اپل برنامه تعمیر رایگان اپل واچ سری 6 را اعلام کرد

نماینده شرکت اپل در چین اخیرا برنامه فراخوانی یکی از محصولات کمپانی برای تعمیر رایگان مشکل سیاه شدن دائمی نمایشگر را آغاز کرد. اپل تائید کرده که تعداد محدودی از مدل‌های 40 میلی‌متری اپل واچ سری 6 احتمالا با مشکل نمایش دائمی رنگ مشکی روی پنل نمایشگر خود مواجه هستند. دستگاه‌های معیوب در حد فاصل ماه‌های آوریل 2021 تا سپتامبر 2021 تولید شده‌اند.

کاربران در صورت مواجهه با مشکل فوق در اپل واچ سری 6 با استفاده از ابزار جستجوی شماره سریال می‌توانند مطلع شوند که آیا گجت آنها از شرایط لازم برای استفاده از برنامه تعمیر رایگان برخوردار است یا خیر. در صورت شمولیت دستگاه در این برنامه، اپل یا مراکز مجاز ارائه‌دهنده خدمات این شرکت، سرویس‌های تعمیر اساسی را به‌صورت رایگان ارائه خواهند داد.

کاربران اپل واچ سری 6 با مراجعه به وبسایت رسمی اپل می‌توانند از قرارگیری گجت خود در طیف دستگاه‌های فراخوانی شده مطلع شوند. همچنین مقامات اپل تاکید می‌کنند که این برنامه دستگاه‌های اپل واچ سری 6 واجد شرایط که از تاریخ خرده فروشی اولیه آنها کمتر از 2 سال گذشته است را تحت پوشش قرار می‌دهد.

اپل واچ سری 6 در سال 2020 به‌طور رسمی روانه بازار شد. این اسمارت‌واچ مجهز به سنسور سنجش میزان اکسیژن خون بوده و از قابلیت نظارت بر سطح اکسیژن خون برخوردار است. بعلاوه اپل واچ سری 6 مجهز به پردازنده 2 هسته‌ای S6 در قالب تراشه A13 Bionic است. این پدیده موجب ارتقاء 20 درصدی عملکرد نسبت به مدل نسل قبلی شده است. بعلاوه این اسمارت‌واچ در مدل‌های رنگی قرمز، آبی، مشکی و گزینه جدید طلایی روانه بازار شده است.

مشخصه اکسی‌متر اپل واچ برای اهداف پزشکی فاقد کاربرد است

Oliver Haslam؛ کارشناس وبسایت iMore ضمن یادداشتی خاطرنشان می‌کند:

“برای من دشوار است که باور کنم کاربری که اپل واچ را به مچ دست خود می‌بندد؛ انتظار دستیابی به دقتی مشابه با یک دستگاه اکسی‌متر تخصصی و مورد تائید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را داشته باشد. من با مقاله نشریه واشنگتن پست مبنی بر دقت پایین‌تر اپل واچ سری 6 و دستگاه فیت‌بیت نسبت به ابزار نصب شده روی انگشت موافق هستم؛ اما بی‌فایده دانستن این قابلیت نیز نامعقول به‌نظر می‌رسد. استفاده از قابلیت اکسی‌متر اسمارت‌واچ با هدف دستیابی به نگرش عمومی از وضعیت کلی سلامت کاملا سودمند است. با این‌حال نبایستی انتظار داشت که این ابزار، وضعیت پزشکی اورژانسی را به شما اعلام نماید. اپل نیز چنین ادعایی را مطرح نکرده است.”

علیرغم این دفاعیه، اپل واچ سری 6 برای سنجش سطح اکسیژن یا نظارت بر سلامت ریه مناسب نیست. صرفنظر از عقاید شخصی کاربران، نتایج گزارش شده توسط این اسمارت‌واچ احتمالا نسبت به مقادیر واقعی دارای انحراف چشمگیری هستند. بر اساس گزارشات، میزان انحراف بین 3 الی 7 درصد متغیر است. با این‌حال مشخص نیست که این اختلاف در عمل به چه میزان خواهد بود. اگرچه اپل واچ سری 6 نخستین تلاش اپل در این حوزه به‌شمار رفته و کمپانی برای ارتقاء عملکرد این مشخصه همچنان بایستی روی آن کار کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH