مدیرعامل هواوی: در صورت عدم اعمال تحریم‌های آمریکا، هواوی با اپل رقابت می‌کرد

غول فناوری چینی موسوم به هواوی پیش از آنکه شاهد توقف ناگهانی روند پیشرفت خود از سوی دولت آمریکا باشد؛ به‌عنوان برند پیشرو در صنعت اسمارت‌فون فعالیت می‌کرد. به‌دنبال اعمال مجموعه‌ای از تحریم‌های محدودکننده توسط دولت ایالات‌متحده، این برند چینی طی مدت بیش از 3 سال گذشته، شکست‌ها و ناکامی‌های گوناگونی را تجربه کرد.

این تحریم‌های سنگین بر فعالیت‌های هواوی در بازار اروپا نیز تاثیرگذار بودند و موجب کاهش شدید سهم کمپانی از بازار شدند. اخیرا یکی از مدیران هواوی پیرامون مداخلات دولت آمریکا در فعالیت‌های این شرکت از طریق اعمال تحریم‌ها اظهارنظر نموده است. ریچارد یو در اظهارات خود به‌طور ضمنی از سامسونگ به‌عنوان یکی از بازیگران کوچک بازار یاد کرد و نقش اقدامات ایالات‌متحده علیه فعالیت‌های خود را تشریح کرد.

ساختار تحریم‌های شدید ایالات‌متحده تقریبا موجب فروپاشی هواوی شده بود. در نتیجه این شرکت جایگاه خود به‌عنوان دومین بازیگر بزرگ صنعت اسمارت‌فون را از دست داد. با این‌حال کمپانی چینی طی سال گذشته به اوضاع خود تا حدی سروسامان داد. سیستم‌عامل HarmonyOS یکی از دستاوردهای بزرگ هواوی طی این دوره محسوب می‌شود.

به گفته ریچارد یو؛ مدیرعامل گروه تجاری مصرف‌کنندگان هواوی، کمپانی چینی می‌توانست به دومین تولیدکننده بزرگ بازار اسمارت‌فون پس از اپل تبدیل شود. وی این ادعا را ضمن برگزاری یک انجمن خودرو در چین مطرح کرد.

ریچارد یو؛ مدیر گروه تجاری مصرف‌کنندگان هواوی

پیش از اعمال تحریم‌های آمریکا در سال 2019، سامسونگ برترین تولیدکننده در بازار جهانی اسمارت‌فون به‌شمار می‌رفت. با این‌حال پیش‌بینی رشد سالیانه هواوی از برتری این شرکت نسبت به سامسونگ طی مدت چند سال آینده حکایت داشت. همچنین نرخ رشد 50 درصدی هواوی طی سال گذشته از عملکرد قابل‌توجه این برند چینی حکایت دارد. ادامه این روند ظرف مدت یک سال آینده می‌تواند بار دیگر هواوی را به یکی از تولیدکنندگان بزرگ اسمارت‌فون در جهان تبدیل نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH