مایکروسافت از نسخه جدید آنتی‌ویروس دیفندر برای پلتفرم‌های مختلف رونمایی کرد

شرکت مایکروسافت اپلیکیشن امنیت سایبری چند پلتفرمی جدید خود موسوم به Defender را برای بازار مصرف عرضه کرده است. این محصول نرم‌افزاری یک آنتی‌ویروس و کنترل پنل ساده برای محافظت همزمان از تمامی دستگاه‌های کاربران در برابر تهدیدات سایبری است.

مایکروسافت دیفندر از امروز برای مشترکین سرویس‌های Microsoft 365 Personal و Microsoft 365 Family که از سیستم‌عامل‌های iOS، macOS و اندروید جهت تعامل با سرویس ابری استفاده می‌کنند؛ قابل دسترس است. قابلیت‌های برنامه آنتی‌ویروس بسته به دستگاه مورد استفاده توسط کاربران متفاوت خواهد بود. به‌عنوان مثال پکیج دیفندر برای iOS و iPadOS فاقد آنتی‌ویروس است؛ اما سایر ابزارهای امنیت سایبری از جمله محافظت در برابر فیشینگ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مایکروسافت دیفندر اکنون برای کاربران ویندوز، macOS، iOS و اندروید قابل دسترس است

نسخه اندرویدی اپلیکیشن دیفندر دارای قابلیت حفاظتی آنتی‌ویروس داخلی از جمله ابزار اسکن سیستم برای برنامه‌های مخرب و محافظت در برابر فیشینگ است. در سیستم‌عامل ویندوز، برنامه جدید اساسا به‌عنوان یک داشبورد عمل نموده و با آنتی‌ویروس تعبیه شده در سیستم‌عامل تداخلی ایجاد نخواهد کرد.

پنل ویندوز دیفندر به کاربران امکان می‌دهد تا نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس متفرقه نظیر مک‌آفی یا نورتون را مشاهده نموده و امنیت دستگاه‌های متصل را مدیریت کنند. انتظار می‌رود که این برنامه برای افرادی که نیازمند حفاظت از چندین دستگاه مختلف هستند؛ سودمند واقع شود؛ چرا که امکان کنترل تنظیمات امنیتی با استفاده از یک کنترل پنل ساده فراهم خواهد شد.

همچنین هشدارها و پیشنهادات امنیتی در بسیاری از دستگاه‌ها از طریق مایکروسافت دیفندر قابل دسترس هستند؛ اگرچه نکات صرفا در سیستم‌عامل‌های macOS و ویندوز موجود خواهند بود. به باور بسیاری از مردم، استفاده از این نرم‌افزار امری غیرضروری خواهد بود؛ اما این برنامه برای افرادی که مایل به ایمن‌سازی چندین عضو خانواده و گجت‌های خود از طریق یک داشبورد هستند؛ مفید واقع خواهد شد. همچنین مایکروسافت وعده داده که در آینده قابلیت‌های بیش‌تری به برنامه اضافه خواهند شد.

واسو جکال؛ معاون امنیتی شرکت مایکروسافت ضمن اظهاراتی خاطرنشان کرد: “توسعه مجموعه امنیتی ما با نرم‌افزار مایکروسافت دیفندر برای مصارف شخصی در واقع پیشرفتی طبیعی و مهیج در مسیر ماجراجویی ما به‌عنوان یک شرکت امنیتی است. این تازه آغاز راه است. ما با نگاه به آینده تلاش می‌کنیم تا به ارائه امکانات حفاظتی بیش‌تر تحت یک داشبورد واحد ادامه داده و پشتیبانی از ویژگی‌هایی مانند حفاظت از سرقت هویت و اتصال آنلاین ایمن را به برنامه اضافه کنیم.”

3 در مورد “مایکروسافت از نسخه جدید آنتی‌ویروس دیفندر برای پلتفرم‌های مختلف رونمایی کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH