اپل سرگرم بررسی روش‌های تبدیل آی‌پد به یک لپ‌تاپ قدرتمند است

اگرچه اکنون برخی مدل‌های آی‌پد اپل به اندازه کامپیوترهای مک‌بوک قدرتمند هستند؛ اما بسیاری از کارشناسان بر این باورند که سیستم‌عامل مانع بهره‌برداری ایده‌آل از توانمندی‌های تبلت‌های اپل می‌شود. با این‌حال یک پتنت جدید نشان می‌دهد که غول کوپرتینویی به منظور بهره‌برداری هرچه بهتر از تبلت‌های خود روی توسعه یک ابزار جانبی کار می‌کند.

وبسایت Patently Apple گزارش می‌دهد که اپل موفق به دریافت حق ثبت اختراع برای صفحه‌کلید لولایی آی‌پد به‌عنوان یک ابزار جانبی شده است. این اکسسوری با ارائه حالات جدید نصب، انعطاف‌پذیری بیش‌تری را برای کاربران به ارمغان آورده و یک رابط کاربری مشابه با macOS را فعال خواهد کرد.

بر اساس آخرین گزارش مالی منتشر شده توسط اپل، فروش تبلت‌های آی‌پد در 3 ماهه دوم سال 2022 نسبت به دوره مشابه سال گذشته 2.2 درصد کاهش یافته است. اگرچه این پدیده عمدتا از محدودیت‌های عرضه ناشی می‌شود؛ اما در این میان نقش تجربه نرم‌افزاری نیز نبایستی نادیده گرفته شود.

مارک گورمن؛ خبرنگار نشریه بلومبرگ اخیرا اعلام کرد که اپل به منظور افزایش جذابیت آی‌پد برای کاربران قدرتمند بایستی از یک حالت حرفه‌ای جدید رونمایی کند. به گفته وی این حالت بایستی هنگام اتصال دستگاه به لوازم جانبی نظیر کیبورد یا نمایشگر خارجی فعال شود. ایده پشت پرده چنین سناریویی این است که آی‌پد قادر به ارائه امکانات چندبرنامگی همانند دستگاه‌های مک، داک با وضعیت پویاتر و یک صفحه دسکتاپ مناسب باشد. گزارش امروز نشان می‌دهد که اپل نیز چنین طرحی را در ذهن می‌پروراند.

بر اساس توضیحات ارائه شده در اسناد مربوط به پتنت، اکسسوری مورد اشاره احتمالا شامل یک قسمت پایه همراه با صفحه‌کلید، دکمه‌های الکترومکانیکی و یک مکانیسم ارتباطی جهت اتصال به تبلت خواهد بود. همچنین قسمت لولا احتمالا به‌صورت مغناطیسی از اپل پنسیل حمایت نموده و مجهز به یک رابط اتصال جهت حمایت از سایر لوازم جانبی نظیر دوربین یا میکروفون خواهد بود. تصاویر ضمیمه شده به پتنت به وضوح رابط کاربری مشابه با macOS را نمایش می‌دهند.

این موضوع نشان می‌دهد که اپل احتمالا در صدد ارائه یک دستگاه هیبریدی آی‌پد/ مک‌بوک است. در گذشته نیز چندین گزارش منتشر شده نشان داد که اپل سرگرم بررسی محصول جدیدی با کاربری دوگانه است. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا اپل بالاخره چنین ایده‌ای را عملی خواهد کرد یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH