شروط سه گانه وزارت ارتباطات برای افزایش قیمت اینترنت

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز گذشته پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن در جمع خبرنگاران حاضر شد. زارع‌پور با تاکید بر مخالفت وزارت ارتباطات با افزایش تعرفه‌های اینترنت از طرف اپراتورها بدون افزایش کیفیت شبکه و سرویس دهی، توضیح داد: می‌دانیم که تعرفه‌های اینترنت ثابت و تلفن همراه از سال 1395 تاکنون ثابت مانده اما تورم باعث چند برابر شدن قیمت دیگر خدمات شده است. توسعه شبکه در دستان بخش خصوصی است و سرمایه‌گذاری از این بخش تامین می‌شود، اما این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که به دلیل ثابت ماندن درآمد و چند برابر شدن هزینه‌ها، امکان توسعه وجود ندارد و از وزارت ارتباطات درخواست افزایش تعرفه را دارند.

وزیر ارتباطات با تاکید بر آنکه فعلا با افزایش تعرفه اینترنت موافقت نکرده‌ایم گفت: ما اجازه افزایش قیمت تعرفه‌ را به اپراتورها ندادیم اما بر اساس مصوبه سال 95 کمیسیون تنظیم مقررات این حق به آن‌ها داده شد تا بسته‌هایی که کمتر از کف قیمت بودند را حذف کنند. اما ارائه بسته‌های جدید با تعرفه جدید منوط به افزایش کیفیت شبکه است به همین دلیل اپراتورها باید طی سه سال آینده 1- سرعت را دو برابر کنند 2- پوشش 4G را به 100 درصد برسانند 3- ده درصد ارتباطات را بر پایه نسل پنجم شبکه تلفن همراه ارائه دهند.

زارع‌پور ادامه داد: اجازه معرفی بسته‌‌های جدید در صورتی داده می‌شود که اپراتورها برنامه خود برای تحقق این اهداف را ارائه کنند، همچنین تعرفه‌ها باید به گونه‌ای باشد که به مردم فشار نیاید. خط قرمز ما در وزارت ارتباطات ارتقا کیفیت و سرعت ارتباطات است و به دنبال افزایش درآمد و سود اپراتورها نیستیم.

وزیر ارتباطات در مورد افزایش دسترسی روستا‌های بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات گفت: زمانی که کار ما در دولت آغاز شد، از مجموع 40 هزار روستای بالای 20 خانوار، بیش از 7 هزار روستا یا فاقد دسترسی بودند یا کیفیت دسترسی آن‌ها پایین بود که در حال حاضر این عدد به حدود 5 هزار و 500 روستا رسیده و حدود 2 هزار روستا طی 10 ماه فعالیت ما، به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند. ما به نمایندگان مجلس قول دادیم که تا پایان سال جاری و حداکثر تا پایان نیمه نخست سال آینده، سایر روستاها نیز متصل شوند.

اسکرول به بالا
TCH