اپل از WatchOS 9 با واچ فیس‌های جدید رسما رونمایی کرد

شب گذشته شرکت اپل ضمن برگزاری رویداد WWDC 2022 از به‌روزرسانی جدید WatchOS 9 رونمایی کرد. این به‌روزرسانی شامل اصلاحاتی در واچ فیس‌ها، برنامه تمرین، پایش مراحل خواب، مشخصه جدید AFib History و ردیابی دارو است.

WatchOS 9 شامل 4 واچ فیس جدید با اسامی Lunar، Playtime، Metropolitan و Astronomy است. همچنین WatchOS 9 شامل ورژن به‌روزرسانی شده واچ فیس‌های فعلی بوده و اکنون مشخصه Portrait Face جلوه عمقی را روی عکس‌های گربه‌ها، سگ‌ها و مناظر برجسته می‌کند؛ در حالی‌که برخی واچ فیس‌های کلاسیک مانند Modular، Modular Compact و X-Large اکنون دارای رنگ‌آمیزی و گرادیان قابل تنظیم در پس‌زمینه هستند.

اپلیکیشن تمرین (Workout) به‌روزرسانی شده و اکنون اطلاعات و متریک‌های بیش‌تری را نمایش می‌دهد. بعلاوه اضافه شدن قابلیت تمرینات سفارشی به کاربران امکان می‌دهد تا یک برنامه تمرینی ساخت‌یافته با فواصل کار و استراحت سفارشی را برای خود ایجاد نمایند. همچنین هشدارهای جدید از جمله سرعت، قدرت، ضربان قلب و ریتم نیز می‌توانند به برنامه تمرین اضافه شوند.

اکنون اپلیکیشن Workout از نوعی تمرین جدید چند ورزشی برای ورزشکاران 3 ماده‌ای پشتیبانی می‌کند. این برنامه میان هر یک از رشته‌های تمرینی شنا، دوچرخه‌سواری و دویدن به‌طور خودکار سوئیچ نموده بدین منظور از حسگرهای حرکتی مخصوص تشخیص الگوهای حرکت استفاده می‌کند.

واچ فیس‌های WatchOS 9

بعلاوه اکنون WatchOS 9 معیارهای جدیدی از دویدن نظیر طول گام، مدت زمان تماس با زمین و نوسانات عمودی را برای دوندگان نمایش داده و از این طریق به بهبود تجربه دویدن کاربر کمک می‌کند. افرادی که به‌طور مرتب در مسیرهای پر استفاده می‌دوند؛ اکنون می‌توانند عملکرد خود را با بهترین یا آخرین نتیجه ثبت شده مقایسه نموده و با خود رقابت کنند. همچنین وجود حالت جدید گام به گام، سرعت مورد نیاز برای تحقق یک هدف مسافتی در مدت زمان تعیین شده توسط کاربر را به وی اعلام می‌کند.

اپل با معرفی مشخصه پایش مراحل خواب، عملکرد قابلیت ردیابی خواب را بهبود بخشیده است. بدین‌ترتیب اکنون اپل واچ می‌تواند اطلاعات مربوط به مراحل مختلف خواب شامل Core، REM و Deep را در اپلیکیشن مربوطه مشاهده نمایند.

دسترسی به سوابق فیبریلاسیون دهلیزی برای مبتلایان به این بیماری یکی دیگر از قابلیت‌های جدید WatchOS 9 به‌شمار می‌رود. اکنون اپل واچ می‌تواند ضربان قلب شما را ردیابی نموده و میزان نشانه‌های فیبریلاسیون دهلیزی در ضربان قلب شما را نمایش دهد. کاربران از طریق اپلیکیشن Health قادر به مشاهده اعلان‌های هفتگی و سوابق دقیق ضربان قلب خود خواهند بود. همچنین کاربران می‌توانند این اطلاعات را به‌صورت PDF دانلود نموده و آن‌را در اختیار پزشک معتمد خود قرار دهند.

نهایتا قابلیت ردیابی دارو به WatchOS 9 اضافه شده است. این مشخصه امکان مدیریت و ردیابی داروها و مکمل‌ها از طریق زمان‌بندی و یادآوری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران مقیم ایالات‌متحده در صورت وجود تداخلات حیاتی احتمالی میان داروهای اضافه شده به اپلیکیشن Health، اعلان‌های هشدار را دریافت خواهند کرد.

قابلیت تشخیص کیک‌بورد و امتیاز SWOLF برای شناگران، پشتیبانی از اپلیکیشن Home در Family Setup، مشخصه جدید Quick Actions، ویژگی Apple Watch Mirroring برای کنترل ساعت از طریق امکانات کمکی آی‌فون و اعلان‌های بازطراحی شده سایر ویژگی‌های جدید WatchOS 9 را تشکیل می‌دهند. WatchOS 9 در اواخر سال 2022 برای کلیه مدل‌های سازگار اپل واچ قابل دسترس خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH