سفر در زمان؛ دقیق‌ترین نما از کیهان توسط تلسکوپ جیمز وب گرفته شد + تصویر

پس از گذشت حدود 6 ماه از پرتاپ تلسکوپ فضایی جیمز وب، اولین تصویر واضح و تمام رنگی این تلسکوپ توسط ناسا منتشر شد.

جیمز وب بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین تلسکوپی است که تاکنون توسط ناسا ساخته شده و فناوری‌هایی در آن به کار رفته که تاکنون در هیچ ابزار دیگری مورد استفاده قرار نگرفته است. این تلسکوپ جانشین تلسکوپ فضایی هابل شد.

جیمز وب هنوز در ابتدای ماموریت خود به سر می‌برد و در همین ابتدا عمیق‌ترین و دقیق‌ترین نمای مادون قرمز از کیهان که تاکنون گرفته شده را به زمین فرستاد، این تصویر حاوی نور کهکشان‌هایی است که از میلیاردها سال پیش ساطع شده و ممکن است در حال حاضر نابود شده باشند.

این تصویر حکم سفر در زمان را دارد، زیرا میلیاردها سال پیش کیهان را نشان می‌دهد، این تصویر طی مراسمی در کاخ سفید و با حضور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا رونمایی شد.

بایدن در این مراسم گفت: این تصویر به جهان یادآوری می‌کند که آمریکا می‌تواند کارهای بزرگ انجام دهد و به فرزندان ما نشان می‌دهد که چیزی فراتر از ظرفیت ما وجود ندارد. ما می توانیم امکاناتی را ببینیم که هیچ کس قبلا ندیده، می‌توانیم به جاهایی برویم که هیچ کس پیشتر نرفته است.

ناسا شب گذشته اعلام کرد که امروز سه‌شنبه، تصاویر دیگری از تلسکوپ فضایی جیمز وب منتشر می‌شود.

تلسکوپ فضایی جیمز وب دو هدف عمده دارد: ابتدا آنکه به دنبال اولین ستاره‌های جهان است که بیش از 13.5 میلیارد سال پیش می‌درخشیدند. همچنین دومین هدف ساخت و پرتاب جیمز وب، کاوش در میان ستاره‌های دوردست جهت کشف سیاره‌ای مانند زمین است، سیاره‌ای که امکان حیات در آن وجود داشته باشد.

برای مشاهده تصویر در ابعاد اصلی، بر روی آن کلیک کنید

اولین تصویر جیمز وب نشان دهنده آن است که این تلسکوپ فضایی ظرفیت مناسب برای رسیدن به اهداف خود را دارد، البته جیمز وب حداقل 10 سال در ماموریت خواهد بود و فرصت زیادی تا اکتشافات اسرارآمیز این تلسکوپ فضایی باقی مانده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH