اپلیکیشن‌های تبدیل فرمت فیلم

معرفی 3 برنامه برتر تبدیل فرمت فیلم برای اندروید

در دنیای نرم‌افزار‌ها هر فایلی با فرمت خاصی قابل اجرا شدن است، اما برخی از این فرمت‌ها، مانند فرمت‌های عکس، صدا و ویدیو قابل تبدیل شدن به یکدیگر هستند. قبلاً برنامه های تبدیل آهنگ به فیلم را خدمتتان معرفی کردیم. حالادر این مقاله بهترین برنامه ها برای تبدیل فرمت فیلم را معرفی می‌کنیم.

چه نیازی به تبدیل فرمت‌های ویدیوها داریم؟

هر کدام از فرمت‌های ویدیویی مانند MP4، MKV، AVI و… ویژگی‌های خاص خود را دارند و به تناسب کاربرد‌های خاص خود را نیز دارند. به عنوان مثال برای آپلود کردن ویدیو‌ها در سایت‌های مختلف، برای شرکت در مسابقات و… معمولاً قید می‌شود که فرمت فایل‌های ویدیویی به صورت MP4 باشد. این یک مثال برای تبدیل فرمت های ویدیویی است.

گاهی هم در اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مختلف از نوعی فایل ویدیویی خاص که ما در اختیار داریم، پشتیبانی نمی‌شود، به همین دلیل مجبور هستیم فرمت آن را به یکی از فرمت های رایج فیلم، مانند MP4 تغییر دهیم تا بتوانیم از آن در کار‌های خود استفاده کنیم.

برخی اوقات هم کار از این فراتر می‌رود و حتی برای اجرای یک فیلم در دستگاهی، دچار مشکل می‌شویم؛ در این زمان هم تغییر فرمت و تبدیل فرمت ویدیو به یک فرمت دیگر می‌تواند راه‌گشا باشد.

چه روش‌هایی برای تغییر فرمت فیلم وجود دارد؟

به طور کلی سه روش برای تبدیل فرمت ویدیو وجود دارد که هر کدام مناسب شرایط مختلف هستند.

تبدیل فرمت ویدیو با استفاده از سایت‌های آنلاین

با پیشرفت دنیای وب خیلی از کار‌ها را می‌توانید بدون نیاز به نصب هیچ گونه اپلیکیشنی و تنها با استفاده از سرویس‌های آنلاین و وب‌سایت‌ها انجام دهید.

برای تبدیل فرمت فیلم ها هم این قضیه صادق است و می‌توانید به راحتی فایل‌های ویدیویی خود را در وب سایت‌های مناسب این کار آپلود کنید، فرمت مد نظر را انتخاب و فایل نهایی را دانلود کنید. مزیت این روش، عدم نیاز به نصب برنامه است و عیب آن فرآیند آپلود و دانلودی است که برای هر بار فشرده‌سازی باید انجام دهید. به همین دلیل این روش برای ویدیو‌های طولانی و پر حجم اصلاً توصیه نمی‌شود.

تغییر فرمت‌های ویدیویی با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری

یکی از روش‌های خوب و حرفه‌ای برای تبدیل فرمت فیلم استفاده از نرم‌افزار‌های کامپیوتری است که مختص این کار ساخته شده‌اند. مزیت این روش این است که همیشه در دسترس است و برای کار‌های پرتکرار، نصب برنامه می‌تواند گزینه مناسبی باشد. همچنین برای فیلم های حجیم که آپلود کردن آن‌ها در فضای وب سخت است، تبدیل فرمت با برنامه بهترین گزینه است.

تبدیل فرمت فیلم با استفاده از برنامه های گوشی

گوشی‌های هوشمند طرفداران فراوانی دارند، به خصوص که همیشه در دسترس‌اند. برای تغییر فرمت فیلم هم نیازی نیست از کامپیوتر استفاده کنید و می‌توانید با برنامه های تبدیل فرمت که در ادامه معرفی می‌کنیم، فرمت فیلم‌های خود را به راحتی تغییر دهید. فقط باید توجه کنید که فرآیند تبدیل فرمت در گوشی کمی سخت‌تر از کامپیوتر انجام می‌شود، پس از برنامه های حرفه‌ای استفاده کنید تا احتمال وجود باگ و مشکل به حداقل برسد.

با این مقدمه و معرفی انواع روش‌های تبدیل فرمت، به معرفی 3 برنامه برتر تبدیل فرمت فیلم برای گوشی می‌پردازیم.

 

اپلیکیشن تبدیل فرمت VidSoftLab – Video Converter

بهترین برنامه در حوزه تبدیل فرمت، اپلیکیشن ویدیو کانورتر ویدسافت‌لب است که رابط کاربری خیلی حرفه‌ای و در عین حال ساده‌ای دارد.

دانلود برنامه تغییر فرمت فیلم Video Converter + آموزش

بعد از اجرای اپلیکیشن و انتخاب ویدیو مد نظرتان به صفحه تنظیمات خروجی هدایت می‌شوید، در کادر بالایی می‌توانید بستری که ویدیو قرار است در آن منتشر شود را مشخص کنید. در تب Basic تنظیمات فرمت، رزولوشن، زیرنویس و افزودن صدا وجود دارد که دو مورد آخر در نسخه رایگان در دسترس نیستند. فرمت‌های در دسترس برای خروجی بسیار متنوع‌اند و تقریباً تمام نیاز شما را برآورده می‌کنند.

در تب Advance می‌توانید تنظیمات پیشرفته‌تری مانند فریم ریت، کدک ویدیو، کدک صدا و میزان صدا و چرخش ویدیو را تنظیم کنید که باز هم دو مورد آخر تنها در نسخه پریمیوم در دسترس‌اند. در همین بخش نیز می‌توانید با فعال کردن گزینه کمپرس، مقداری فشرده‌سازی روی ویدیو انجام دهید تا حجم آن کم شود.

بعد از انجام تمام تنظیمات روی گزینه تیک کلیک کنید تا به مرحله نام‌گذاری فایل و سیو بروید، سپس برنامه وارد مرحله پردازش می‌شود. در این مرحله اگر نیاز به خارج شدن از اپلیکیشن دارید، پردازش پس زمینه را فعال کنید تا اپلیکیشن به صورت خودکار بسته نشود.

در مجموع این اپلیکیشن بهترین انتخاب برای تبدیل فرمت‌های ویدیویی و صوتی است که با پشتیبانی از فرمت‌های متنوع و امکانات زیاد می‌تواند تمام نیاز‌های شما را برطرف کند.

تعداد دانلود گوگل پلی: بیش از 5 میلیون بار
امتیاز کاربران گوگل پلی: 4.0
حجم اولیه: 39 مگابایت
سیستم عامل‌های موجود: Android
حداقل اندروید مورد نیاز: 7.0
امکان انتخاب چند ویدیو در یک پردازش: دارد
دانلود برنامه و بازی اندروید از گوگل پلی

اپلیکیشن تغییر فرمت فیلم Media Converter

یکی دیگر از برنامه های مناسب تبدیل فرمت فیلم، مدیا کانورتر است که رابط کاربری قدیمی‌تری دارد.

برنامه تبدیل فرمت ویدیو Media Converter دانلود و آموزش

بعد از ورود به اپلیکیشن و دادن دسترسی به فایل‌ها، در دو تب می‌توانید فایل‌های موجود در دستگاه را مشاهده و فایل مد نظر خود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب فایل مد نظرتان، وارد بخش تبدیل فرمت می‌شوید. دو گزینه اصلی تبدیل به mp4 و mp3 و گزینه سوم هم برای تنظیمات بیشتر است.

با کلیک بر روی Expert mode می‌توانید به دیگر فرمت‌های خروجی مانند AVI، WAVE و… نیز دسترسی داشته باشید. همچنین اپلیکیشن به شما امکان کات کردن و کراپ کردن ویدیو را نیز می‌دهد که امکان خوبی محسوب می‌شود.

در ادامه می‌توانید فریم ریت و سیمپل ریت را نیز تغییر دهید و در انتها باید مسیر مد نظرتان برای خروجی را مشخص کرده و روی دکمه Convert کلیک کنید.

تعداد دانلود گوگل پلی: بیش از 5 میلیون بار
امتیاز کاربران گوگل پلی: 3.8
حجم اولیه: 33 مگابایت
سیستم عامل‌های موجود: Android
حداقل اندروید مورد نیاز: 7.0
امکان انتخاب چند ویدیو در یک پردازش: ندارد
دانلود برنامه و بازی اندروید از گوگل پلی

اپلیکیشن Video Format Factory

اپلیکیشنی دیگر برای تبدیل فرمت ویدیو که قالب‌های آماده متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برنامه تبدیل فرمت فیلم Video Format Factory دانلود و آموزش

در صفحه اصلی اپلیکیشن سه گزینه شروع کار جدید، مشاهده تبدیل‌های قبلی و خرید نسخه پولی وجود دارد. با کلیک بر روی Add و انتخاب مرجع فایل و خود فایل، وارد بخش تنظیمات می‌شوید.

در این بخش اطلاعات ویدیو نمایش داده می‌شود و در تب بالا چند ابزار وجود دارد، که به ترتیب: پخش ویدیو، تبدیل فرمت، فشرده‌سازی، برش زدن، استخراج صدا، خروجی به صورت گیف، افزودن صدا، معکوس کردن ویدیو، تغییر نام، انتقال، اشتراک‌گذاری و حذف وجود دارد.

وارد گزینه اصلی یعنی Convert می شویم. در بخش بالایی یعنی Preset قالب‌های آماده‌ای برای خروجی گرفتن وجود دارد که شما می‌توانید هر کدام را انتخاب و در بخش Video details با جزئیات بالا آن را ویرایش کنید. داخل همین بخش حجم فایل اولیه و حجم فایل نهایی با تنظیماتی که مشخص کرده‌اید نیز به شما نمایش داده می‌شود.

در مجموع با اینکه کمی رابط کاربری می‌توانست ساده‌تر باشد، اما این اپلیکیشن هم امکانات بسیار خوبی برای خروجی گرفتن و تبدیل فرمت ویدیو در اختیار شما قرار می‌دهد.

تعداد دانلود گوگل پلی: بیش از 10 میلیون بار
امتیاز کاربران گوگل پلی: 3.6
حجم اولیه: 15 مگابایت
سیستم عامل‌های موجود: Android
حداقل اندروید مورد نیاز: 4.1
امکان انتخاب چند ویدیو در یک پردازش: ندارد
دانلود برنامه و بازی اندروید از گوگل پلی

جمع‌بندی

در این مقاله 3 برنامه برای تبدیل فرمت فیلم معرفی کردیم که تقریباً می‌توانند تمام موارد مورد نیاز در زمینه‌های تبدیل فرمت، فشرده‌سازی و استخراج صدا را یکجا برآورده کنند. شما هم اگر برنامه مناسبی برای تغییر فرمت ویدیو سراغ دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

1 در مورد “معرفی 3 برنامه برتر تبدیل فرمت فیلم برای اندروید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH