پوکو C40 تائیدیه NBTC تایلند را دریافت کرد

برند پوکو در تدارک رونمایی از یک اسمارت‌فون جدید سری POCO C در بازار هندوستان است. این شرکت پیش‌تر مجموعه‌ای از اسمارت‌فون‌های سری پوکو M را معرفی نموده و از مدل پوکو X4 پرو نیز رونمایی کرده است. اکنون وقت آن رسیده تا بازار هندوستان پذیرای یک دستگاه جدید با نام پوکو C40 باشد. اخیرا شایعات فراوانی پیرامون این هندست از گوشه و کنار شنیده می‌شود و اکنون شواهد بیش‌تری دال بر عرضه آن به‌دست آمده است.

ماه گذشته یک اسمارت‌فون پوکو با شماره مدل 220333QPG در وبسایت صدور گواهینامه FCC رویت شد. این هندست احتمالا همان پوکو C40 است. اکنون نیز این دستگاه در پایگاه داده NBTC تایلند ظاهر شده است. این دیتابیس تائید می‌کند که اسمارت‌فون مذکور با نام پوکو C40 در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. موضوع جالب توجه اینکه ورژن هندی این اسمارت‌فون از شناسه POCO 220333QPI استفاده می‌کند. این مدل خاص موفق به دریافت تائیدیه‌های لازم از اداره ملی استاندارد هندوستان شده است؛ پدیده‌ای که به عرضه قریب‌الوقوع آن اشاره دارد.

مشخصات احتمالی پوکو C40

پوکو C40 یک اسمارت‌فون فوق‌العاده اقتصادی با پردازنده بسیار پایین‌رده JR510 خواهد بود. نام این چیپست خاص احتمالا هرگز به گوش شما نخورده است. JR510 یک پردازنده ارزان‌قیمت است که توسط شرکت‌های Wansheng Technology یا JQL Technology تولید می‌شود. این تراشه در چندین اسمارت‌فون تولیدی برند نه‌چندان شناخته شده Treswave مورد استفاده قرار گرفته است.

نکته عجیب اینکه تراشه مذکور نخستین چیپست موبایلی 11 نانومتری 4G با معماری FinFET است که توسط شرکت Wansheng Technology تولید می‌شود. استفاده از این تراشه یک اقدام بحث‌برانگیز از جانب شیائومی بوده است؛ چرا که این شرکت حتی به سراغ Unisoc نیز نرفت. Unisoc یک برند روبه رشد در بازار تراشه‌های ارزان‌قیمت محسوب می‌شود. قیمت‌گذاری احتمالا اصلی‌ترین دلیل برای انتخاب این تراشه ناشناخته از سوی شیائومی بوده است.

بر اساس شایعات قرار بود پوکو C40 به‌عنوان مدل ری‌برند شده ردمی 10C عرضه شود؛ اما اکنون مشخص شده که این 2 هندست از نظر مشخصات سخت‌افزاری، فرسنگ‌ها با یکدیگر فاصله دارند. عملکرد پکیج سخت‌افزاری پوکو C40 چندان چشمگیر نبوده و این هندست در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازات 155 و 749 را کسب کرده است.

بر اساس اطلاعات فهرست، پردازنده مورد استفاده در این اسمارت‌فون دارای معماری 8 هسته‌ای است که از این تعداد، 4 هسته با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و 4 هسته دیگر با فرکانس 2.0 گیگاهرتزی فعالیت می‌کنند. این هسته‌ها مبتنی بر معماری ARMv8 طراحی شده‌اند؛ اما مشخص نیست که از نوع کورتکس A53 یا کورتکس A55 هستند.

پوکو C40 بنا بر دلایل بدیهی از رابط کاربری MIUI Go Edition استفاده خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد که پوکو با استفاده از این اینترفیس به‌دنبال ترویج نرم‌افزاری سبک در کشور چین است. متاسفانه هنوز مشخص نیست که رابط کاربری فوق بر پایه سیستم‌عامل اندروید 11 یا 12 تولید خواهد شد. این هندست از اتصال وای‌فای 2 بانده و فناوری شارژ 10 واتی پشتیبانی می‌کند. به‌کارگیری پورت میکرو USB در این هندست ابدا مایه تعجب نخواهد بود. از جنبه ظاهری نیز طول و عرض دستگاه به‌ترتیب برابر با 167.18 و 76.85 میلی‌متر است.

اکنون کارشناسان برای مشاهده میزان موفقیت این گجت در بازار هندوستان کنجکاو هستند. از این گذشته مشخصات دستگاه واقعا ضعیف به‌نظر می‌رسد؛ البته نهایتا همه چیز به قیمت بستگی خواهد داشت. این هندست در صورت قیمت‌گذاری مناسب می‌تواند به گزینه‌ای جذاب برای مشتریان کم‌توقع و دارای محدودیت‌های بودجه‌ای تبدیل شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH