت بوده و امکانات جدید و بزرگی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

موضوع جالب توجه اینکه قابلیت مذکور هنوز در ورژن دسکتاپی واتس‌آپ قابل دسترس نیست. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا واتس‌آپ چنین قابلیتی را از طریق اپلیکیشن دسکتاپی یا تحت وب خود برای کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد کرد یا خیر. متاسفانه عرضه این قابلیت برای کلیه پلتفرم‌های مختلف چندین ماه زمان خواهد برد. حالت چند دستگاهی تنها پس از گذشت چند ماه به وضعیت پایدار رسید و بر اساس گزارشات اخیر، عملکرد آن کماکان کند به‌نظر می‌رسد.

واتس‌آپ در تلاش است تا عملکرد گروه‌ها در پلتفرم خود را تقویت نماید. این پیام‌رسان در کنار افزودن قابلیت تماس گروهی 32 نفره و انجمن‌ها روی توسعه ویژگی جدید نظرسنجی نیز کار می‌کند. ابزارهای نظرسنجی در اپلیکیشن‌های رسانه اجتماعی نظیر توئیتر از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند. بی‌تردید عرضه این قابلیت برای تعداد زیادی از کاربران واتس‌آپ نیز مایه خرسندی خواهد بود. بعلاوه شرکت متا در تدارک رونمایی از یک طرح اشتراک پولی است که قابلیت پشتیبانی از چندین دستگاه مختلف را توسعه خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH