بهترین اپلیکیشن‌های کاهش حجم عکس

معرفی 3 اپلیکیشن برتر فشرده‌ سازی عکس

یکی از چالش‌هایی که در هنگام ثبت نام در سایت‌های مختلف با آن مواجه می‌شویم، محدودیت بارگذاری تصاویر است، در این مواقع نیاز به کاهش حجم تصاویر یا تغییر اندازه آن‌ها داریم. در این مقاله 3 تا اپلیکیشن برتر در زمینه فشرده‌ سازی و بهینه‌سازی عکس را معرفی می‌کنیم.

چه نیازی به فشرده‌ سازی عکس داریم؟

به طور کلی دو دلیل می‌توانیم برای فشرده‌ سازی عکس ذکر کنیم.

  • فشرده‌سازی عکس برای کاهش حجم اشغال شده: گاهی اوقات عکس‌های ثبت شده با دوربین‌های حرفه‌ای حجم زیادی دارند و اگر تعداد آن‌ها هم زیاد باشد، باعث می‌شود که حافظه‌ گوشی یا کامپیوتر شما پر شود. در این مواقع می‌توانید حجم عکس‌هایی که دارید را کم کنید تا فضای کمتری را اشغال کنند.
  • محدودیت‌های ثبت نامی در سایت‌های مختلف: دلیل دوم که نسبت به دلیل اول مخاطبان بیشتری دارد، مربوط به ثبت نام در سایت‌های دولتی، مدارس و… است. در این موارد سایت برای بارگذاری عکس محدودیت‌هایی مشخص می‌کند که معمولاً عکس‌های پیش فرض ما این محدودیت‌ها را رعایت نکرده است. پس نیاز به فشرده‌سازی یا تغییر اندازه عکس پیدا می‌کنیم.

چند نوع روش برای فشرده‌سازی عکس وجود دارد؟

به طور کلی دو شیوه فشرده‌سازی عکس وجود دارد:

  1. Lossy: اگر بخواهیم ساده بیان کنیم، در این روش در حین کاهش حجم عکس، کیفیت تصویر شما نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد و کاهش کیفیت را نیز تجربه خواهید کرد.
  2. Lossless: در این روش همانطور که از نامش پیداست حجم عکس کاهش پیدا می‌کند اما کیفیت آن تغییر چندانی نمی‌کند. واضح است که میزان کاهش حجم در روش اول بیشتر خواهد بود.

بعد از این مقدمه 3 اپلیکیشن‌ برتر مربوط به کاهش حجم عکس را معرفی می‌کنیم.

نکته: کاربران عادی معمولاً نیازی به گزینه‌های پیشرفته ندارند و به همین دلیل در این مقاله از بررسی اپلکیشن‌های تخصصی ویرایش عکس که امکان فشرده‌سازی با تنظیمات خاص دارند (مانند pixlr) صرف نظر می‌کنیم.

همچنین در نظر داشته باشید که به دلیل گسترده نبودن این نوع اپلیکیشن‌ها تنها PicTools برای اندروید و iOS در دسترس است و دو اپلیکیشن دیگر تنها در اندروید قابل استفاده هستند.

اپلیکیشن فشرده‌ سازی عکس PicTools

بدون شک بهترین اپلیکیشن برای فشرده‌سازی و بهینه‌سازی عکس‌ها در گوشی، اپلیکیشن PicTools است. قابلیت‌های متنوع و کاربردی این اپ باعث شده که تمام نیاز کاربران در این زمینه برطرف شود.

اپلیکیشن فشرده‌ سازی عکس

بعد از ورود به اپلیکیشن کافی است وارد یکی از 8 گزینه موجود شوید و عکس یا عکس‌هایتان را نیز انتخاب کنید. در ادامه گزینه‌های این اپلیکیشن را به طور خلاصه بررسی می‌کنیم.

Compress: با این گزینه می‌توانید درصد کاهش کیفیت را مشخص کرده و عکس فشرده شده را تحویل بگیرید.

Resize , Resize (px): تغییر سایز عکس

Reduce: کاهش حجم بر حسب کیلوبایت یا مگابایت

Crop: برش عکس‌ها

Optimize: بخش بهینه‌سازی عکس‌ها

Square Fit: قراردادن عکس در قالب مربعی

Convert: تبدیل فرمت عکس

PicTools تقریباً تمام ابزار‌های مورد نیاز شما برای تغییر مشخصات تصاویرتان را دارد.

نکته: این اپلیکیشن نسخه پولی هم دارد که تهیه آن در ایران خیلی سخت است و نیازی هم به آن نیست و همین نسخه رایگان نیاز‌ها را برطرف می‌کند.

  • تعداد دانلود گوگل پلی: بیش از 100 هزار بار
  • امتیاز کاربران گوگل پلی: 3.7
  • حجم اولیه: 4.9 مگابایت
  • سیستم عامل‌های موجود: Android , IOS
  • حداقل اندروید مورد نیاز: 5.0
  • فشرده‌سازی گروهی: دارد

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

 

اپلیکیشن کاهش حجم عکس Photoczip

اپلیکیشن Photoczip هیچ پیچیدگی ندارد. کافی است عکس‌تان را انتخاب کنید و دکمه فشرده‌سازی را بزنید.

اپلیکیشن فشرده‌ سازی عکس

پس از اولین ورود اجازه دسترسی به فایل‌ها از شما خواسته می‌شود و سپس لیستی از عکس‌هایتان نمایش می‌دهد که شما می‌توانید یک یا چند تا از آن‌ها را انتخاب کرده و بعد روی Compress کلیک کنید. هیچ تنظیماتی هم نیاز نیست. در تب Optimized می‌توانید عکس‌های فشرده شده را مشاهده کنید.

در بخش تنظیمات می‌توانید محل ذخیره شدن فایل‌ها، میزان فشرده‌سازی، اضافه کردن واترمارک، تبدیل فرمت و چند گزینه دیگر را نیز تنظیم کنید. در مجموع Photoczip یکی گزینه‌های ساده‌ و کاربردی برای فشرده‌سازی عکس‌هایتان است.

  • تعداد دانلود گوگل پلی: بیش از 100 هزار بار
  • امتیاز کاربران گوگل پلی: 4.3
  • حجم اولیه: 2.6 مگابایت
  • سیستم عامل‌های موجود: Android
  • حداقل اندروید مورد نیاز: 5.0
  • فشرده‌سازی گروهی: دارد

دانلود از گوگل پلی

 

اپلیکیشن کم کردن حجم عکس Qreduce Lite

اپلیکیشن Qreduce Lite تنها یک فیلد از شما می‌خواهد و آن هم حجم نهایی عکستان است که برای کاربران مبتدی و کسانی که حوصله سر و کله زدن با اپلیکیشن‌ها را ندارند، بسیار مناسب است.

اپلیکیشن فشرده‌ سازی عکس

این اپلیکیشن هم پس از اولین ورود از شما اجازه دسترسی به فایل‌ها را می‌خواهد، سپس می‌توانید با دکمه Choose Photo عکستان را انتخاب کنید و حجم نهایی دلخواه خود را بنویسید. اپلیکیشن با الگوریتم‌های خودش عکس را فشرده‌سازی می‌کند و حجم نهایی تقریباً نزدیک به عددی خواهد بود که شما وارد کردید، البته نه دقیقاً همان عدد.

نقطه ضعف این اپلیکیشن نداشتن قابلیت انتخاب چند عکس هنگام فشرده‌سازی است و شما مجبور هستید تصاویر را تک تک فشرده‌سازی کنید.

  • تعداد دانلود گوگل پلی: بیش از 5 میلیون بار
  • امتیاز کاربران گوگل پلی: 4.6
  • حجم اولیه: 2.7 مگابایت
  • سیستم عامل‌های موجود: Android
  • حداقل اندروید مورد نیاز: 4.1
  • فشرده‌سازی گروهی: ندارد

دانلود از گوگل پلی

 

جمع‌بندی بهترین اپلیکیشن فشرده‌ سازی عکس

در این مقاله 3 تا از اپلیکیشن‌های کاربردی برای فشرده‌ سازی و بهینه‌ سازی تصاویر معرفی کردیم که اپلیکیشن اول پر امکانات و مناسب برای کاربران حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای و 2 اپلیکیشن بعدی کمی ساده‌تر بودند.

شما هم اپلیکیشن‌هایی را که برای کاهش حجم عکس می‌شناسید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اسکرول به بالا
TCH