اندروید 11 محبوب‌ترین نسخه سیستم‌عامل اندروید در مقطع کنونی محسوب می‌شود

شرکت گوگل در سال گذشته پرطرفدارترین نسخه سیستم‌عامل موبایلی خود را منتشر کرد. این به‌روزرسانی تغییرات متعددی را به‌همراه داشت و مورد پسند کاربران قرار گرفت. با این‌حال بر اساس نمودار توزیع نسخه‌های مختلف اندروید در سال 2022 به‌نظر می‌رسد که اندروید 12 محبوب‌ترین ورژن به‌شمار نرفته و این عنوان در اختیار اندروید 11 است.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که گوگل هر ماهه آمار مربوط به توزیع ورژن‌های مختلف اندروید را به‌روزرسانی می‌کرد. این آمار نشان‌دهنده سهم ورژن‌های مختلف اندروید از بازار بوده و فواصل زمانی تقریبی برای انتشار به‌روزرسانی‌های سیستمی جدید را توصیف می‌کند. با این‌حال گوگل پیش‌تر به‌روزرسانی این داده‌ها را متوقف کرد؛ زیرا اطلاعات مذکور به منظور مقایسه محبوبیت اندروید با نرخ پذیرش بسیار بالاتر نسخه‌های جدید iOS اپل به‌کار گرفته می‌شدند.

گوگل به تازگی بار دیگر فرآیند به‌روزرسانی نمودار توزیع ورژن‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید را از سر گرفته است؛ اما داده‌های مذکور این‌بار در Android Studio آپلود می‌شوند. در حال حاضر این نمودار هر 6 الی 12 ماه یکبار به‌روزرسانی می‌شود. آخرین داده‌های به‌روزرسانی شده در ماه نوامبر 2021 ارائه شدند و نسخه جدید نیز در روز 9 مه (19 اردیبهشت ماه) امسال منتشر شد.

بر اساس داده‌های جدید توزیع (به نقل از وبسایت 9to5Google) برای سال 2022، در حال حاضر اندروید 11 محبوب‌ترین نسخه سیستم‌عامل موبایلی گوگل محسوب می‌شود. این سیستم‌عامل اکنون روی تقریبا 28.3 درصد هندست‌های اندرویدی در حال اجرا است. اندروید 10 با سهم 23.9 درصدی از بازار با فاصله‌ای کم، اندروید 11 را تعقیب می‌کند. اندروید 9 پای و اندروید 8 اوریو با کسب سهم 16.2 و 11.6 درصدی از بازار در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید؛ سهم نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید از بازار به مرور کاهش پیدا کرده است. دلیل چنین پدیده‌ای این است که هر ساله با انتشار نسخه جدید اندروید، اکثریت مردم دستگاه‌های خود را به آخرین نسخه این سیستم‌عامل به‌روزرسانی می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH