استخراج بیت‌کوین

با آغاز فصل گرما؛ کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز به شکل جدی‌تر پیگیری می‌شود

حدود یک سال پیش بود که با آغاز فصل گرما و افزایش مصرف برق، چالش جدی میان دولت و مراکز استخراج رمزارزها شکل گرفت و در نهایت با اعلام رئیس جمهور وقت، تمامی مراکز استخراج رمزارز تا پایان تابستان 1400 از فعالیت منع شدند. همچنین دولت به طور جدی پیگیر مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز‌ها بود و به روش‌های مختلف از جمله گزارشات مردمی، توانست جلوی فعالیت بخشی از این مراکز غیرمجاز را بگیرد.

حال وزارت نیرو اعلام کرده که در سال جدید 44 مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز در کشور کشف و جمع‌آوری شده و طبق گزارش این وزارتخانه، گزارشات مردمی نقش موثری در شناسایی این مراکز داشته است.

وزارت نیرو اعلام کرده که از این تعداد مرکز غیرمجاز، 364 دستگاه ماینر با ظرفیت مصرفی 910 کیلووات کشف شده است. همچنین 44 درصد از این کشفیات طبق گزارش‌های مردمی صورت گرفته، 17 درصد از طریق بازرسی‌های محلی و 39 درصد با سایر روش‌ها، نکته قابل توجه آن است که در گزارش قبلی این وزارتخانه، سهم گزارش‌های مردمی تنها 19 درصد بود. تعداد عمده‌ای از مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز در استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، آذربایجان شرقی و فارس کشف شده است.

اما وزارت نیرو به تعداد کل مراکز غیرمجاز رمزارز کشف شده نیز اشاره‌ای داشت، در گزارش این وزارتخانه آمده که تاکنون به طور کلی 7098 مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز کشف و تعداد 233 هزار و 575 مرکز جمع‌آوری شده است.

طبق براوردها، هر دستگاه استخراج بیت کوین به اندازه 5 یخچال 20 فوت و چهار کولر آبی برق مصرف می‌کند. از همین رو استخراج غیرمجاز باعث بروز اختلال در شبکه توزیع و در نهایت آسیب به وسایل برقی شهروندان می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت نیرو، انجام مانورهای شناسایی و جمع‌آوری مراکز رمز ارزهای غیرمجاز، انجام بازرسی‌های محلی و موردی به منظور شناسایی و جمع‌آوری مراکز غیرمجاز، استفاده از گزارش‌های مردمی در خصوص شناسایی این مراکز غیرمجاز، ایجاد امکان دریافت گزارش مردمی از طریق اپلیکیشن برق من، استفاده از روش‌های فنی برای کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، هماهنگی با پلیس امنیت اقتصادی ناجا و هماهنگی با دادستانی کل کشور از جمله اقدامات انجام شده برای جمع آوری مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارزها است.

شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف در این زمینه، موارد را از طریقه سامانه سمات و همچنین اپلیکیشن برق من گزارش دهند. گزارشات مردمی پس از بررسی و صحت‌سنجی شامل پاداش نقدی نیز می‌شود، همچنین اطلاعات افشاکنندگان محرمانی باقی می‌ماند.

1 در مورد “با آغاز فصل گرما؛ کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز به شکل جدی‌تر پیگیری می‌شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH