سئو سایت به کمک شبکه های اجتماعی | سوشال سیگنال چیست؟

سیستم بازاریابی امروز دنیا در حال تغییر است. البته می‌توان گفت که این سیستم به‌صورت کامل در کشورهای خارجی همانند آمریکا، آلمان، سوییس و … تغییر کرده است. در حال حاضر ایران و کشورهای خاورمیانه نیز با این تغییرات دست و پنجه نرم می‌کنند. این روزها در دنیای بازاریابی، عبارت‌هایی همانند سئو، بازاریابی دیجیتال، تبلیغات گوگل و … به گوش می‌رسد. عبارت‌هایی که شاید برخی افراد با آن‌ها هنوز آشنایی نداشته باشند؛ اما اگر قصد موفقیت در بازار رقابتی امروز را دارید، باید اطلاعات خود را در زمینه دیجیتال مارکتینگ افزایش دهید. در این مقاله قصد داریم درباره اهمیت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای سئو بهتر سایت صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا سوشال سیگنال را بهتر بشناسید.

سوشال سیگنال چیست؟

این روزها تقریباً همه ما در شبکه‌های اجتماعی فعالیت مستمر داریم. همه می‌دانیم که می‌توانیم به روش‌های مختلف با یک پست یا توییت تعامل داشته باشیم. برای مثال لایک، کامنت، شیر، سیو، ریتوییت و … همه این‌هاروش‌هایی هستند که با کمک آن با یک پست ارتباط برقرار می‌کنیم. به تمامی این موارد، روش‌های تعاملی گفته می‌شود. منظور از سوشال سیگنال، استفاده از این روش‌های تعاملی در زمینه سایت ما از طریق شبکه اجتماعی است. برای مثال وقتی که یک توییت درباره سایت شما ریتوییت می‌شود، سوشال سیگنال خواهید داشت.

فایده سوشال سیگنال در سئو چیست؟

جالب است بدانید که سوشال سیگنال را یکی از فاکتورهای بسیار مهم در افزایش رتبه سایت در نتایج جست‌وجوی گوگل می‌دانند. سوشال سیگنال در کنار بک لینک، یکی از عوامل اصلی در سئو خارجی یا همان Off Page SEO محسوب می‌شود. یعنی هرچه سوشال سیگنال‌های مؤثرتر و بیشتری داشته باشید، سئو بهتری نیز خواهید داشت.

چرا سوشال سیگنال روی سئو تأثیر دارد؟

برای این‌که به سؤال بالا جواب دهیم، بهتر است کمی درباره الگوریتم گوگل صحبت کنیم. به نظرتان چرا وقتی که یک عبارت را در گوگل جست‌وجو می‌کنید، نتایج بر اساس یک رتبه و ترتیب خاص به نمایش در می‌آیند؟ آیا به نظر شما این رتبه‌بندی اتفاقی است؟ قطعاً اینطور نیست. به نظر شما دلیل اصلی محبوبیت گوگل چیست؟ در حقیقت الان پرکاربردترین و پرطرفدارترین موتور جست‌وجو در تمام دنیا، گوگل محسوب می‌شود.

گوگل در اصل توانایی تشخیص کیفیت هر محتوا و لینک را دارد. به این ترتیب تلاش می‌کند تا همیشه بهترین لینک را در رتبه‌های اول به کاربر نشان دهد. پس می‌توان گفت گوگل همواره کاربر را اولویت خود قرار می‌دهد. به همین خاطر همیشه به‌دنبال بهترین، مفیدترین و محبوب‌ترین محتوا می‌گردد و همان را به مخاطبان خود نشان می‌دهد.

کاری به الگوریتم پیچیده گوگل در این مقاله نداریم؛ اما باید بدانید که یکی از عواملی که به تشخیص محتوای مناسب به گوگل کمک می‌کند، بک لینک است. یعنی زمانی که یک لینک از 1000 سایت مختلف به اشتراک گذاشته باشد و در عین حال یک لینک رقیب فقط 10 لینک داشته باشد، قطعاً گوگل با کمک علم اعداد و ارقام تشخیص می‌دهد که سایت اول محتوای بهتری دارد. به این ترتیب آن سایت را در رتبه بالاتری از سایت دوم قرار می‌دهد. حال هرچه سوشال سیگنال بهتری از شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، به گوگل نشان می‌دهید که محتوای شما محبوبیت بیشتری در بین مردم دارد.

به این ترتیب برای مثال وقتی که کسی عبارت آجیل فروشی را جست‌وجو می‌کند، فروشگاه شما در رتبه های بالا به کاربران نمایش داده می‌شود. نتایج هم نشان می‌دهد کسانی که در رتبه اول قرار دارند، حدود 70 درصد ترافیک بیشتری از کسانی که در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند به دست می‌آورند.

روش جذب سوشال سیگنال چیست؟

حال که سوشال سیگنال را بهتر می‌شناسید، اهمیت سوشال سیگنال و تأثیر آن را بر سئو می‌دانید. به همین خاطر است که در فهرست جامع  خدمات سئو منتوریکس، سوشال سیگنال نیز دیده می‌شود. حال سؤال این‌جاست که چطور می‌توان سوشال سیگنال به دست آورد؟ تا زمانی که سوشال سیگنال مناسبی به دست نیاورید، یک گام از رقبای خود عقب‌تر خواهید بود. مطمئناً فقط نمی‌توانید برای داشتن رتبه مناسب، به تبلیغات گوگل اکتفا کنید.

پیش از آن‌که بخواهید به جذب سوشال سیگنال فکر کنید، باید بدانید که از چه شبکه‌های اجتماعی استفاده نمایید. پیش از هر چیز نباید شبکه‌های اجتماعی را با پیام‌رسان‌ها اشتباه بگیرید. برای مثال تلگرام فقط یک پیام‌رسان است. در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی همانند توییتر، فیسبوک، پینترست، اینستاگرام، لینکدین و گوگل پلاس جزو معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی هستند که می‌توانید از آن برای دریافت سوشال سیگنال استفاده کنید. در ادامه شما را با روش‌های مختلف جذب سوشال سیگنال آشنا می‌کنیم.

روش کلاه سفید برای سئو بر اساس سوشال سیگنال

روش کلاه سفید یک روش کاملاً ارگانیک است. در ابتدا می‌توانید یک حساب کاربری در هر شبکه اجتماعی بسازید. سپس وقتی که یک محتوا در بلاگ خود پست می‌کنید، محتوای همان پست را در شبکه‌های اجتماعی خود قرار دهید. برای ترغیب هرچه بیشتر مخاطب می‌توانید یک تصویر جذاب و بخشی از متن را برای ایجاد کنجکاوی قرار دهید. سپس لینک را داخل توضیحات بگذارید و از مخاطب بخواهید که مطلب کامل را از این لینک بخواند.

در کنار همین روش ساده که در مرور زمان تأثیر بسیاری دارد، می‌توانید روش‌های دیگر را نیز به کار بگیرید. برای مثال می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی برای جذب سوشال سیگنال استفاده کنید. مثلاً می‌توانید از بازی گونگی در این حالت کمک بگیرید. ایجاد ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی یک موضوع بسیار مهم در افزایش سوشال سیگنال است. بد نیست کمی به حاشیه و جنجال سر بزنید و روی موج اخبار سوار شوید. زمانی که یک موضوع ترند می‌شود، از همان موضوع جنجالی به نفع خود کمک بگیرید. گاهی می‌توانید با پرداخت مبلغی به پیج‌های دیگر نیز بکلینک‌های قانونی و سفید بگیرید. اگر در این رابطه نگرانی دارید که بکلینک‌های اسپم دریافت کنید، می‌توانید از موسسات حرفه‌ای همانند شرکت دیجیتال مارکتینگ منتوریکس در این زمینه کمک بگیرید.

روش کلاه سیاه برای سئو بر اساس سوشال سیگنال

به‌صورت کلی به روش‌هایی که برای گول زدن گوگل از آن‌ها استفاده می‌کنند، روش‌های کلاه سیاه گفته می‌شود. معمولاً استفاده از روش‌های کلاه سیاه را باید با احتیاط بسیاری انجام دهید. در صورتی که این روش‌ها را به درستی انجام ندهید، می‌توانید به سایت خود آسیب جدی وارد کنید. پس بهتر است از موسساتی همانند شرکت دیجیتال مارکتینگ منتوریکس مشاوره بگیرید تا دچار مشکل نشوید. یکی از رایج‌ترین روش‌های کلاه سیاه، استفاده از سایت‌هایی همانند followlike.net یا linkcolider.com است. در این سایت‌ها می‌توانید با انجام کارهای مختلف، سکه بگیرید و با سکه، سوشال سیگنال برای سایت خود بخرید.

تأثیر هیچ شبکه اجتماعی را دست کم نگیرید

برخی افراد تصور می‌کنند فقط شبکه‌های اجتماعی که دارای پلتفرمی روی سایت هستند برای گوگل مهم است. یعنی تصور می‌کنند که اهمیت فیسبوک، توییتر، پینترست و گوگل پلاس از اهمیت اینستاگرام برای گوگل بیشتر است. گوگل هیچ‌گاه اطلاعاتی دقیق در خصوص الگوریتم خود ارائه نمی‌دهد. زیرا با این کار، سایت‌ها به جای تمرکز روی ایجاد محتوای مفید، روی ایجاد محتوایی بر اساس الگوریتم گوگل تمرکز می‌کنند؛ اما با این حال خیلی بعید است که گوگل از تأثیر یک شبکه اجتماعی بزرگ همانند اینستاگرام به سادگی رد شود.

به همین خاطر توصیه می‌شود که روی تمامی شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشید و تلاش کنید که از تمامی شبکه‌ها،‌ سوشال سیگنال به دست بیاورید. زمانی که سوشال سیگنال را از سایت‌های مختلف برای صفحه خود چک می‌کنید، خبری از حضور اینستاگرام نیست؛ اما قطعاً گوگل سوشال سیگنال اینستاگرام را نیز برای شما در نظر می‌گیرد.

چک کردن سوشال سیگنال

برای این‌که بتوانید میزان سوشال سیگنال خود را بررسی کنید، می‌توانید از سایت‌هایی همانند blackhatlinks یا اکستنشنbuzzsumoگوگل استفاده کنید. ابتدا باید لینک صفحه ود را وارد نمایید و سپس روی دکمه چک بزنید. سپس تمامی سوشال لینک‌های آن لینک به شما نمایش داده می‌شود.

خب متوجه شدیم که سوشال سیگنال یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار روی سئو آف پیج است. با دریافت سوشال سیگنال‌های مفید و معتبر، می‌توانید به بهبود رتبه سئو سایت خود کمک کنید. پس به‌هیچ‌وجه شبکه‌سازی در شبکه‌های اجتماعی و ایجاد ارتباطات بیشتر را دست کم نگیرید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH