سامسونگ از سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی جدید با نام ISOCELL HP3 رونمایی کرد

سامسونگ از سنسور 200 مگاپیکسلی جدید خود با نام ISOCELL HP3 رسما رونمایی کرد. این سنسور از کوچک‌ترین پیکسل‌ها در صنعت دوربین با اندازه 0.56 میکرون بهره می‌گیرد. اندازه پیکسل‌ها در این سنسور نسبت به مدل نسل قبلی 12 درصد کاهش یافته است. این حسگر به لطف بهره‌گیری از الگوریتم جدید برای پشته‌بندی تصویر، قابلیت فوکوس خودکار سریع‌تر و حتی پردازش HDR واضح‌تر، تجربه کاربری حرفه‌ای‌تری را برای کاربران رقم می‌زند.

سنسور ISOCELL HP1 به لحاظ فنی نخستین نمونه 200 مگاپیکسلی مخصوص اسمارت‌فون‌ها به‌شمار می‌رفت و اکنون حسگر جدید پس از گذشت حدودا 9 ماه معرفی شده است. موضوع جالب توجه اینکه نخستین سنسور موبایلی 200 مگاپیکسلی سامسونگ هنوز در هیچ هندستی به‌صورت تجاری مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

سنسور ISOCELL HP1 دارای پیکسل‌هایی با اندازه 0.64 میکرون است. با این‌حال اکنون سامسونگ موفق به کاهش اندازه پیکسل‌ها شده و سنسور جدید با اندازه 1/1.4 اینچی خود حدودا 20 درصد کوچک‌تر از مدل نسل قبلی است. به لطف استفاده از تکنیک خوشه‌بندی پیکسلی 4 در 1 اندازه پیکسل‌ها تا 1.12 میکرون ارتقاء یافته و در این‌حالت تصاویر 50 مگاپیکسلی ثبت خواهد شد. همچنین سنسور ISOCELL HP3 به منظور عکاسی در فضاهای بسیار تاریک از تکنیک خوشه‌بندی پیکسلی 16 در 1 نیز پشتیبانی خواهد کرد. در این‌صورت تصاویر ثبت شده از رزولوشن 12.5 مگاپیکسلی و پیکسل‌های بسیار درشت با اندازه 2.24 میکرون برخوردار خواهند بود.

همچنین سامسونگ با افتخار از به‌کارگیری فناوری فوکوس خودکار خود موسوم به Super-QPD خبر داده است. تمامی پیکسل‌ها مجهز به قابلیت فوکوس خودکار هستند. بعلاوه هر خوشه چهارتایی دارای یک لنز منفرد است که تفاوت فازها در جهات افقی و عمودی را تشخیص می‌دهد. سنسور جدید قادر به ضبط ویدیوهای 8K با سرعت 30 فریم برثانیه و ویدیوهای 4K با سرعت 120 فریم برثانیه و حداقل میزان افت در میدان دید است.

عملکرد مشخصه Smart-ISO Pro نیز بهبود یافته و اکنون اطلاعات از 3 سطح مختلف با مقادیر ISO کم، متوسط و زیاد با یکدیگر ادغام می‌شوند. این‌کار با هدف بهبود عملکرد HDR انجام می‌شود. سنسور ISOCELL HP3 قادر به ارائه تصاویری با عمق رنگ 14 بیت (معادل 4 تریلیون رنگ) در خروجی است. این رقم در مقایسه با سنسور نسل قبلی 64 برابر شده است. سنسور ISOCELL HP1 قادر به تولید تصاویری با 68 میلیارد رنگ است.

سامسونگ آماده است تا نمونه‌هایی از سنسور ISOCELL HP3 را در اختیار شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون قرار دهد. بر اساس پیش‌بینی‌ها تولید انبوه این سنسور در سال جاری آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH