دردسرهای چینی برای سیب آمریکایی

Apple-China1

شرکت اپل با عرضه محصولات خود در کشور چین موفق به برداشتن گامی بزرگ در راستای توسعه بازار فروش گردید ولی این گام بزرگ چندان بدون دردسر هم نبود و با دردسرهای چینی برای سیب آمریکایی همراه بود و رسانه‌های چینی این شرکت را به جاسوسی اطلاعات کاربران چینی متهم ساخته‌اند.

ماجرا ازاین‌قرار است که سیست Frequent Location گوشی‌های آیفون، از دید رسانه‌های محلی چین به‌عنوان یک خطر بالقوه برای جاسوسی از افراد صاحب گوشی در نظر گرفته شده است و رسانه‌های این کشور بزرگ معتقدند که این امکان موجود در گوشی‌های این شرکت آمریکایی، به‌منظور بررسی موقعیت مکانی افراد و سوءاستفاده از داده‌های آن‌ها در این گوشی تعبیه‌شده است.

در این میان شرکت اپل که اعتبار خود را در معرض خطر می‌بیند، به‌سرعت وارد عمل شده و با شفاف‌سازی درباره این امکان، به کاربران گوشی‌های آیفون در سراسر جهان اطمینان خاطر داد که این محصول به‌هیچ‌عنوان موقعیت مکانی کاربران خود را ردیابی نکرده و از اعتماد صاحبان گوشی سوءاستفاده نخواهد نمود.

این ماجرا در کشور چین به حدی بازتاب داشته است که حتی در حد یک مسئله امنیت ملی شناخته شده و با عکس‌العمل برخی از دولت‌مردان چینی نیز همراه بوده است ولی اپل با جدیت معتقد است که این اتهامات تنها حاکی از عدم شناخت کافی از امکانات این گوشی است و کاربران اپل به‌خوبی خواهند توانست تا با اطلاعات تکمیلی این شرکت درباره کارکرد امکاناتی از قبیل Frequent location، به کاربرد اصلی این مزایا پی ببرند.

اپل در وب‌سایت پشتیبانی محصولات خود، درباره عملکرد امکان Frequent Location نوشته است: «آیفون شما برای شما محل‌هایی که حضورداشته‌اید را ردیابی می‌کند و همچنین تعداد دفعات و مدت حضور شما در مکان‌های مختلف را نیز تحلیل می‌نماید ولی تمامی موارد یادشده تنها در گوشی شما ثبت شده و به‌هیچ‌عنوان بدون آگاهی شما به شرکت اپل ارسال نخواهد گردید. این امکان تنها به‌منظور ارائه خدمات شخصی و ویژه به شما طراحی شده است و می‌توانید با استفاده از آن به مواردی مانند مسیریابی و یا تحلیل ترافیکی برای رسیدن به مکان‌ها خاص، دسترسی داشته باشید که این مزایا تنها برای شما شخصی‌سازی شده نتیجه آن و به شرکت ارسال نخواهد شد.»

اپل در ادامه و در یک بیانیه، این‌گونه اعلام نموده است: «کاربران ما دوست دارند تا در سریع‌ترین زمان ممکن از موقعیت مکانی خود، آگاه شوند و همچنین بتوانند به بهترین گزینه‌های ممکن برای مسیریابی به مراکز خرید یا رسیدن به امکان خاص دسترسی داشته باشند. این امکان برای یک وسیله شخصی مانند موبایل، تنها در آیفون قابل دست‌‌یابی خواهد بود و به شما اطمینان می‌دهیم که اپل برنامه‌ای برای دریافت این اطلاعات نداشته است و در آینده نیز نخواهد داشت.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH