ساخت صرافی ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال  Exchange بستری است که در آن اشخاص می‌توانند رمز ارزهای خود را بخرند و یا به فروش برسانند .صرافی می‌تواند یک سایت باشد یا یک اپلیکیشن موبایل که می توان بر روی موبایل خود استفاده ‌شود. با ثبت‌ نام در یک صرافی ارز دیجیتال می‌توانید در قبال پول ملی یا ارز دیجیتال دیگر، ارز دیجیتال خریداری کنید یا ارز دیجیتال خود را در قبال پول ملی یا یک ارز دیجیتال دیگر به فروش برسانید.  ساخت سایت صرافی آنلاین برای ارز دیجیتال مزایای بسیار زیادی نسبت به صرافی فیزیکی دارد. یک مزیت آن این است که تعداد افراد مراجعه کنند افزایش یافته و بدون نیاز به حضور فیزیکی می توان به خرید و فروش ارز بپردازند از طرفی طراحی سایت صرافی آنلاین، نسبت به صرافی فیزیکی، نیاز به سرمایه کمتری دارد. این موارد تنها بخشی از مزایای صرافی ارز دیجیتال بود که ذکر شد. در ادامه بیشتر در ارتباط با ساخت صرافی ارز دیجیتال آشنا خواهیم شد و انواع مختلف صرافی ها را برای شما شرح خواهیم داد.

 

 

صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

صرافی‌های‌ ارز دیجیتال یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازار عظیم ارزهای دیجیتال می‌باشند. اگر قصد خرید و فروش ارزهای دیجیتال را داشته باشید، یکی از راه‌های آسان و قابل اعتماد این است که از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال معاملات خود را انجام دهید. که دو نوع متمرکز و غیر متمرکز می باشد که در ادامه این بخش برای شما هر یک از این صرافی ها را به طور مختصر شرح می دهیم .

صرافی متمرکز

 

 

صرافی متمرکز ارزدیجیتال یا exchange، یک نوع پلتفرم معاملاتی آنلاین و رایج‌ترین نوع اکسچنج برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است.، صرافی متمرکز ارزهای دیجیتال پلتفرم آنلاینی است که به‌عنوان یک شخص ثالث میان فروشنده و خریدار عمل می‌کند. اگر بخواهیم به بیان ساده‌تر بگوییم، کار آن مشابه بانک‌های امروزی است. در این صرافی‌ها، نهاد واسطه‌ای بین خریدار و فروشنده وجود دارد که وظیفه نظارت و ایمن‌سازی تراکنش‌ها بر عهده آن است. کاربران برای استفاده از صرافی‌های متمرکز باید ابتدا برای ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری اقدام کنند در ادامه، باید احراز هویت برای تأیید حقیقی بودن اطلاعات کاربران انجام بگیرد. فرایند مشابهی برای کاربران حقوقی (شرکتی) نیز باید طی شود. در کنار این موارد، صرافی‌های متمرکز معمولاً دارایی کاربران خود را بیمه می‌کنند. به این ترتیب، در صورت بروز هرگونه مشکلی، کاربران تا سقف مشخصی از سرمایه خود را دریافت خواهند کرد. برخی از معروف‌ترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال عبارت‌اند از:  بایننس ، پولینکس ، کوکوین ، بیترکس ، کوینکس ، هات بیت و …

 

صرافی غیر متمرکز

 

صرافی های غیر‌متمرکز (Decentralized Exchange) که آنها را با نام اختصاری DEX می‌شناسیم، بستری برای خرید، فروش و معامله ارزهای دیجیتال هستند که توسط هیچ شخص یا نهادی کنترل نمی‌شوند. این پلتفرم‌ها یک پروژه‌ی کدنویسی شده مبتنی بر بلاکچین هستند که میزان امنیت و کیفیت آنها بستگی به تیم توسعه‌دهنده و کدنویسی آنها دارد.صرافی‌های غیرمتمرکز به کاربران اجازه می‌دهند معاملات خود را به‌ صورت همتا به همتا (P2P) و بدون واسطه انجام دهند. به عبارتی این صرافی‌ها بازارهای معاملاتی همتا به‌ همتا هستند؛ به این معنی که معامله‌گران در آن‌ها بدون نیاز به حضور واسطه، به‌صورت مستقیم با هم معامله می‌کنند. چارچوب مشخصی با عنوان توافق‌نامه‌های خودکار در این صرافی‌ها تعریف می‌شود. این توافق‌نامه‌های خودکار به‌نوعی قرارداد هوشمندند. تمام تراکنش‌ها در بستر صرافی DEX مبتنی بر توافق‌نامه خودکار بدون دخالت واسطه انجام می‌گیرد.

 

 

طراحی صرافی ارز دیجیتال

همان طور که ذکر شد صرافی ارز دیجیتال از مزایای بسیاری برخوردار می باشد که بسیاری از افراد برای راه اندازی این صرافی ها اقدام می کنند،امروزه طراحی صرافی ارز دیجیتال از جمله مواردی است که بازار خوبی داشته و راه اندازی این صرافی ها برای افراد سود بسیاربالایی داشته ، بنابراین باید برای راه اندازی صرافی ارز دیجیتال به شرکت هایی مراجعه نمایید که از سابقه کاری بالایی برخوردار بوده و بتواند به خوبی و با استفاده از تجربه کاری و نیرو های متخصص صرافی مورد نظر را راه اندازی نماید زیرا که  سایت صرافی ارز دیجیتال باید قدرت پردازش میلیون‌ها اطلاعات را داشته باشد؛ چون به طور روزانه، میلیون‌ها اطلاعات در قالب‌های متفاوتی در سایت درج می‌شوند و کاربران زیادی به تعامل با بخش‌های متعدد سایت می‌پردازند. همچنین، سایت صرافی ارز دیجیتال باید توانایی نگهداری بسیاری از کاربران و حجم زیادی از خواسته‌های آن‌ها را داشته باشد .

موارد مورد اهمیت در طراحی صرافی

 

همان طور که مطلع هستید طراحی وب سایت ارز دیجیتال و همینطور  اسکریپت صرافی ارزدیجیتال  از جمله راهکاری برای ورود به حوزه ارز های دیجیتال و کسب در آمد از این طریق است بنابر این باید در این زمینه  به برخی موارد در طراحی سایت صرافی اشاره کرد که از مهم ترین موارد در طراحی سایت می باشد که می توان گفت این موارد شامل امنیت صرافی ارز دیجیتال ، سرعت لود (سرعت سایت) ، سهولت استفاده و … می باشد که قصد داریم در ادامه این بخش هر یک از از این موارد را برای شما شرح دهیم .

امنیت صرافی :

یکی از موارد که  در طراحی صرافی بسیار دارای اهمیت می باشد امنیت صرافی است یکی از مشکلات بزرگ این بازار که سبب نگرانی سرمایه گذاران برای فعالیت در آن شده است خطر امنیتی و احتمال از دست دادن سرمایه های خود می باشد ؛ در واقع از آن جایی که این بازار دیجیتال بوده و مکان فیزیکی ندارد امکان هک شدن  در آن بالا بوده بنابر این باید در نظر داشت که طراحی صرافی باید به گونه ای باشد که تمامی موارد امنیتی در آن رعایت شود که این از جمله مهم ترین نکات در این زمینه می باشد .

سرعت سایت صرافی:

 

در صرافی های ارز دیجیتال سرعت لود شدن و بارگذاری اطلاعات  برای کاربران از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا از طرفی، اطلاعات وارد شده به سایت صرافی ارز دیجیتال نسبت به سایر سایت‌ها بسیار بیشتر است به همین خاطر سرعت سایت لازمه کار است که کاربران سفارش دهنده  به محض ارائه دادن اطلاعات سفارش خود بتوانند پیشنهادهای خریداران را مشاهده کنند.به طور کلی، روزانه حجم زیادی از داده‌ها و اطلاعات به سایت صرافی ارز دیجیتال وارد می‌شود که ممکن است روند لود شدن سایت را کند نماید بنابر این می توان گفت که این یکی از مواردی است که در طراحی صرافی ارز دیجیتال بسیار اهمیت دارد .

 

سهولت استفاده از صرافی :

 

از دیگر موارد که می توان گفت دارای اهمیت بالایی می باشد سهولت استفاده کاربر در صرافی مورد نظر است که از جمله موارد مورد توجه در این زمینه می باشد بنابر این باید صرافی مورد نظر به گونه ای طراحی شده باشد که بتوان به راحتی در سایت مورد نظر اقدام به خرید و فروش نمود و کاربر دچار سردر گمی نشود و فضا کار به دور از هر گونه پیچیدگی باشد به طوری که کاربر برای دسترسی به تمام موارد مورد نیاز به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشد.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH