سینتتیکس

چرا قیمت ارز دیجیتال SNX در یک روز بیش‌تر از 100 درصد افزایش پیدا کرد؟!

ارز دیجیتال سینتتیکس (Synthetix) بعد از ریزش‌های اخیر تنها در 24 ساعت، افزایش 100 درصدی داشت که با افزایش حجم معامله همراه بود. کل بازار ارز دیجیتال به سمت یک بازار سبز حرکت می‌کند. در حالی که ارز دیجیتال SNX حرکات قوی‌تری نسبت به بقیه بازار نشان داد.

سینتتیکس از بقیه جلو می‌زند

توکن بومی کاربردی (utility) و حاکمیتی (Governance) پروژه سینتتیکس که یک راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه 2 به حساب می‌آید، اخیراً به سقف لوکال (Local) قبلی خود در محدوده مقاومت 3 دلاری رسید. رسیدن به این محدوده باعث شد که ارز SNX صعود بیش‌تر از 100 درصدی را تجربه کند.

نمودار قیمت SNX
نمودار قیمت SNX

 

به علاوه اینکه حجم معاملات این ارز هم بیش‌تر از 1200 درصد افزایش پیدا کرد. افزایش حجم معاملات به این مقدار باعث شد قیمت آن افزایش 100 درصدی را تجربه کند. به دنبال این اتفاق، ارز سینتتیکس بعد از دو پروژه اتریوم و یونی‌سواپ، به سومین پروتکل بزرگ تبدیل شد که بیشترین کارمزد معاملاتی را به خود اختصاص داد.

پروژه سینتتیکس جزو اولین پروژه‌هایی بود که روی شبکه اتریوم راه‌اندازی شد.

دلیل افزایش ناگهانی قیمت SNX چه بود؟

قیمت توکن بومی این پروژه، بعد از اینکه با پروژه تامین نقدینگی Curve Finance همکاری کرد، افزایش داشت. هدف این است که یک‌سری استخر‌های نقدینگی برای جفت ارزهای Synthetic Ether (sETH)/Ether (ETH)، Synthetic Bitcoin (sBTC)/Bitcoin (BTC) و همچنین Synthetic UST (sUST)/3CRV توسعه داده شود. Synthetic به معنی مصنوعی است و مفهومی در حوزه دیفای است به این معنی که این دارایی‌های مصنوعی، شامل دارایی‌هایی با ارزش مشابه با سایر دارایی‌هاست. ارزهای دیجیتال مصنوعی به کاربران اجازه می‌دهد که مثلاً بدون نیاز به داشتن اتر، قیمت آن را دنبال کنند.

همکاری بین سینتتیکس و کرو فایننس به فعالان بازار اجازه می‌دهند که مثلاً اتریوم مصنوعی را با خود اتریوم بصورت کارآمد معامله کنند.

معرفی اتمیک سواپ (atomic swap) یکی دیگر از دلایلی است که باعث شد قیمت SNX افزایش پیدا کند. اتمیک سواپ به معامله‌گران اجازه می‌دهد که بتوانند دو توکن از دو بلاک‌چین مختلف را باهم معامله کنند.

همکاری با کرو فایننس و صرافی غیرمتمرکز وان‌اینچ (1inch) با این هدف انجام شد که به کاربران کمک کند تا بتوانند در مقیاس بزرگ بین طبقات مختلف دارایی‌ها با حداقل اسلیپیج (Slippage) معامله انجام دهند. برای آشنایی با مفهوم اسلیپیج می‌توانید به مقاله زیر مراجعه کنید.

این ویژگی از نوامبر سال گذشته در حال انجام است؛ اما سینتتیکس، اتمیک سواپ را در ماه گذشته بروزرسانی کرد. هدف از این بروزرسانی این بود که تجربه کاربری را افزایش بدهد. بنابراین، این بروزرسانی به کاربران اجازه داد تا در صرافی وان‌اینج، سواپ‌هایی با حجم بالا تنها در یک معامله، آن‌ هم با اسلیپیج صفر انجام دهند.

از زمان این بروزرسانی، پذیرش کاربر افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل، حجم معاملات این پروتکل از مرز 100 میلیون دلار گذشت و در آخر هفته به 396 میلیون دلار رسید.

1 در مورد “چرا قیمت ارز دیجیتال SNX در یک روز بیش‌تر از 100 درصد افزایش پیدا کرد؟!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH