سری آی‌فون 15 اپل از نمایشگرهایی با اندازه مشابه نسل قبلی استفاده خواهد کرد

سری آی‌فون‌ 14 اپل اخیرا به سرتیتر بسیاری از رسانه‌های خبری تبدیل شده و این موضوع ابدا جای تعجب ندارد؛ چرا که این هندست‌ها جزو محتمل‌ترین گزینه‌های قابل عرضه طی سال 2022 محسوب می‌شوند. اگرچه گوشی‌های جدید سری آی‌فون‌ 14 هنوز به‌طور رسمی معرفی نشده‌اند؛ اما انتظار می‌رود که این سناریو طی ماه سپتامبر عملیاتی شود. با این‌حال اکنون نخستین جزئیات پیرامون سری آی‌فون 15 اپل در فضای وب منتشر شده است.

اطلاعات اخیرا فاش شده نشان می‌دهند که آی‌فون‌ 15 آخرین هندست اپلی با پورت لایتنینگ به‌شمار خواهد رفت. بنابراین ظاهرا اپل در تدارک استفاده از استاندارد جهانی جدیدی موسوم به USB Type-C است. اکنون یک گزارش جدید دربردارنده جزئیاتی پیرامون نمایشگرهای مورد استفاده در سری آی‌فون 15 است. این گزارش در وهله نخست ادعا می‌کند که هندست‌های سری آی‌فون 15 از نمایشگرهایی با اندازه کاملا مشابه سری آی‌فون 14 استفاده خواهند کرد.

سری آی‌فون‌ 15 از نمایشگرهایی با اندازه مشابه هندست‌های نسل قبلی خود بهره گرفته و در 4 مدل مختلف به بازار عرضه خواهد شد

سری آی‌فون‌ 14 شامل 4 هندست مختلف بوده و این گجت‌ها مجهز به نمایشگرهایی با اندازه‌های 6.1 و 6.7 اینچ خواهند بود. بنابراین امسال اپل از گوشی‌های آی‌فون‌ 14، آی‌فون‌ 14 مکس، آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس رونمایی خواهد کرد. البته کمپانی آمریکایی کماکان استاندارد سری جدید که با معرفی خانواده آی‌فون‌ 14 رونمایی می‌شود را مورد تست قرار خواهد داد. از این گذشته استاندارد جدید “مکس” در مدل‌های آینده آی‌فون از معنای جدید و متفاوتی برخوردار خواهد بود.

به هرحال انتظار می‌رود که اپل همین ترکیب را برای سری آی‌فون 15 نیز حفظ نماید. گوشی‌های آی‌فون‌ 14 و آی‌فون‌ 14 مکس احتمالا کماکان از الگوی استاندارد طراحی ناچ‌دار استفاده خواهند کرد؛ در حالی‌که مدل‌های آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس در عوض استفاده از الگوی بحث‌برانگیز ناچ از یک حفره بیضی‌شکل در قسمت مرکزی نمایشگر بهره خواهند برد. این حفره از المان‌های سیستم فیس آی‌دی میزبانی خواهد کرد.

برای سری آی‌فون 15 نیز اپل احتمالا در تمامی مدل‌های خانواده از ناچ با طراحی بیضی‌شکل استفاده خواهد کرد. امسال اپل در برخی مدل‌های آی‌فون خود از نمایشگرهایی با نرخ نوسازی بالا بهره گرفت. کمپانی آمریکایی از این پنل‌ها تحت عنوان پروموشن یاد می‌کند. به‌نظر می‌رسد که آی‌فون‌های سال آینده از طراحی سری آی‌فون‌ 14 پرو استفاده خواهند کرد. با این‌حال مدل‌های پرو احتمالا در سال آینده شاهد اصلاحات بیش‌تری خواهند بود.

بر اساس شایعات اولیه اپل در تلاش است تا سنسورهای متعلق به سیستم فیس آی‌دی را به قسمت زیرین نمایشگر گوشی منتفل نماید. این سناریو تا حد زیادی محتمل به‌نظر می‌رسد؛ خصوصا اگر سامسونگ در سری گلکسی S23 خود از فناوری دوربین زیر نمایشگر بهره‌برداری کند. همچنین سری آی‌فون 14 احتمالا مجهز به باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر بوده و این روند در سری آی‌فون 15 نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

اکنون برای انتشار اطلاعات موثق پیرامون خانواده آی‌فون‌ 15 اپل هنوز خیلی زود است. بنابراین در مقطع کنونی توصیه می‌شود تا نسبت به صحت و سقم اطلاعات ارائه شده با دیده تردید نگاه کنید.

1 در مورد “سری آی‌فون 15 اپل از نمایشگرهایی با اندازه مشابه نسل قبلی استفاده خواهد کرد”

  1. مهتاب کریمی

    واقعا اگر اپل از دوربین سلفی با دیزاین نیپل استفاده کنه مثل سامسونگ و همههه موبایلای دیگه،،…خاک تو سرش
    خیلی زشت میکنه گوشی رو اه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH