اپل در صدد تولید 220 میلیون دستگاه آی‌فون طی سال 2022 است

گزارش جدیدی که از جانب زنجیره تامین اپل منتشر شده است؛ نشان می‌دهد که این شرکت در صدد تولید حدودا 220 میلیون دستگاه آی‌فون طی سال 2022 است. این رقم تقریبا برابر با تعداد آی‌فون‌های تولیدی طی سال 2021 بوده و در مقایسه با برآورد قبلی تحلیل‌گران حدودا 20 میلیون دستگاه کمتر است.

شایعات پیشین از فروش بالغ بر 300 میلیون دستگاهی آی‌فون‌های اپل طی سال 2022 حکایت داشتند. بر همین اساس یکی از منابع صنعتی برآورد کرد که در سال جاری میلادی، شرکت اپل حدودا 240 میلیون دستگاه آی‌فون را تولید خواهد کرد. اکنون با توجه به اینکه آی‌فون تنها اسمارت‌فونی است که فروش آن در 3 ماهه نخست سال 2022 افزایش یافته است؛ لذا منابع دست‌اندرکار ادعا می‌کنند که غول کوپرتینویی سفارشات آی‌فون جدید خود را در همان سطح سال گذشته حفظ خواهد کرد.

بر اساس اعلام خبرگزاری بلومبرگ، برخی منابع ناشناس که در زمینه پیش‌بینی عملکرد شرکت اپل تخصص دارند؛ اعلام کرده‌اند که کمپانی آمریکایی مواضع محافظه‌کارانه‌ای را اتخاذ نموده است. بر اساس گزارشات، اپل از تامین‌کنندگان طرف قرارداد خود درخواست کرده تا برای تولید حدودا 220 میلیون دستگاه آی‌فون برنامه‌ریزی نمایند.

به باور کارشناسان، کاهش چشم‌انداز تولید آی‌فون تا حدی از نگرانی اپل در خصوص تاثیرات ادامه قرنطینه در چین به‌دلیل شیوع دوباره ویروس کرونا ناشی شده است.بر اساس گزارشات این پدیده موجب شده تا برنامه توسعه حداقل یکی از مدل‌های سری آی‌فون 14 نسبت به جدول زمانی از پیش ترسیم شده تقریبا 3 هفته عقب بیفتد. از سوی دیگر جنگ اوکراین نیز ادامه یافته و در کنار آن شواهد متعددی دال بر روند کاهشی فروش آی‌فون‌‌های اپل نیز به چشم می‌خورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH