نیکون از تصمیم خود برای توقف تولید دوربین‌های DSLR خبر داد

بر اساس گزارشات منتشر شده توسط وبسایت Nikkei Asia، شرکت نیکون تولید دوربین‌های SLR خود را متوقف خواهد کرد. رقابت فزآینده در حوزه دوربین‌های اسمارت‌فونی همچنان صنعت دوربین را تحت تاثیر قرار داده و کمپانی ژاپنی تولیدکننده دوربین از این پس توجه خود را روی توسعه دوربین‌های جدید بدون آینه متمرکز خواهد کرد. بدین‌ترتیب دوربین Nikon D6 DSLR آخرین مدل SLR تولید شده توسط نیکون به‌شمار می‌رود.

یک دوربین SLR (ریفلکس تک‌لنز) به منظور نمایش یک تصویر از طریق لنز یا قسمت چشمی از مجموعه‌ای از قطعات مکانیکی و آینه‌ها استفاده می‌کند. با این‌حال طی یک دهه گذشته، دوربین‌های بدون آینه موجب شکل‌گیری تحولی انقلابی در صنعت دوربین شده‌اند. بعلاوه توانایی‌های دوربین‌های اسمارت‌فونی نیز به تدریج رو به افزایش است و کاربران عادی، دیگر به خریداری یک دوربین جداگانه نیاز چندانی ندارند.

دوربین‌های بدون آینه فاقد شاترهای مشابه با دوربین‌های SLR هستند؛ چرا که مدل‌های بدون آینه از ساختار مکانیکی استفاده نمی‌کنند. بعلاوه این دوربین‌ها در مقایسه با نمونه‌های SLR مشابه قادر به عکاسی با سرعت بالاتر و پردازش سریع‌تر تصاویر هستند. بعلاوه دوربین‌های بدون آینه به گونه‌ای ساخته شده‌اند که فضای کمتری را اشغال نموده و بنابراین دارای طراحی جمع‌وجورتری هستند. بر اساس اعلام انجمن دوربین و محصولات تصویربرداری کشور ژاپن، فروش دوربین‌های بدون آینه در سال 2020 برابر با 2.93 میلیون دستگاه بود؛ رقمی که از فروش 2.37 میلیون دستگاهی دوربین‌های SLR به میزان قابل‌توجهی بیش‌تر بود.

وبسایت Nikkei Asia طی یادداشتی خاطرنشان می‌کند: “دوربین‌های نیکون در برابر اسمارت‌فون‌هایی که هر روزه از دوربین‌های قدرتمندتری بهره می‌گیرند؛ شکست‌خورده هستند. نیکون از طریق ارائه محصولاتی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد‌تر قصد دارد تا دوربین‌های اسمارت‌فونی را مغلوب نماید. همچنین انتظار می‌رود که کانن نیز طی چند سال آینده تولید دوربین‌های SLR را متوقف نماید.”

دوربین بدون آینه نیکون Z 7II

دوربین‌های بدون آینه حدودا 50 درصد از درآمد کسب‌وکار محصولات تصویربرداری نیکون را به خود اختصاص می‌دهند؛ در حالی‌که سهم دوربین‌های SLR از درآمدهای کمپانی ژاپنی حدودا برابر با 30 درصد است. وبسایت Nikkei خاطرنشان می‌کند که واحد تصویربرداری نیکون به درآمد 178.2 میلیارد ین (تقریبا 1.3 میلیارد دلاری) دست یافته است. همچنین توزیع دوربین‌های SLR فعلی کمپانی کماکان ادامه خواهد یافت.

1 در مورد “نیکون از تصمیم خود برای توقف تولید دوربین‌های DSLR خبر داد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH