سامسونگ در سری گلکسی S23 از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی استفاده نخواهد کرد

بر اساس شنیده‌ها شرکت سامسونگ از سال‌ها قبل روی توسعه فناوری دوربین زیر نمایشگر کار کرده است. با این‌حال ZTE در این زمینه پیش‌دستی کرد و از نخستین اسمارت‌فون تجاری با دوربین زیر نمایشگر رونمایی کرد. این شرکت چینی امسال سومین نسل از فناوری دوربین زیر نمایشگر معرفی کرد؛ اما سامسونگ هنوز از این تکنولوژی در سری پرچم‌داران اصلی خود بهره‌برداری نکرده است.

البته بایستی خاطرنشان کرد که سامسونگ پیش‌تر یک اسمارت‌فون مجهز به دوربین زیر نمایشگر با نام گلکسی زد فولد 3 رونمایی کرده است. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که این قابلیت تا یک سال دیگر نیز در انحصار دستگاه‌های تاشو سامسونگ باقی خواهد ماند. بنابراین اگرچه گلکسی زد فولد 4 احتمالا از نسل جدید فناوری دوربین زیر نمایشگر بهره‌برداری خواهد کرد؛ اما سری گلکسی S23 از به‌کارگیری این مشخصه به‌طور کامل صرفنظر می‌کند.

پرچم‌داران سال آینده سامسونگ فاقد دوربین زیر نمایشگر خواهند بود

گزارشات اخیر نشان می‌دهند که سامسونگ به‌دنبال ارتقاء دوربین سلفی پرچم‌داران گلکسی خود است. بر این اساس اسمارت‌فون‌های گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس از نظر کیفیت تصاویر سلفی پیشرفت قابل‌توجهی را تجربه خواهند کرد. با این‌حال سامسونگ برای پرچم‌داران آینده خود نیز کماکان از الگوی طراحی حفره کروی‌شکل روی نمایشگر استفاده خواهد کرد.

یک خبرچین با نام Ianzuk به نقل از منابع زنجیره تامین اعلام کرده که سری گلکسی S23 سامسونگ از فناوری دوربین زیر نمایشگر استفاده نخواهد کرد. وی در رابطه با دلیل بی‌میلی سامسونگ برای استفاده از این تکنولوژی هیچ توضیحی ارائه نداده است؛ اما گلکسی زد فولد 3 احتمالا به تنهایی دلیل اتخاذ چنین تصمیمی از جانب غول کره‌ای را توضیح خواهد داد.

گلکسی زد فولد 3 دستگاهی کاملا منحصربه‌فرد است که اکثر کاربران قادر به خریداری آن نبوده یا مایل به انجام این‌کار نیستند. اگرچه قیمت‌گذاری دستگاه‌های تاشو به تدریج رو به کاهش است؛ اما علاقه‌مندان برای خریداری آنها کماکان با مشکلاتی مواجه هستند. خریداران این هندست احتمالا به این واقعیت واقف هستند که فناوری دوربین زیر نمایشگر هنوز در مراحل ابتدایی چرخه تکامل خود قرار داشته و کیفیت آن با دوربین‌های استاندارد روی نمایشگر قابل قیاس نخواهد بود. همچنین تولید انبوه و کمبود قطعات نیز از جمله چالش‌های موجود به‌شمار می‌روند.

بر اساس اعلام گزارش، تولید انبوه دوربین‌های زیر نمایشگر به منزله یک اقدام پر مخاطره برای سامسونگ خواهد بود. این موضوع می‌تواند بر عرضه هندست‌های نسل جدید سری گلکسی S23 تاثیر زیادی گذاشته و حتی موجب بروز تاخیر در عرضه آنها به بازار شود.

کیفیت دوربین‌های سلفی زیر نمایشگر کماکان از نمونه‌های معمولی روی نمایشگر کمتر است

برخی کارشناسان با توجه به فاکتور کیفیت ادعا می‌کنند که سامسونگ تا زمانی‌‌که از عملکرد درخشان فناوری دوربین زیر نمایشگر اطمینان حاصل نکند؛ از این ایده در سری پرچم‌داران اصلی خود بهره‌برداری نخواهد کرد. شرکت ZTE از این مشخصه برای متمایز نمودن محصولات تولیدی خود استفاده می‌کند و به غیر از این برند، هیچ تولیدکننده دیگری برای به‌کارگیری مطلق ایده دوربین زیر نمایشگر در محصولات خود به‌ اندازه کافی اطمینان ندارد. بنابراین این وضعیت به کمپانی کره‌ای فرصت می‌دهد تا در بهترین موقعیت از این فناوری استفاده نماید.

اپل بزرگ‌ترین رقیب سامسونگ در بازار اسمارت‌فون محسوب می‌شود و برای مقایسه فوری بایستی خاطرنشان کرد که غول کوپرتینویی در حال حاضر صرفا به سمت استفاده از نمایشگرهای حفره‌دار گرایش پیدا کرده است. بنابراین تا موعد عرضه آی‌فون مجهز به دوربین زیر نمایشگر احتمالا کماکان چند سالی زمان باقی مانده است. بنابراین در حال حاضر سامسونگ برای پیاده‌سازی این فناوری در محصولات خود فشار چندانی را احساس نمی‌کند.

سری گلکسی S23 سامسونگ بدون دوربین 200 مگاپیکسلی روانه بازار خواهد شد

ظاهرا سری گلکسی S23 از یک فناوری نوآورانه دیگر نیز بی‌بهره خواهد بود. پیش از این پیرامون به‌کارگیری سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP3 سامسونگ در سری گلکسی S23 شایعات متعددی منتشر شده بود. با این‌حال موتورولا در آستانه رونمایی از نخستین اسمارت‌فون پرچم‌دار با سنسور 200 مگاپیکسلی ساخت شرکت سامسونگ قرار دارد. ظاهرا این سنسور جدید در پرچم‌داران سری گلکسی S23 و حتی هندست گلکسی S23 اولترا به‌کار گرفته نخواهد شد.

1 در مورد “سامسونگ در سری گلکسی S23 از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی استفاده نخواهد کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH