نوکیا N73 با دوربین پشتی پنج‌گانه در راه است

HMD Global در ماه مارس امسال تائید کرد که این شرکت برای عرضه یک اسمارت‌فون پرچم‌دار یا رده بالا در آینده‌ای نزدیک هیچ برنامه‌ای ندارد. با این‌حال یک گزارش جدید نشان می‌دهد که کمپانی فنلاندی روی توسعه یک اسمارت‌فون پرچم‌دار جدید کار می‌کند.

بر اساس اعلام یک وبسایت خبری چینی با نام CNMO اکنون نوکیا سرگرم توسعه یک اسمارت‌فون جدید با نام نوکیا N73 است. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که این برند پیش‌تر و در سال 2006 اقدام به عرضه اسمارت‌فون دیگری با نام نوکیا N73 کرد؛ هندستی که در آن زمان به محبوبیتی فوق‌العاده در میان کاربران دست یافت.

اکنون چند رندر مفهومی از این اسمارت‌فون در فضای اینترنت منتشر شده و قسمت فوقانی صاف و لبه‌های جانبی خمیده گوشی را به معرض نمایش گذاشته است. ماژول دوربین از شکلی مشابه با نوک چاقو برخوردار بوده و پیکره‌بندی دوربین پنج‌گانه همراه با فلاش LED دوگانه را در خود جای داده است. دوربین اصلی دارای بزرگ‌ترین لنز بوده و 4 دوربین دیگر نیز به‌صورت عمودی در زیر آن قرار دارند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که اسمارت‌فون مذکور احتمالا از سنسور 200 مگاپیکسلی ساخت شرکت سامسونگ استفاده خواهد کرد. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که سامسونگ پیش‌تر و در ماه سپتامبر 2021 از سنسور 200 مگاپیکسلی جدید خود موسوم به ISOCELL HP1 با پیکسل‌های 0.64 میکرونی رونمایی کرد.

با این‌حال سنسور 200 مگاپیکسلی هنوز روی هیچ هندستی عرضه نشده است. این مشخصات و رندرها هنوز در حد شایعه بوده و به‌طور رسمی تائید نشده‌اند. بنابراین در مقطع کنونی توصیه می‌شود تا نسبت به صحت و سقم موضوع با دیده تردید نگاه کنید.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها شرکت موتورولا در صدد معرفی نخستین اسمارت‌فون مجهز به دوربین 200 مگاپیکسلی با نام Motorola Frontier است. شایعات مطرح شده نشان می‌دهند که این هندست از سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP1 سامسونگ استفاده خواهد کرد. حسگر جدید مجهز به فناوری کاملا جدید موسوم به ChameleonCell است. این فناوری بسته به شرایط محیط از تکنیک خوشه‌بندی پیکسلی با قالب 4×4، 2×2 یا کامل استفاده می‌کند. همچنین این سنسور قادر به ضبط ویدیوهای 8K با سرعت 30 فریم برثانیه و حداقل میزان افت میدان دید است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH