گوشی گوگل پیکسل

معرفی برخی از مزیت‌های سری پیکسل گوگل نسبت به سایر گوشی‌های اندرویدی

در این مقاله به معرفی ویژگی‌های نرم‌افزاری گوشی گوگل پیکسل می‌پردازیم که در دیگر گوشی‎‌های اندرویدی موجود نیستند. البته منظور از این مقاله این نیست که چرا حتما و حتما باید از این گوشی‌ها استفاده کنید، بلکه قصد داریم برخی برتری‌های آن‌ها را برای شما مطرح کنیم.

گوگل که معمولا به خاطر موتور جستجوگر خود شناخته می‌شود، سرویس‌ها و نرم‌افزارهای زیادی نیز مانند یوتیوب دارد که متعلق به این غول بزرگ تکنولوژی هستند. بعد از موفقیت‌های زیاد به دست آمده در بخش نرم‌افزار، گوگل در چند سال اخیر تلاش کرده تا به بخش سخت‌افزار نیز وارد شود و محصولات مختلفی را در دسته‌های مختلف عرضه کند.

برای مثال می‌توان به پیکسل واچ (دستبند هوشمند)، پیکسل تبلت و گوشی‌های پیکسل اشاره کرد که از تلاش‌های گوگل برای گسترش در این صنعت است.

گوگل پیکسل یکی از قدیمی‌ترین زیرمجموعه‌های گوگل محسوب می‌شود که چندین سال است گوشی‌های گوگل با این نام عرضه می‌شوند. البته گوگل هیچوقت به اندازه زمان حال روی این بخش سرمایه‌گذاری نکرده بود؛ چرا که این گوشی‌ها به یکی از تمرکزهای اصلی شرکت تبدیل شده‌ است. هم‌اکنون که گوشی‌های گوگل اهداف بزرگی دارند، باید نسبت به رقیبان سرسخت خود برتری‌های گوناگونی داشته باشند تا بتوانند درصدی از این صنعت بزرگ را که بین برند‌هایی مانند سامسونگ و شیائومی تقسیم شده‌اند، به‌دست آورند.

گوشی گوگل پیکسل

گوشی‌های گوگل پیکسل تعداد مختلفی از این برتری‌ها را دارند برای مثال کیفیت دوربین این گوشی‌ها مثال زدنی است! همچنین تراشه به کار رفته در نسل جدید این گوشی‌ها ساخته خود گوگل است که در مقایسه با دیگر پرچم‌داران کمی ضعیف‌تر است اما امکانات هوش‌مصنوعی زیادی را در اختیار گوشی قرار می‌دهد و به صورت کلی آینده خوبی در انتظار تراشه‌های گوگل خواهد بود.

به جرات می‌توان گفت که وقتی کمپانی که سیستم عامل اندروید را عرضه کرده، قصد دارد گوشی پرچم‌دار عرضه کند، می‌توان حدس زد که ویژگی‌های نرم‌افزاری زیادی را در خود جا داده است. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی برخی از این ویژگی‌های نرم‌افزاری بپردازیم. پس با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

نتایج سرچ شخصی‌سازی شده

قطعا وقتی یک کمپانی بهترین موتور جستجوگر و یک تلفن همراه ساخته است، به سادگی می‌توان حدس زد که در این تلفن برخی ویژگی‌های انحصاری دیده خواهد شد. یکی از این ویژگی‌ها قابلیت شخصی‌سازی کردن نتایج سرچ‌های شماست. وقتی که این ویژگی روشن باشد، از دفعات بعد که شما چیزی را در گوگل سرچ می‌کنید، گوشی گوگل پیکسل سابقه جستجوی شما را تحلیل می‌کند و در نهایت نتایجی که بیشتر مناسب شما هستند را بالاتر از دیگر نتایج نمایش می‌دهد.

برای روشن کردن این قابلیت باید در تنظیمات خود عبارت Personalized Search Results را سرچ کنید و سپس آن را فعال کنید.

تماس با مکان‌های مهم نزدیک

برتری نرم‌افزار بعدی که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم با همکاری گوگل پیکسل و گوگل مپ رخ می‌دهد. بارها و بارها شده که در جایی ناشناخته بودید و برای مثال به دنبال رستوران‌های آن اطراف هستید و معمولا این کار را با استفاده از گوگل مپ انجام می‌دهید. اما شما می‌توانید این کار را با برنامه تلفن گوشی گوگل نیز انجام دهید! وقتی این قابلیت را روشن کنید، اگر در برنامه تلفن گوگل عبارتی را سرچ کنید، در کنار سرچ کردن در مخاطبین شما، به صورت خودکار با استفاده از گوگل مپ، مکان‌هایی که در نزدیکی شما هستند و اسم مشابهی با عبارت سرچ شده شما دارند نیز پیدا شده و به شما نمایش داده می‌شود. با استفاده از این ویژگی می‌توانید به راحتی با هتل‌ها و یا رستوران‌ها ارتباط برقرار کنید.

برای روشن کردن این قابلیت باید در تنظیمات خود عبارت Nearby Places را سرچ کنید و سپس آن را فعال کنید.

به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری

داشتن پشتیبانی نرم‌افزاری خوب یکی از نکات بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنید. حتی بهترین پرچم‌داران نیز بعد از دو یا چند سال به روز نشدن عملکرد خوبی نخواهند داشت. برای همین برای طول عمر بیشتر گوشی، بهتر است گوشی تا جای ممکن آپدیت‌های نرم‌افزاری را دریافت کند. گوشی‌های گوگل دو مزیت بسیار بزرگ را در این زمینه به خود اختصاص دادند. اولین مزیت این است که گوشی‌های جدید گوگل طبق گفته این شرکت به مدت 5 سال پشتیبانی نرم‌افزاری خواهند داشت که عدد بسیار بالایی محسوب می‌شود. جدا از عرضه آپدیت‌ها برای طولانی مدت، هربار که اندروید جدیدی عرضه می‌شود کاربران گوشی‌های پیکسل این آپدیت‌ها را زودتر از هر گوشی دیگری دریافت می‌کنند.

چرخاندن گوشی برای سایلنت کردن

با استفاده از این قابلیت که Use Flip to Shhh نام دارد شما می‌توانید زمانی که کسی به شما زنگ می‌زند با چرخاندن گوشی (به طوری که پشت گوشی به سمت بالا باشد) گوشی را سایلنت کنید. این قابلیت ساده و جزئی است اما راحتی استفاده از گوشی را برای شما افزایش می‌دهد.

برای روشن کردن این قابلیت باید در تنظمیات خود عبارت Use Flip to Shhh را سرچ کنید و سپس آن را فعال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH