همه چیز در مورد خرید یو پی اس، باتری UPS و تعمیرات یوپی اس

یو پی اس مخفف ( UPS ) Uninterruptible power supply ، دستگاهی الکترونیکی جهت تأمین مداوم انرژی است که از وسایل الکتریکی در برابر نوسانات و اختلالات برق محافظت کرده و از تعمیرات آنها جلوگیری می‌نماید .یو پی اس برای مراقبت از دستگاه‌های الکتریکی حساس ، ثبات جریان و برق تقویتی فراهم نموده و به آنلاین ماندن برنامه های حساس کمک شایانی می‌نماید .

سیستم یوپی اس از وسایل الکتریکی در برابر نوسانات و اختلالات برق محافظت کرده و از تعمیرات آنها جلوگیری می‌نماید . یو پی اس برای مراقبت از دستگاه‌های الکتریکی حساس ، ثبات جریان و برق تقویتی فراهم نموده و به آنلاین ماندن برنامه های حساس کمک شایانی می‌نماید.

در انتخاب یو پی اس باید به 3 ویژگی توجه کنیم : شکل ، ظرفیت و قدرت ، و مدت زمان برق دهی یا پشتیبانی

شکل ظاهری و اندازه یو پی اس یک عوامل مهم در انتخاب یو پی اس مناسب است. یو پی اس هرچقدر بزرگتر باشد امکان جاگیری باتری بیشتر می شود و قدرت و ظرفیت و زمان پشتیبانی با استفاده از باتری های باتوان بالا داخلی بالا می رود.

 

ظرفیت دستگاه و زمان پشتیبانی ۲ عامل وابسته و مرتبط به هم هستند. یو پی اس برای این که بتواند دستگا ها را پشتیبانی کند باید ظرفیت مد نظر را داشته باشد تا تایم مشخصی را از مصرف کننده ها ساپورت کند.

زمان پشتیبانی به زمانی گفته میشود که در هنگام قطع برق ups بتواند از مصرف کننده ها پشتیبانی کند.

چه کسب و کارهایی از یو پی اس استفاده می کنند؟

یو پی اس دیتاسنتر

یو پی اس برای پایگاه های داده ، سرورهای میزبانی هاست ، شبکه های اینترانت ، سرورهای isp و …

یو پی اس سیستم های کامپیوتری

فروش و تعمیر یو پی اس برای شبکه کامپیوتری ، سرورهای کامپیوتری ، کیوسک اطلاع رسانی ، سیستم نوبت دهی و …

یوپی اس تجهیزات پزشکی

دستگاه های سونوگرافی ، اتاق عمل ، یونیت دندانپزشکی و …

ups برای سیستم های مخابراتی

یو پی اس برای شبکه مخابراتی ، مرکز تلفن ، دستگاه های VSAT ، کانال مخابراتی و …

یو پی اس برای سیستم های بانکی

یو پی اس برای سیستم های  ATM ، شبکه های شعب ، تجهیزات امنیتی ، کامپیوترها و …

UPS سیستم های نظارتی و ابزار دقیق

ups برای سیستم های نظارتی ، باسکول و ابزار دقیق ، دستگاه های CNC ، سیستم های PLC و …

یوپی اس خانگی

یو پی اس برای حفاظت کل ساختمان ، کامپوترهای شخصی و کنسولهای بازی ، یخچال خانگی ، لوازم صوتی و تصویری و …

یو پی اس اداری و کاربری عمومی

فروش و تعمیر یو پی اس برای ماشین های اداری ، درب های اتوماتیک ، کولر گازی ،  BMS و …

باتری یو پی اس

باتری یو پی اس یکی از مهم ترین بخش های تشکیل دهنده یک دستگاه یوپی اس می باشد. گفتنی است که باتری یوپی اس در زمانی که برق شهری وصل است ، شارژ شده و در عین حال همان برق را نیز در اختیار تجهیزات الکتریکی قرار می دهد تا بدین ترتیب این تجهیزات بتوانند وظایف خود را به درستی انجام دهند.

هنگامی که برق شهری قطع می شود ، باطری یو پی اس وارد عمل شده و برای مدت زمان نه چندان زیادی به تغذیه کردن تجهیزات الکتریکی می پردازد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که باتری ups از ابتدای قطع جریان برق حدود 15 دقیقه به کاربر زمان می دهد تا عمل مورد نظر خود را انجام دهد. برای مثال شما حدود 15 دقیقه پس از قطع برق فرصت دارید که از آسانسور متصل به یو پی اس خارج شوید.

بطور کلی باطری های ups در چهار دسته باتری های نیکل کادمیومی ، باطری های سرب اسیدی ، و باطری های لیتیوم یونی تقسیم بندی می شوند .

انواع باطری ups

به طور کلی از لحاظ ساختاری می توان باتری یو پی اس را به سه نوع مدل تقسیم‌ بندی کرد که عبارتند از :

باتری های سرب اسید

از جمله ویژگی های این باتری که از نشتی نیز جلوگیری می کند وکیوم بودن آن است. باتری های سیلد اسید نیاز به 8 – 10 ساعت زمان برای شارژ دارند و باید در مکان خشک و خنک نگه داری شوند.

باطری نیکل کادمیوم

باتری های نیکل کادمیوم دارای طول عمر بسیار بالایی می باشند و توانایی سازگاری بسیار زیادی نسبت به تغییرات دمایی دارند. اما یک نکته مهم در مورد باتری نیکل کادمیوم قیمت بالای آن است.

باتری لیتیوم یون

از مزایای باتری لیتیوم یونی می توان به قابلیت اطمینان بالاتری نسبت به باتری های دیگر به دلیل سیستم‌های نظارت و مدیریت باتری داخلی اشاره کرد. مزیت دیگر باتری لیتیوم یون ، این است که به دلیل چگالی قدرت بسیار بیشتر ، به طور قابل توجهی کوچک‌تر و سبک‌تر هستند.

راهنمای انتخاب و خرید باتری یو پی اس

مناسب ترین باتری برای دستگاه های یو پی اس، باتری نوع سیلد ( خشک ) و نیکل کادمیم میباشند. باتری نوع سیلد بیشتر با درپوش کاملا بسته که نیاز به سرویس و نگهداری ندارد و با ولتاژ ۱۲ ولت استفاده می گردد . باتری های نیکل کادمیم دارای قیمت حدود ۴ تا ۵ برابر باتری های سرب اسید میباشند که در مقابل دارای طول عمر حدود ۲۰ سال هستند . آنچه که باید درباره نوع باتری مناسب نیاز خود دانید:

  • دما و رطوبت محیطی که باطری در آن قرار می گیرد
  • میزان ضریب اطمینان محیطی که باتری در آنجا قرار دارد
  • بررسی اینکه محیط قرار گیری باتری انفجار پذیر است یا خیر
  • مدت زمان شارژ و دشارژ باتری
  • جریان شارژ و دشارژ باطری
  • نوع منبعی که برای شارژ باطری وجود دارد
  • محدودیت های فیزیکی باتری ( وزن، ابعاد و…)
  • قیمت و ظریب اطمینان باطری
  • گارانتی باتری و خمات پس از فروش آن

تعمیر یو پی اس

با توجه به اینکه هزینه تعویض یو پی اس به شدت بالاست و شما نمی توانید در صورت بروز مشکل هر بار دستگاه را تعویض کنید؛ از این رو تعمیر یو پی اس هم از لحاظ هزینه و از نظر زمانی پائین تر بوده و به صرفه تر است.

اگر یو پی اس شما دچار مشکل و یا خرابی شده است می توانید با کارشناسان شرکت کیان صنعت ایرانیان تماس گرفته تا متخصصین ما در کوتاهترین زمان به محل اعزام شده و سرویس های تعمیر ، نگهداری و پشتیبانی از سیستم های ups را انجام می دهند.

سخن آخر

در عرصه ای که بستر تمامی کسب و کارها بر پایه برق وانرژی ایجاد شده است ؛ تامین برق اضطراری ، امری حائز اهمیت برای بسیاری از شرکتهای خصوصی و دولتی و همچنین سازمان ها می باشد . در همین راستا ، انتخاب یو پی اس مناسب یکی از مسائل تخصصی است که نیازمند دانش و اطلاعات کافی در این حوزه می باشد .

شرکت کیان صنعت ایرانیان بعنوان یکی بزرگترین عرضه کننده محصولات یو پی اس و باتری یوپی اس شامل برندهای apc ، مکلسان ، Exide ، MGE  ، Powerware  ، Liebert ، east ، ge ، ablerex و … آماده ارائه خدمات در امر مشاوره ، فروش ، نصب ، راه اندازی و خدمات پس از فروش در سراسر کشور می باشد .

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

3 در مورد “همه چیز در مورد خرید یو پی اس، باتری UPS و تعمیرات یوپی اس”

  1. با سلام . موضوع جالبی است . در وضعیتی که خیلی از کارخانه جات و شرکت ها به خاطر نوسانات برق متحمل ضرر و زیان می شود استفاده از این دستگاه ها میتونه خیلی مفید و موثر واقع بشه . با تشکر از سایت آی تی رسان.

  2. این همه داستان سرایی ولی آخرش انواع UPS و کاربرد های آنها رو که لازمه انتخاب UPS مناسب هست نگفتید

    1. مجتبی مسکینی

      این مقاله یک رپورتاژ آگهیه و ما دخالتی در محتواش نداشتیم
      قبلا یک مقاله کامل در این زمینه منتشر کردیم که می‌تونید از اینجا ببینید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH