نوکیا G11 پلاس با باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی رسما معرفی شد

کمپانی HMD Global طی چند سال اخیر تلاش کرده تا برند نوکیا را احیاء نماید. در همین راستا کمپانی فنلاندی دست به کارهای بزرگی زده است. HMD اخیرا به ناتوانی خود برای رقابت در بازار اسمارت‌فون‌های رده بالا پی برد؛ بنابراین تصمیم گرفت تا توجه خود را به‌طور کامل روی تولید هندست‌های میان‌رده تا پایین‌رده متمرکز نماید.

امروزه اسمارت‌فون‌های ارزان‌قیمت‌ نوکیا توسط میلیون‌ها کاربر در بازارهای نوظهور جهان خریداری می‌شوند؛ اما در بازارهای توسعه‌یافته نظیر ایالات‌متحده این رقم چندان چشمگیر نیست. نوکیا G11 پلاس آخرین مدل اضافه شده به سبد محصولات کمپانی به‌شمار رفته و فهرست مشخصات این هندست موجب پیدایش تردیدهایی پیرامون آن شده است.

نوکیا G11 چند ماه قبل به بازار عرضه شد و مدل جانشین آن نیز شاهد پیشرفت‌های چشمگیری نبوده است. بنابراین به‌کارگیری نام پلاس عمدتا یک ترفند تبلیغاتی برای جذب مخاطبان محسوب می‌شود. در واقع تنها ارتقاء واقعی در پیکره‌بندی دوربین دوگانه شامل سنسورهای 50 و 2 مگاپیکسلی به چشم می‌خورد. این در حالیست که مدل استاندارد نوکیا G11 از پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه شامل سنسورهای 13، 2 و 2 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

نوکیا G11 پلاس از همان نمایشگر 6.5 اینچی با رزولوشن اچ‌دی پلاس (720×1600 پیکسل) و دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. با این‌حال مدل پردازنده مورد استفاده در نوکیا G11 پلاس کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این هندست احتمالا همانند مدل معمولی نوکیا G11 از پردازنده 8 هسته‌ای Unisoc T606 با فرکانس 1.6 گیگاهرتزی یا نمونه کمی بهتر از آن بهره‌برداری خواهد کرد.

اکنون می‌دانیم که نوکیا G11 پلاس مجهز به 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی (با قابلیت ارتقاء تا سقف 512 گیگابایت از طریق درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی) و باتری غول‌‌پیکر 5000 میلی‌آمپرساعتی است. این اسمارت‌فون به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید 12 روانه بازار شده و بر اساس اعلام HMD از به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل برای مدت 2 سال و آپدیت‌های نرم‌افزاری برای مدت 3 سال بهره‌مند خواهد شد.

در رابطه با قیمت‌گذاری و زمان عرضه نوکیا G11 پلاس هیچ‌گونه اطلاعاتی در دست نیست؛ اما اکنون می‌دانیم که این هندست در مدل‌های رنگی خاکستری (Charcoal Gray) و آبی (Lake Blue) قابل دسترس خواهد بود. بر اساس گمانه‌زنی‌ها این هندست اندکی گران‌تر از مدل معمولی نوکیا G11 قیمت‌گذاری شده و با برچسب قیمتی حدودا 140 دلاری در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH