شیائومی خبر همکاری با لایکا در زمینه توسعه دوربین هندست‌های خود را تائید کرد

پس از مدت‌ها گمانه‌زنی بالاخره شایعات رنگ واقعیت به خود گرفتند. شیائومی به تازگی خبر همکاری استراتژیک خود با شرکت لایکا را به‌صورت علنی اعلام نموده است. بر این اساس اولین اسمارت‌فون پرچم‌دار مجهز به سیستم تصویربرداری توسعه یافته توسط 2 شرکت در ماه جولای امسال عرضه خواهد شد. از آنجا که شایعات پیرامون همکاری کمپانی‌های شیائومی و لایکا درست از آب در آمده است؛ لذا می‌توان حدس زد که دستگاه مورد اشاره همان شیائومی 12 اولترا خواهد بود. با این‌حال برای روشن شدن صحت و سقم این فرضیه ناچارا بایستی منتظر بمانیم.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید؛ لایکا از مدت‌ها قبل در صنعت موبایل نقش‌آفرینی کرده است. بی‌تردید شناخته شده‌ترین و موفق‌ترین تجربه همکاری این شرکت توسعه‌دهنده دوربین با شرکت هواوی است. اما از آنجا که هواوی کماکان با تحریم‌های مختلف ایالات‌متحده دست‌به‌گریبان است؛ لذا منطقی است که لایکا به‌دنبال همکاری با شرکای تجاری جدید باشد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی مشترک شیائومی و لایکا “2 شرکت در زمینه تصویربرداری موبایلی دارای ایده‌های مشترکی بوده و طرفین مایل هستند تا تجربه عکاسی موبایلی را به سطوح جدیدی ارتقاء دهند. لی جون؛ مدیرعامل شیائومی اعلام کرد: “شیائومی بر ایجاد تجربه کاربری ممتاز تمرکز نموده و همواره امیدوار است تا توانایی‌های عکاسی اسمارت‌فونی را تا حد زیادی کشف کند. شیائومی و لایکا با اهداف و ایده‌های یکدیگر موافق بوده و همکاری آنها به حوزه طراحی اپتیکال و تنظیم جهت‌گیری‌های زیبایی‌شناسی نیز تعمیم پیدا می‌کند.”

ماتیاس هارش؛ مدیرعامل Leica Camera AG اعلام کرد: “همکاری استراتژیک بلندمدت با شیائومی مایه افتخار است.” همچنین وی در رابطه با یک فرآیند همکاری عمیق و بی‌سابقه صحبت کرد و مدعی شد که شیائومی و لایکا برای توسعه نخستین اسمارت‌فون پرچم‌دار با سیستم تصویربرداری مشترکا توسعه‌یافته با یکدیگر توافق نموده‌اند. بدین‌ترتیب اسمارت‌فون‌های آینده شیائومی از پیشرفت‌های پیشگامانه هر 2 شرکت بهره‌مند خواهند شد. وی وعده داد که این همکاری نهایتا کیفیت تصویر استثنایی، حس زیبایی‌شناسی کلاسیک لایکا و خلاقیت نامحدود را به ارمغان خواهد آورد.

مطابق روال معمول، عمق همکاری 2 شرکت صرفا با گذر زمان و پس از معرفی احتمالی اسمارت‌فون شیائومی 12 اولترا مشخص خواهد شد. در این همکاری دوجانبه، یکی از شرکت‌ها اساسا تولیدکننده اسمارت‌فون بوده و از برند شرکت سازنده دوربین و چندین فیلتر مختلف در اپلیکیشن دوربین استفاده می‌کند. همچنین از سوی دیگر، پکیج سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با همکاری مشترک طرفین توسعه پیدا می‌کند. همکاری لایکا با هواوی در گذشته به همین منوال بوده است. اکنون بایستی ببینیم که آیا چنین سناریویی در ارتباط با شیائومی نیز تکرار خواهد شد یا خیر. همه چیز طی 2 ماه آینده روشن خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH