مدیاتک از تراشه پرچم‌دار +Dimensity 9000 رسما رونمایی کرد

شرکت مدیاتک از مدل به‌روزرسانی شده تراشه پرچم‌دار خود موسوم به +Dimensity 9000 رونمایی کرد. این تراشه با چندین آپدیت کلیدی نسبت به مدل Dimensity 9000 طراحی و تولید شده است. در این چیپست علاوه بر افزایش 5 درصدی توان پردازشی CPU و تقویت 10 درصدی توانایی گرافیکی شاهد اعمال پیشرفت‌هایی در زمینه پردازش سیگنال تصویر و مودم 5G هستیم.

دکتر ینچی لی؛ معاون ارشد واحد کسب‌وکار ارتباطات بی‌سیم شرکت مدیاتک ضمن اظهاراتی خاطرنشان می‌کند: “ما با تکیه بر موفقیت نخستین تراشه پرچم‌دار 5G خود با اطمینان اعلام می‌کنیم که تراشه جدید +Dimensity 9000 به کمپانی‌های تولیدکننده دستگاه‌های پیشرفته اجازه می‌دهد تا به پیشرفته‌ترین امکانات با کارآیی بالا و جدیدترین فناوری‌های موبایلی دسترسی پیدا کنند. این موضوع به کمپانی‌ها امکان می‌دهد تا اسمارت‌فون‌های رده بالا با ماهیتی منحصربه‌فرد را تولید نمایند.”

تراشه +Dimensity 9000 مجهز به یک هسته کورتکس X2 با کارآیی بسیار بالا بوده و اکنون فرکانس پردازشی این هسته از 3.05 گیگاهرتز در تراشه Dimensity 9000 به 3.2 گیگاهرتز ارتقاء یافته است. تراشه جدید مدیاتک کماکان از خوشه‌بندی 4+3+1 هسته‌ای استفاده می‌کند. بدین‌ترتیب این‌بار نیز شاهد به‌کارگیری 3 هسته کورتکس A710 و 4 هسته کم‌مصرف از نوع کورتکس A510 هستیم. پردازنده گرافیکی ارتقایافته نیز از نوع Mali-G710 MC10 است.

پردازنده سیگنال تصویر (ISP) مدل Imagiq 790 مدیاتک قادر به فیلم‌برداری 18 بیتی HDR از طریق 3 دوربین به‌صورت همزمان است. همچنین این ISP از تصاویر ثابت با حداکثر رزولوشن 320 مگاپیکسل پشتیبانی نموده و قادر به پردازش 9 گیگاپیکسل در هر ثانیه است. همچنین این پردازنده از ویدیوهای 4K HDR با قابلیت کاهش سطح نویز از طریق فناوری‌های هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند.

مودم 5G به لطف پشتیبانی از قابلیت تجمیع اپراتورهای مخابراتی 3CC از دانلود با حداکثر سرعت 7 گیگابیت برثانیه پشتیبانی می‌کند. اتصال وای‌فای 6E، بلوتوث 5.3، فناوری MiraVision 790 مدیاتک برای پشتیبانی از نمایشگرهای +WQHD با نرخ نوسازی 144 هرتزی یا نمایشگرهای 180 هرتزی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و پشتیبانی از نمایشگر وای‌فای با حداکثر رزولوشن 4K و نرخ نوسازی 60 هرتزی برای ویدیوهای HDR سایر امکانات این تراشه را تشکیل می‌دهند.

بر اساس اعلام مدیاتک نخستین اسمارت‌فون‌های مجهز به تراشه +Dimensity 9000 در 3 ماهه سوم سال 2022 به بازار عرضه خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH