کم کردن حجم عکس

کم کردن حجم عکس؛ چگونه حجم تصاویر خود را کاهش دهیم؟

ما قصد داریم در این مقاله نحوه کم کردن حجم عکس ها را معرفی کنیم و تمام روش‌ها، سایت‌های آنلاین و برنامه‌های کاربردی در این زمینه را بررسی کنیم، پس اگر شما نیز در زمینه کم کردن حجم عکس ها سوالاتی دارید، بهتر است که در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

اگر وب‌سایت، صفحه یا کانالی داشته باشید، حتما می‌دانید که بارگذاری تصاویر باکیفیت چقدر اهمیت دارد و چه میزان به افزایش تعداد علاقمندان آن صفحه کمک می‌کند. اگر به گرفتن عکس‌های با کیفیت بالا علاقه دارید، حتما باید چند سایت یا نرم‌افزار برای کم کردن حجم عکس‌ها در اختیار داشته باشید.

در این روزها تکنولوژی به شدت پیشرفت کرده است و تاثیر آن را در گرافیک نیز می‌بینیم. یکی از دغدغه‌های صاحبان وب‌سایت‌ها این است که بتوانند قبل از آپلود تصاویر، به کم کردن حجم عکس ها بپردازند. نگران نباشید؛ چرا که برای این کار چندین روش مختلف وجود دارد و ما آنها را در این مطلب معرفی خواهیم کرد.

معمولا در شرایطی که سرعت اینترنت نوسان داشته باشد، باز کردن تصاویر باکیفیت و با حجم زیاد کار دشواری خواهد بود؛ برای همین باید برای کم کردن حجم عکس ها فکری کرده و سپس آنها را روی سرور بفرستیم. عکس‌هایی که با گوشی می‌گیریم حجم زیادی را اشغال می‌کنند. همچنین امکان دارد در جایی، امکان ارسال فایل حجم بالا وجود نداشته باشد که برای نمونه می‌توانیم به پیام‌رسان واتس‌اپ اشاره کنیم.

به همین دلیل، در این مقاله، ده ابزاری که می‌توانیم برای کم کردن حجم عکس ها در وب سایت‌ها، وبلاگ یا دیگر صفحه‌های فضای مجازی استفاده کنیم، آورده شده است، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

کم کردن حجم عکس

چرا کم کردن حجم عکس ها اهمیت دارد؟

قبل از اینکه به سراغ معرفی ابزارهای کاهش حجم تصاویر برویم، می‌خواهیم کمی درباره اهمیت کم کردن حجم عکس ها توضیح دهیم. برنامه‌ها و سایت‌های آنلاینی که برای کم کردن حجم تصاویر به وجود آمده‌اند، به کاربر کمک می‌کنند تا قبل از به اشتراک‌گذاری آنها در اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و غیره اندازه آن را کاهش دهند.

در این روزها که شاهد پیشرفت تکنولوژی هستیم، بسیار مهم است که سایت‌های مختلف هنگام بارگذاری تصاویر سریع عمل کنند. آپلود تصاویر در حالت ایده‌آل باید کمتر از 3 ثانیه طول بکشد. با استفاده از برنامه‌های مختلف می‌توانید به‌ سرعت اندازه تصاویر را کاهش دهید؛ بدون این‌ که وضوح آنها تغییر کند. ولی مواردی که در کم کردن حجم عکس ها بیشترین اهمیت را دارند، موارد زیر هستند:

  • اندازه تصویر بر سرعت بارگذاری سایت تأثیر می‌گذارد، پس هر چه حجم عکس ها کمتر باشد، سایت سریع‌تر خواهد بود!
  • زمان بارگذاری یکی از عوامل مهمی است که بر سئو تاثیر می‌گذارد. یک وب سایت سریع در گوگل رتبه بهتری نسبت به یک وب سایت کند خواهد داشت.
  • سعی کنید که اندازه تصاویر وب سایت را با عرض صفحه تطبیق دهید.

معرفی چند ابزار برای کم کردن حجم عکس‌ ها

با کاهش حجم تصاویر، می‌توانید علاوه بر سرعت بخشیدن در پروسه بارگذاری، در مصرف اینترنت نیز صرفه‌جویی کنید. اکنون می‌خواهیم تعدادی از بهترین ویرایشگرهای آنلاین تصاویر را به شما معرفی کنیم. این سایت‌ها، حجم عکس را تنها با چند حرکت ساده کاهش می‌دهند.

وب‌سایت ShortPixel

وب سایت آنلاین ShortPixel برای کاهش حجم تصاویر طراحی شده که در نسخه وب و به عنوان یک افزونه برای وردپرس موجود است. برای کم کردن حجم عکس ها از این طریق می‌توانید از مراحل زیر پیش روید:

در ابتدا تصویر موردنظر خود را انتخاب کنید.

حالا به سایت ShortPixel بروید و تصویر خود را در قسمت upload image بارگذاری کنید.

کم کردن حجم عکس

همچنین شما می‌توانید روی upload image کلیک کرده و در صفحه جدید، با ضربه زدن بر روی choose files، تصاویر دلخواه خود را از گالری انتخاب کنید.

کم کردن حجم عکس

در آخر کمی صبر کنید تا حجم تصاویر شما کم شود! حداکثر حجم تصاویر 10 مگابایت است و کاربر می‌تواند 50 تصویر در فرمت‌های JPG ،GIF و PNG را به طور همزمان در سایت بارگذاری کند.

این افزونه همچنین می‌تواند تمام فایل‌های PDF شما را فشرده کند و اندازه تصاویر جدیدی که آپلود می‌کنید را به‌ طور خودکار تغییر دهد. شما می‌توانید با این ابزار، در ماه 100 عکس را به صورت رایگان فشرده کنید.

سایت EWWW Image Optimizer

این وب‌سایت نیز مانند مورد بالا افزونه‌ای برای وردپرس بوده و برای نسخه وب طراحی شده است. وب‌سایت EWWW Image Optimizer به شما این امکان را می‌دهد که بدون کم شدن کیفیت عکس ها، سرعت بارگذاری تصاویر خود را افزایش دهید.

تذکر: شما باید برای ورود به این وب‌سایت، از فیلترشکن استفاده کنید.

وب‌سایت Compress JPG e PNG

ابزار آنلاین Compress JPG e PNG به شما این امکان را می‌دهد که به طور همزمان 20 تصویر را در فرمت JPG و PNG فشرده کنید.

برای استفاده از آن باید در ابتدا فایل‌ها را آپلود کرده یا در این قسمت درگ کنید (بکشانید) و سپس منتظر بمانید تا پروسه کم کردن حجم عکس ها آغاز شود.

کم کردن حجم عکس

سایت Compressor.io

وب‌سایت compressor.io برا کم کردن حجم تصاویر کاربرد دارد و تاکنون توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. برای این کار، شما فقط باید تصویری که می‌خواهید را انتخاب کرده و سپس آن را در یکی از بخش‌های مشخص شده بارگذاری کنید.

امکان دارد که فرآیند فشرده‌سازی کمی طول بکشد. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا فایل‌های خود را در چهار فرمت مختلف JPEG ،PNG ،GIF و SVG فشرده‌سازی کنید.

سایت آنلاین Optimizilla

سایت آنلاین Optimizilla یک ابزار آنلاین بوده که با هدف فشرده‌سازی تصاویر در فرمت‌های PDF ،JPEG و PNG به وجود آمده است.

این سایت به شما امکان می‌دهد تا به طور همزمان حجم 20 تصویر را کاهش دهید و در آخر عکس‌ها را باهم مقایسه کنید. برای این کار کافی است مانند دیگر سایت‌های بالا، تصویر خود را انتخاب کنید و سپس روی upload files کلیک کرده یا اینکه تصویر خود را در کادر مشخص شده بفرستید.

سایت Kraken.io

ابزار Kraken Image Optimizer که در نسخه آنلاین موجود است، به کاهش پهنای باند و کم کردن حجم عکس‌ ها می‌پردازد. این افزونه به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر جدید خود و همچنین تصاویری که قبلا در سرور ذخیره شده‌اند را بهینه کنید و میزان حجم آنها را تغییر دهید.

این نرم‌افزار از فایل‌های JPEG ،PNG و GIF پشتیبانی می‌کند و حداکثر حجم فایل 32 مگابایت است.

برای کم کردن حجم عکس می‌توانید از بخش مشخص شده، تصاویر خود را آپلود کرده و یا آنها را به این سمت بکشانید و کمی منتظر بمانید تا فایل موردنظرتان فشرده‌سازی شود.

حالا دیگر کار کم کردن حجم عکس ها به پایان رسیده است؛ پس می‌توان بدون نگرانی آنها را در سایت‌های مختلف با سرعت بالا آپلود کرد.

وب‌سایت Imagify Image Optimizer

همانند سایر ابزارهای قبلی، Imagify نیز در یک نسخه وب و افزونه برای وردپرس موجود است. همچنین فرد می‌تواند به طور ماهانه 200 تصویر را بارگذاری کند و حجم آنها نیز نباید از 20 مگابایت بیشتر باشند.

با استفاده از این افزونه می‌توانید سرعت بارگذاری سایت خود را بهبود ببخشید و علاوه بر کاهش حجم تصاویر، کیفیت آنها را حفظ کنید.

تذکر: شما باید پس از ورود به این سایت، برای کم کردن حجم تصاویر ثبت‌نام کنید. نیازی نیست که برای استفاده ماهانه، پولی پرداخت کنید، ولی اگر تعداد تصاویر شما بیشتر از 200 عکس است، می‌توانید با پرداخت مبلغ مشخصی، از نسخه پریمیوم آن بهره ببرید.

نرم‌افزار فتوشاپ

اگر به کار در محیط Adobe علاقه دارید، فتوشاپ گزینه‌ مناسبی برای بهینه‌سازی تصاویر شما خواهد بود. این قابلیت در save to web یا export to web وجود دارد و فرد می‌تواند ابعاد، کیفیت و فرمت تصاویر را طبق نیاز خود انتخاب کند.

برای اطلاعات بیشتر، به کادرهای مشخص شده در عکس پایین نگاهی بیاندازید.

نرم‌افزار XnConvert (مناسب اندروید و ویندوز)

اپلیکیشن XnConvert کار کاهش حجم تصاویر را بسیار راحت کرده و کاربران می‌توانند تنها با انجام چند کار ساده، حجم تصاویر متعددی را تغییر دهند. علاوه بر آن، تعیین اندازه تصاویر و میزان کیفیت آنها نیز بر عهده کاربر است. نرم‌افزار XnConvert برای اندروید و ویندوز در دسترس خواهد بود.

تبدیل گروهی تصاویر به یک فرمت خاص، پشتیبانی از انواع فرمت‌های تصویری، فشرده‌سازی تصاویر بدون افت کیفیت، یک گالری داخلی برای انتخاب آسان‌تر تصاویر و غیره از جمله ویژگی‌های این برنامه هستند.

 

نرم‌افزار Compress Photos & Pictures (مناسب iOS)

برنامه Compress Photos & Pictures یکی دیگر از اپلیکیشن‌های کاهش حجم تصاویر است که برای آیفون و آیپد طراحی شد. می‌توان بدون اینکه از کیفیت کاسته شود، حجم عکس را کاهش داد و انواع فرمت‌های تصویری را روی آن اعمال کرد.

استفاده از این برنامه بسیار آسان است، به سرعت حجم عکس‌ها را کم می‌کند و از انواع فایل‌های تصویری نیز پشتیبانی خواهد کرد.

برنامه Resize: Photo & Video Edit (مناسب آیفون و آیپد)

نرم‌افزار Resize: Photo & Video Edit کار فشرده‌سازی تصاویر را انجام می‌دهد؛ علاوه بر آن می‌توانید برای کاهش حجم ویدیوهای مختلف نیز از آن استفاده کنید.

این برنامه رایگان است و فشرده سازی ویدیو و عکس را در یک زمان ارائه می‌دهد. با این کار، تا 90 درصد اندازه تصویر و ویدیو کاهش می‌یابد.

برنامه Photo & Picture Resizer (مناسب اندروید)

برنامه Photo & Picture Resizer که برای دستگاه‌های اندرویدی طراحی شده است، می‌تواند به سرعت اندازه و حجم تصاویر را تغییر دهد. کار با برنامه آسان بوده و بدون اینکه از کیفیت عکسی کم شود، می‌توانید از نمونه کم‌حجم‌تر آن بهره ببرید.

ذخیره تصاویر به صورت خودکار، محیط کاربری ساده، تغییر سایز عکس به صورت تکی یا گروهی و تغییر اندازه تصاویر بدون از دست دادن کیفیت از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار هستند.

نرم‌افزار RIOT

در نهایت، مورد آخری که برای کاهش حجم تصاویر کاربردی است، نرم‌افزار RIOT نام دارد. این نرم‌افزار به شما امکان می‌دهد تا تصاویر خود را با حجم قابل قبولی ذخیره کرده و کیفیت فایل‌های فشرده شده را خیلی سریع‌تر بررسی کنید.

در آخر نیز می‌توان تصویر اولیه و تصویر جدید که به صورت فشرده شده به وجود آمده است را مشاهده کرده و به تفاوت‌ها پی ببرید.

همچینن امکان فشرده‌سازی فایل‌ها در فرمت JPG ،GIF و PNG وجود دارد. شما می‌توانید برای دانلود این برنامه از این آدرس اقدام کنید.

جمع‌بندی مقاله «کم کردن حجم عکس ها»

ما سعی کردیم که در این مطلب چند سایت‌ کاربردی و تمامی راه‌های کاهش حجم تصاویر را به شما معرفی کنیم تا در زمان بارگذاری آنها در سایت، صفحه و یا کانال خود با مشکلی مواجه نباشید و بتوانید با سرعت بیشتری این کار را انجام دهید.

امروزه تکنولوژی به شدت پیشرفت کرده است و تاثیر آن را در گرافیک نیز می‌بینیم. یکی از دغدغه‌های صاحبان وب‌سایت‌ها این است که بتوانند قبل از آپلود تصاویر، به کم کردن حجم عکس ها بپردازند.

معمولا در شرایطی که سرعت اینترنت کم باشد، باز کردن تصاویر باکیفیت و یا آپلود آنها در سایت کار سختی خواهد بود. البته نیازی به نگرانی نیست. چون برای حل این مسئله، نرم‌افزارها و سایت‌های آنلاین زیادی به وجود آمده تا به پروسه بارگذاری عکس‌ها سرعت ببخشد.

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه آی‌تی‌رسان بودید، سپاسگزاریم. امیدواریم که توانسته باشیم مطلب خوب و کاربردی برای شما در زمینه کاهش حجم تصاویر فراهم کرده باشیم. همچنین اگر سوال یا نظر خاصی در این زمینه دارید، می‌توانید آنها را در بخش نظرات با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH