رشد 33 درصدی درآمد مدیاتک به لطف فروش چشمگیر تراشه‌های پیشرفته Dimensity

درآمد کمپانی تایوانی تولیدکننده تراشه موسوم به مدیاتک طی سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. این شرکت با عرضه تراشه‌های سری Dimensity 8000 و Dimensity 9000 خود با استقبال مطلوبی از جانب تولیدکنندگان اسمارت‌فون مواجه شد. این کمپانی‌ها تمایل خود برای به‌کارگیری تراشه‌های رده بالاتر مدیاتک در دستگاه‌های پرچم‌دار را ابراز نموده‌اند و به لطف این پدیده، درآمد مدیاتک 33 درصد افزایش یافته است. برندهایی نظیر ویوو، وان‌پلاس، ریلمی، اوپو، شیائومی و آنر در اسمارت‌فون‌های اخیر خود از تراشه‌های ساخت شرکت مدیاتک بهره‌برداری کرده‌اند.

مدیاتک گزارش داده که درآمد این شرکت طی ماه مه امسال حدودا 52.1 میلیارد دلار جدید تایوان (تقریبا معادل 1.75 میلیارد دلار) بوده که نسبت به ماه آوریل افت 1 درصدی را نشان می‌دهد؛ اما در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 26 درصد افزایش یافته است. همچنین این رقم در مقایسه با درآمد 50 میلیارد دلار جدید تایوان (تقریبا 1.68 میلیارد دلاری) کمپانی طی 3 ماه متوالی نیز بیش‌تر است. درآمد مدیاتک طی 5 ماهه نخست سال 2022 با رشد 33 درصدی به 247.4 میلیارد دلار تایوان (تقریبا معادل 8.32 میلیارد دلار) رسید. بدین‌ترتیب این شرکت بدون کوچک‌ترین دردسر موفق به تحقق هدفگذاری مالی خود طی 3 ماهه دوم سال جاری میلادی شد.

ادامه این روند توسط مدیاتک تا ماه ژوئن امری دور از انتظار به‌نظر می‌رسد. با توجه به تحولات اخیر بازار جهانی اسمارت‌فون و گرایش آن به سمت تعدیل قیمت‌ها و زنجیره تامین در اثر تورم فزآینده جهانی، احتمالا درآمد شرکت‌های بزرگ در این حوزه تا حدی کاهش یافته و تولیدکنندگان ناچار به کاهش حجم سفارشات خود خواهند بود.

2 در مورد “رشد 33 درصدی درآمد مدیاتک به لطف فروش چشمگیر تراشه‌های پیشرفته Dimensity”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH