BOE سفارش پنل‌های اولد سری آی‌فون‌ 14 اپل را از دست داد

کمپانی چینی تولیدکننده نمایشگر با نام (Beijing Oriental Electronics (BOE پیش‌تر به منظور تامین پنل‌های اولد مورد نیاز برای هندست‌های سری آی‌فون 14 موفق به انعقاد قرارداد تجاری با شرکت اپل شد. با این‌حال اکنون نشریه کره‌ای The Elec گزارش می‌دهد که این شرکت هنوز تائیدیه لازم برای تولید نمایشگرهای آی‌فون 14 را از اپل دریافت نکرده است. بدین‌ترتیب کمپانی چینی احتمالا سفارش تولید حدود 30 میلیون واحد پنل اولد برای آی‌فون‌های سال 2022 را از دست خواهد داد.

دلیل چنین پدیده‌ای این است که در اوایل سال جاری شرکت BOE طراحی عرض مدار برای پنل‌های اولد آی‌فون 13 را به‌طور یکجانبه تغییر داد؛ اقدامی که با هدف افزایش بازدهی تولید عملیاتی شد. با این‌حال در نتیجه چنین اقدامی، اپل از BOE درخواست کرد تا تولید پنل‌های نمایشگر را متوقف نماید.

تولید پنل‌های اولد آی‌فون 13 توسط شرکت BOE از ماه فوریعه متوقف شده است. بر اساس اعلام وبسایت The Elec، کمپانی چینی تولیدکننده نمایشگر حتی به منظور توضیح دلایل اعمال تغییرات یکجانبه برای اپل، یکی از مدیران رده C به‌همراه چند کارمند خود را به دفتر مرکزی غول کوپرتینویی اعزام نموده است. بعلاوه BOE از اپل درخواست کرده تا تولید پنل‌های اولد برای سری آی‌فون 14 را مورد تائید قرار دهد؛ اما ظاهرا پاسخ روشنی از کمپانی آمریکایی دریافت نکرده است.

ظاهرا اپل با تنوع بخشیدن به تامین‌کنندگان طرف قرارداد خود به‌دنبال تقویت موقعیت چانه‌زنی و کاهش وابستگی به نمایشگرهای تولیدی سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی است. اما با توجه به درخواست اپل از BOE بابت توقف تولید نمایشگرهای اولد آی‌فون 13 و عدم تائید ساخت پنل‌های مورد نیاز سری آی‌فون 14 احتمالا سهم 30 میلیون واحدی BOE از پنل‌های مورد نیاز اپل نیز به شرکت‌های سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی واگذار خواهد شد.

آی‌فون 13 اپل

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH