کوالکام از تراشه‌های 4 نانومتری جدید خود برای دستگاه‌های پوشیدنی رونمایی کرد

کوالکام پس از انتشار تیزرهای تبلیغاتی مربوط به تراشه جدید خود طی هفته گذشته، دیروز از 2 تراشه جدید برای گجت‌های پوشیدنی رونمایی کرد. کمپانی آمریکایی به منظور تکرار موفقیت پلتفرم +Snapdragon Wear 4100 اکنون از تراشه‌های اسنپ‌دراگون W5 نسل 1 و اسنپ‌دراگون W5 پلاس نسل 1 رونمایی کرده است. هر 2 تراشه بر پایه فرآیند 4 نانومتری تولید شده و نشان‌دهنده پیشرفتی چشمگیر در زمینه پلتفرم‌های پوشیدنی کوالکام هستند.

کوالکام ادعا می‌کند که تراشه‌های پوشیدنی جدید این شرکت در مقایسه با پلتفرم +Snapdragon Wear 4100 تقریبا 2 برابر کارآمدتر بوده و میزان مصرف انرژی توسط آنها نیز 50 درصد کمتر است. تراشه W5 پلاس در سناریوهای کاربردی معمول می‌تواند 30 درصد فضای کمتر را (نسبت به تراشه‌های نسل‌های پیشین) اشغال نموده و مدت شارژدهی باتری را تا 50 درصد ارتقاء دهد. کوالکام طی ماه‌های گذشته به منظور بهینه‌سازی Wear OS با تراشه جدید خود همکاری نزدیکی با گوگل داشته است.

اصلی‌ترین وجه تفاوت میان تراشه‌های اسنپ‌دراگون W5 نسل 1 و اسنپ‌دراگون W5 پلاس نسل 1 این است که مدل غیر پلاس فاقد پردازنده کمکی AON است. کوالکام در صدد عرضه تراشه اسنپ‌دراگون W5 نسل 1 برای برخی گجت‌های پوشیدنی خاص است؛ چرا که برخی گجت‌ها به قابلیت‌های مضاعف برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی احتیاجی ندارند. این گجت‌ها شامل محصولات قابل عرضه در بازار چین، ابزارهای مخصوص کودکان، سالمندان، مراکز بهداشتی و بخش‌های سازمانی هستند.

تراشه اسنپ‌دراگون W5 پلاس نسل 1 شامل 4 هسته کورتکس A53 و یک هسته کم‌مصرف کورتکس M55 با فرکانس 250 مگاهرتز است. پردازنده گرافیکی A702 با فرکانس 1 گیگاهرتزی مسئولیت پردازش داده‌های گرافیکی را بر عهده دارد. برای مقایسه جالب است بدانید که پردازنده گرافیکی A504 به‌کارگیری شده در تراشه +Snapdragon Wear 4100 از فرکانس 320 مگاهرتزی برخوردار است. همچنین پیکره‌بندی حافظه نیز به‌روزرسانی شده و اکنون از حافظه‌های LPDDR4 با فرکانس 2133 مگاهرتز پشتیبانی می‌شود. همچنین واحد جدید یادگیری ماشینی موسوم به U55 نیز به تراشه‌های جدید اضافه شده است.

پردازنده کمکی جدید در تراشه اسنپ‌دراگون W5 پلاس نسل 1 قادر به انجام امور پردازشی بیش‌تری در پس‌زمینه بوده و در عین‌حال انرژی کمتری مصرف می‌کند. تمامی امور مربوط به حسگرها از طریق پردازنده کمکی همیشه روشن AON با معماری 22 نانومتری مدیریت می‌شوند. بدین‌ترتیب با عرضه تراشه اسنپ‌دراگون W5 پلاس نسل 1 اکنون اموری نظیر پردازش گفتار، پخش صدا و اعلان‌ها همگی می‌توانند به پردازنده کمکی واگذار شوند. همچنین تراشه AON قادر به فعال‌سازی بلوتوث کم‌مصرف ورژن 5.3، وای‌فای، GNSS و پشتیبانی از حالات جدید مدیریت انرژی نظیر Deep Sleep و Hibernate خواهد بود. بعلاوه به منظور برقراری اتصال LTE از یک مودم به‌روزرسانی شده به‌همراه حالت کاربری کم‌مصرف استفاده شده است.

کوالکام اعلام کرده که به منظور تولید ساعت‌های هوشمند مرجع با تراشه اسنپ‌دراگون W5 پلاس نسل 1 با شرکت‌های Compel و پگاترون همکاری نموده و از این طریق به تسریع روند توسعه محصولات توسط شرکای تجاری خود کمک کرده است.

Mobvoi و اوپو نخستین شرکت‌هایی هستند که اقدام به عرضه اسمارت‌وا‌چ‌های خود با تراشه‌های جدید کوالکام می‌کنند. بر اساس اعلام کوالکام در حال حاضر 25 طرح مختلف اسمارت‌واچ در دست تولید است. انتظار می‌رود که اوپو با برگزاری رویدادی طی ماه آگوست از ساعت هوشمند اوپو واچ 3 رسما رونمایی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH