سری هواوی P60 احتمالا با تراشه 14 نانومتری کایرین 9100 عرضه خواهد شد

از زمانی که هواوی با تحریم‌های مختلف از سوی دولت آمریکا مواجه شد؛ فعالیت‌های تجاری این شرکت چینی در بازار جهانی اسمارت‌فون به شدت کاهش یافت. اما یک گزارش جدید به جزئیات جالبی پیرامون اسمارت‌فون پرچم‌دار نسل آینده هواوی اشاره دارد.

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که ایالات‌متحده پیش‌تر تحریم‌هایی را علیه غول فناوری چینی وضع کرده است. بدین‌ترتیب دسترسی هواوی به تامین‌کننده اصلی تراشه‌های خود یعنی کمپانی TSMC قطع شد. هواوی به‌طور معمول از تراشه‌های اختصاصی کایرین که توسط واحد های‌سیلیکون این شرکت طراحی می‌شد؛ استفاده می‌کرد. این موضوع مشخصا در رابطه با اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار کمپانی صدق می‌کرد.

اما اکنون گزارش جدید وبسایت HuaweiCentral دربردارنده جزئیات بیش‌تری پیرامون اسمارت‌فون پرچم‌دار آینده هواوی P60 است. ظاهرا این هندست از تراشه جدید کایرین بهره خواهد برد؛ تراشه‌ای که بر پایه فرآیند 14 نانومتری تولید شده و با نام تجاری کایرین 9100 روانه بازار خواهد شد. این اطلاعات جدید از جانب یک افشاگر در شبکه اجتماعی چینی Weibo به اشتراک گذاشته شده است. این خبرچین با انتشار پستی در وبسایت میکروبلاگینگ چینی اعلام کرد که این تراشه اگرچه بر پایه فرآیند 14 نانومتری تولید می‌شود؛ اما عملکرد آن با تراشه‌های نسل فعلی که بر پایه فرآیند 5 نانومتری تولید می‌شوند؛ قابل مقایسه خواهد بود.

بعلاوه این موضوع نشان‌دهنده تلاش هواوی برای احیاء شرکت زیرمجموعه تولیدکننده تراشه و مدارات مجتمع خود موسوم به های‌سیلیکون است. بر اساس شایعات اسمارت‌فون ممتاز هواوی P60 در سال 2023 روانه بازار خواهد شد.

تصویر هواوی P50 پرو در مدل رنگی Galaxy Blue

برای مقایسه جالب است بدانید که تراشه‌های پرچم‌دار کوالکام یا اپل بر پایه فرآیند 5 نانومتری تولید شده و تقریبا 15 میلیارد ترانزیستور را در دل خود جای می‌دهند. از سوی دیگر فرآیند 14 نانومتری تنها می‌تواند از حدودا 2 میلیارد ترانزیستور میزبانی نماید. اپل پیش‌تر در سال 2015 و برای تولید تراشه مورد استفاده در آی‌فون‌ 6s موسوم به A9 از این فناوری بهره‌برداری کرد. البته بایستی به خاطر داشت که این خبر هنوز رسما مورد تائید قرار نگرفته است؛ بنابراین تا زمان انتشار اطلاعات دقیق‌تر ناچارا بایستی منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH