سامسونگ در گوشی‌های تاشو آینده خود از باتری‌های ساخت شرکت ATL استفاده خواهد کرد

سامسونگ باتری‌های مورد نیاز برای اسمارت‌فون‌های خود را از شرکت تابعه Samsung SDI و چندین تولیدکننده دیگر تامین می‌کند. اکنون کمپانی کره‌ای به‌دنبال خریداری باتری‌های مورد استفاده در گوشی‌های تاشو نسل آینده خود است. بر اساس گزارش وبسایت The Elec، سامسونگ سرگرم بررسی استفاده از باتری‌های تولید شده توسط شرکت چینی Amperex Technology Limited یا به اختصار ATL است.

ATL تولیدکننده پیشرو باتری‌های لیتیوم یونی در جهان به‌شمار می‌رود و باتری‌های مورد نیاز شرکت اپل را نیز تامین می‌کند. غول فناوری کره‌ای احتمالا قصد دارد تا برای گوشی‌های تاشو خود از باتری‌های ساخت شرکت ATL استفاده کند. این تصمیم احتمالا با هدف کاهش هزینه‌های تامین‌کننده فعلی کمپانی یعنی Samsung SDI به مرحله اجرا گذاشته می‌شود. بر اساس شایعات، سامسونگ قیمت‌گذاری گوشی‌های تاشو آینده خود با اسامی احتمالی گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 را کاهش خواهد داد.

باتری‌ها 4 الی 5 درصد از هزینه‌های تولید گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص می‌دهند. هر باتری بسته به ظرفیت و سایر ویژگی‌های طراحی آن، هزینه حدودا 4 الی 6 دلاری را برای کمپانی سازنده به‌دنبال خواهد داشت. در زمان تعیین قیمت‌گذاری اسمارت‌فون‌ها توسط شرکت‌های مختلف، باتری مهم‌ترین عنصر به‌شمار نمی‌رود؛ اما کماکان نقش مهمی را ایفا می‌کند.

بخش عمده‌ای از باتری‌های مورد استفاده در سری گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ توسط واحد Samsung SDI تامین می‌شوند. بنابراین در صورت تائید این همکاری، سامسونگ برای نخستین بار در گوشی‌های تاشو سری گلکسی Z خود از باتری‌های ساخت شرکت ATL استفاده خواهد کرد. همچنین سامسونگ در حال بررسی باتری‌های تولیدی شرکت LG Energy Solution برای جدیدترین گوشی‌های تاشو خود است. این موضوع نشان می‌دهد که کمپانی کره‌ای در تلاش است تا منابع تامین‌کننده خود را گسترش داده و تامین‌کنندگان گران‌قیمت را از زنجیره کنار بگذارد.

شایان به ذکر است که با شکست پروژه گلکسی نوت 7، همکاری میان شرکت‌های ATL و سامسونگ برای مدتی قطع شد. با این‌حال شراکت 2 کمپانی بار دیگر از سر گرفته شد و ATL تولید باتری برای گوشی‌های سری گلکسی A و گلکسی M را آغاز کرد. با عرضه سری گلکسی S21 سامسونگ، شرکت چینی ATL فرآیند تولید باتری برای اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار را آغاز کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH