همکاری سامسونگ با گوگل و مایکروسافت با هدف جلوگیری از هک شدن گوشی‌های گلکسی

بر اساس گزارشات، شرکت سامسونگ به منظور ارتقاء مقاومت دستگاه‌های گلکسی خود در برابر حملات شبکه هکرها به سختی تلاش می‌کند. به همین دلیل کمپانی کره‌ای با هدف محافظت از اسمارت‌فون‌های گلکسی خود در برابر هکرها با شرکت‌های مایکروسافت و گوگل همکاری خواهد کرد.

در حال حاضر دستگاه‌های گلکسی سامسونگ از برخی امکانات حفاظتی نظیر Samsung Knox یا Secure Folder برخوردار هستند. Knox یک ناحیه ایمن سخت‌افزاری است که از اطلاعات حساس کاربران نظیر پین و کلمه‌عبور نگهداری می‌کند. همچنین Samsung Knox امنیت اتصال وای‌فای و DNS را تامین نموده و به‌صورت پیش‌فرض از دامنه‌های قابل اعتماد استفاده می‌کند. با این‌حال نرم‌افزارهای جاسوسی پیچیده‌تر می‌توانند به‌طور مستقیم و بدون نیاز به انجام هرگونه اقدام از جانب کاربر، دستگاه وی را هک نمایند.

شرکت اپل به منظور جلوگیری از اجرای چنین حملاتی علیه دستگاه‌های آی‌فون‌، آی‌پد و مک از یک حالت جدید موسوم به Lockdown رونمایی کرد. اکنون سامسونگ نیز به منظور توسعه اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع حملات سایبری از این دست با شرکت‌های مایکروسافت و گوگل همکاری خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ نیز روی ویژگی مشابه با حالت Lockdown اپل کار می‌کند یا خیر. کمپانی کره‌ای پیش‌تر اعلام کرد که به‌دنبال معرفی جدیدترین فناوری FIDO برای دستگاه‌های خود در سریع‌ترین زمان ممکن است. آخرین نسخه استاندارد FIDO به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از داده‌های لاگین مشابه (که به‌صورت محلی روی دستگاه ذخیره شده‌اند) به اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌ها در چندین سیستم‌عامل مختلف از جمله ChromeOS، ویندوز و حتی macOS وارد شوند.

سامسونگ هک شدن دستگاه‌های گلکسی خود را تائید کرد: سورس کد گوشی‌های گلکسی لو رفت!

بر اساس اعلام وبسایت vx-underground که در زمینه شناسایی و گردآوری بدافزارها تبحر دارد؛ گروه هکری LAPSUS$ که پیش‌تر به زیرساخت‌های انویدیا حمله کرده بود؛ اکنون بار دیگر به سامسونگ حمله کرده است. این هکر بخشی از اطلاعات سورس کد 190 گیگابایتی موجود در سرورهای سامسونگ را منتشر کرد.

امروز سامسونگ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: “ما از وجود یک نقص امنیتی مربوط به برخی داده‌های داخلی شرکت آگاه هستیم. ما بلافاصله پس از کشف این حادثه، سیستم‌های امنیتی خود را تقویت کردیم. بر اساس تجزیه و تحلیل‌های اولیه، اطلاعات لو رفته شامل بخشی از سورس کد مربوط به عملکرد دستگاه‌های گلکسی است؛ اما اطلاعات رسمی مصرف‌کنندگان یا کارمندان را شامل نمی‌شود. در حال حاضر این موضوع بر هیچ مشتری یا کسب‌وکاری تاثیرگذار نبوده است. به منظور جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در آینده، اقدامات پیشگیرانه اجرایی شده و روند خدمات‌رسانی به مشتریان ادامه خواهد یافت.”

1 در مورد “همکاری سامسونگ با گوگل و مایکروسافت با هدف جلوگیری از هک شدن گوشی‌های گلکسی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH