ادعای هوشیاری ربات هوش مصنوعی گوگل موجب اخراج یکی از مهندسان این شرکت شد!

هفته گذشته گوگل اعلام کرد که به تازگی یکی از مهندسان نرم‌افزار ارشد خود که مدعی برخورداری ربات چت هوش مصنوعی این شرکت از شعور شده بود را اخراج کرده است. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، Blake Lemoine؛ مهندس نرم‌افزار سابق گوگل طی ماه گذشته به‌دلیل نقض برخی سیاست‌های کمپانی از محیط کار اخراج شد.

بعلاوه غول جستجوگر دریافت که ادعای این فرد در رابطه با بهره‌مندی ربات چت LaMDA از احساس نیز کاملا بی‌اساس است. یکی از سخنگویان گوگل ضمن گفتگو با رویترز اعلام کرد: “مایه تاسف است که علیرغم تعاملات طولانی در این زمینه، Blake Lemoine همچنان به‌صورت پیوسته سیاست‌های شفاف استخدام و امنیت داده که شامل حفاظت از اطلاعات مربوط به محصولات است را نقض می‌کند.”

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که گوگل طی سال گذشته اعلام کرد که LaMDA‌ (مدل زبانی برای برنامه‌های گفتگو) اساسا می‌تواند در زمینه گفتگو آموزش ببیند و این موضوع به ربات چت کمپانی اساسا امکان خواهد داد تا در رابطه با هر موضوعی صحبت کند. گوگل و بسیاری از دانشمندان برجسته ادعاهای مطرح شده توسط آقای Lemoine را رد کرده‌اند.

LaMDA‌ یک الگوریتم پیچیده است که به منظور خلق کلام قانع‌کننده انسانی طراحی شده است. بنابراین متاسفانه به‌نظر می‌رسد که تا زمان تسخیر کامل جهان توسط فناوری‌های هوش مصنوعی هنوز کمی فاصله باقی مانده است.

1 در مورد “ادعای هوشیاری ربات هوش مصنوعی گوگل موجب اخراج یکی از مهندسان این شرکت شد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH