سامسونگ به بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در بازار هندوستان تبدیل شد

شیائومی از اواخر سال 2017 در بازار اسمارت‌فون هندوستان پیشتاز بوده است. با این‌حال سامسونگ در 3 ماهه سوم سال 2020 از شیائومی پیشی گرفت؛ اما در ادامه و طی سال 2021، کمپانی چینی گوی رقابت را از رقیب کره‌ای خود ربود. بر اساس نظرسنجی جدید بازار که توسط موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research انجام شده است؛ سامسونگ بار دیگر شیائومی را از تخت سلطنت به زیر کشیده و خود به برترین تولیدکننده اسمارت‌فون در کل بازار هندوستان تبدیل شده است.

بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده طی ماه مارس 2022، سامسونگ 22 درصد فروش و 27 درصد از سهم بازار هندوستان را به خود اختصاص داده است. سامسونگ تائید کرده که ارزش هندست‌های فروخته شده طی این دوره در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 9 درصد افزایش یافته است. به گفته نیل شاه؛ معاون ارشد موسسه Counterpoint Research گسترش به موقع اتصال 5G به دستگاه‌های سری M، F و A و استقبال چشمگیر از سری گلکسی S22 و پرچم‌داران تاشو سامسونگ در بازپس‌گیری جایگاه نخست به غول کره‌ای کمک کرده است.

سامسونگ طیف گسترده‌ای از گوشی‌های هوشمند سری F، A و M در رده‌های مختلف قیمتی را در بازار هندوستان عرضه می‌کند. این شرکت حدودا 15 اسمارت‌فون 5G در رده قیمتی 20 هزار روپیه (260 دلار) را روانه بازار نموده است.

در حال حاضر گلکسی F23 5G با برچسب قیمتی 13999 روپیه (تقریبا معادل 180 دلار) مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی 5G سامسونگ در هند به شمار می رود. بعلاوه میزان استقبال از سری گلکسی S22 و گوشی های تاشو گلکسی در بازار هندوستان نیز رضایت‌بخش بوده است.

3 سال قبل شرکت سامسونگ جایگاه برتر خود در بازار اسمارت‌فون‌های ممتاز را از دست داده بود. بر اساس اعلام موسسه Counterpoint Research اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S22 به غول کره‌ای کمک کردند تا از اپل پیشی گرفته و به رهبر بازار گوشی‌های هوشمند رده بالا تبدیل شود. در ماه مارس 2022 سهم گلکسی S22 اولترا از بازار هندست‌های حدودا 1 میلیون روپیه‌ای (تقریبا 1290 دلاری) در هندوستان برابر با 74 درصد بود. با فروش چشمگیر گلکسی S22 اولترا، سهم سامسونگ از بازار هندست‌های رده 1 میلیون روپیه‌ای به 81 درصد رسید. بعلاوه در بخش محصولات 30 هزار روپیه‌ای (تقریبا 390 دلاری) نیز هم‌اکنون سامسونگ سهم 38 درصدی از بازار را در اختیار دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH