رئیس اتحادیه فناوران: فروش لپ‌تاپ‌های استوک اروپایی در فضای مجازی رونق گرفته

محمد رضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران اعلام کرد: لپ‌تاپ‌های دست‌ دوم اروپایی از طریق امارات وارد کشور می‌شود و در فضای مجازی به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با اشاره به رونق فروش لپ‌تاپ‌های دست دوم و قاچاق اروپایی به داخل کشور، گفت که این دست از لپ‌تاپ‌ها اکثرا در پیج‌های اینستاگرامی یا کانال‌های تلگرامی به فروش می‌رسد.

وی در خصوص رونق بازار لپ‌تاپ دست دوم قاچاق در ایران گفت: علت رونق قاچاق لپ‌تاپ دست دوم به ایران افزایش هزینه‌های حقوق گمرکی است، هزینه تمام‌ شده واردات این مدل لپ‌تاپ‌ها حدود هشت تا 15 درصد ارزان‌تر از کالاهایی است که به شکل رسمی وارد کشور می‌شود. همچنین به‌دلیل کاهش قیمت‌های تمام‌ شده، میل خرید مردم برای خرید لپ‌تاپ دست دوم بیشتر شده است.

محمدرضا فرجی تهرانی به خریداران توصیه کرد که تمام لپ‌تاپ‌های اروپایی قاچاق است اما به شکل اکبند و نو به فروش می‌رسد. وی پیشنهاد کرد که مردم خرید لپ‌تاپ‌های گارانتی‌دار از فروشگاه‌های معتبر را به خرید لپ‌تاپ‌های استوک ترجیح دهند.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران بیان کرد: در کمیسیون شکایت اتحادیه فناوران رایانه، مراجعه مردم بابت خرید لپ‌تاپ‌های استوک افزایش یافته است، زیرا بخشی از این کالا زمانی که به دست مصرف‌ کننده رسیده معیوب یا سوخته بوده و حالا کار نمی‌کند.

فرجی با اشاره به برنامه اتحادیه برای جلوگیری از کالاهای قاچاق، بیان کرد: اتحادیه فناوران بارها نسبت به واردات غیر رسمی لپ‌تاپ استوک اروپایی به مسئولان هشدار داده، اما عدم توجه به این موضوع همچنان باعث فروش این کالا در فضای مجازی شده است.

4 در مورد “رئیس اتحادیه فناوران: فروش لپ‌تاپ‌های استوک اروپایی در فضای مجازی رونق گرفته”

  1. ایشون خیلی بیجا کردن ، مردم ندارن ، گرفتارشون کردید ، خوب مجبورن با هزینه کمتر دستگاه به روز رو خریداری کنن ، ایشون و امثالهم فقط به فکر منافع شخصی و درآمدهای میلیاریشون هستند و فقط زررر مفت میزنند.

  2. اگر مجبور نباشیم برای هرچیزی سه برابر قیمت واقعیش پول بدیم، قطعاااااا نمیریم استوک بخریم!!!! دلار رو به ۳۰هزار تومن نرسونید شما مردم هم استوک نمیخرن یا زیر بار قرض نمیرن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH