تصاویر دستگاه تاشو فلکس نوت سامسونگ در فضای اینترنت منتشر شد

هنگام صحبت پیرامون دستگاه‌های تاشو و نمایشگرهای تاشو، سامسونگ معمولا اولین تولیدکننده‌ای است که نام آن در ذهن نقش می‌بندد. این پدیده از تفکر غریزی ما ناشی می‌شود؛ زیرا سامسونگ نخستین شرکتی بود که با معرفی گوشی‌های گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ، اسمارت‌فون‌های تاشو را به یکی از محصولات کلیدی در بازارهای جهانی تبدیل کرد.

با این‌حال به‌نظر می‌رسد که سامسونگ به‌دنبال ارائه نوآوری‌های بیش‌تر در زمینه دستگاه‌های محاسباتی همراه بشر است؛ زیرا در جریان برگزاری رویداد SID 2022 در شهر سن‌خوزه ایالت کالیفرنیا طی هفته گذشته، سامسونگ دیسپلی از فناوری‌های جدید خود در حوزه نمایشگر و طراحی یک نمایشگر تاشو جدید موسوم به فلکس نوت رونمایی کرد. این سبک از طراحی به ارتقاء سطح دستگاه‌های تاشو کمک خواهد کرد.

این گزارش توسط یک خبرچین مشهور و صاحب‌نظر حوزه صنعت با شناسه Ice Universe در توئیتر منتشر شده است. وی با انتشار توئیتی الگوی طراحی کاملا جدید دستگاه فلکس نوت را به معرض نمایش گذاشت. همچنین سامسونگ نیز چندین تصویر از طراحی فلکس نوت را در اتاق خبری آنلاین خود به اشتراک گذاشته است. با نگاهی به تصاویر به‌نظر می‌رسد که طراحی فلکس نوت شبیه به یک نوت‌بوک تاشو و تبلت هیبریدی است. این دستگاه از الگوی طراحی مشابه با سری فعلی گلکسی زد فولد و به بیان دقیق‌تر گلکسی زد فولد 3 برخوردار است. البته اندازه نمایشگر به منظور استفاده در لپ‌تاپ افزایش یافته است. به‌نظر می‌رسد که این دستگاه در حال اجرای سیستم‌عامل ویندوز است؛ زیرا لوگوی مربوط به منوی استارت در گوشه سمت چپ پایین دستگاه به نمایش گذاشته شده است.

ویژگی جالب توجه در طراحی فوق این است که هنگام باز شدن دستگاه جهت بهره‌برداری رسانه‌ای، صفحه‌کلید می‌تواند ناپدید شده و بدین‌ترتیب در زمان پخش فیلم فضای نمایشی بیش‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد. این قابلیت هنگام استفاده از لپ‌تاپ‌های معمولی با کلیدهای سخت‌افزاری قابل دسترس نیست.

به‌نظر می‌رسد که قابلیت سفارشی‌سازی یکی دیگر از مزایای طراحی فلکس نوت محسوب می‌شود. همان‌طور که در دموهای فیزیکی نیز نمایش داده شده است؛ کاربران از طریق مراجعه به منوی تنظیمات به آسانی می‌توانند صفحه‌کلید را به‌صورت یک کیبورد RGB یا یک صفحه‌کلید پاستلی جوان‌پسند سفارشی‌سازی نمایند.

مقایسه صفحه‌کلید قابل تنظیم

طراحی فلکس نوت نمایش داده شده طی رویداد SID 2022 در مقایسه با دستگاه‌های تاشو فعلی سامسونگ از یک قاب بسیار باریک‌تر بهره می‌گیرد. با توجه به اندازه بسیار بزرگ‌تر نمایشگر در طرح جدید، این محصول حقیقتا به منزله یک شاهکار چشمگیر از جانب سامسونگ قلمداد می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH