سامسونگ جهت تولید تراشه‌های پیشرفته‌تر یکی از مهندسان باتجربه اپل را به خدمت گرفت

علیرغم هیاهوی تبلیغاتی سامسونگ در خصوص تراشه پرچم‌دار اگزینوس 2200 مجهز به پردازنده گرافیکی طراحی شده توسط کمپانی AMD، اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S22 با این تراشه بومی سامسونگ چندان خیره‌کننده‌ ظاهر نشدند. در واقع غول کره‌ای به منظور جلوگیری از افزایش بیش از اندازه دما، عملکرد تراشه پرچم‌دار خود در سری گلکسی S22 را محدود کرد و این موضوع انتقادات شدیدی را به‌دنبال داشت.

گزارشات اخیر نشان می‌دهند که سامسونگ سرگرم تجدیدنظر در استراتژی خود برای تولید تراشه بوده و بر اساس اعلام وبسایت Business Korea، استخدام یکی از کارمندان سابق اپل نیز به منزله تلاشی در همین راستا قابل تفسیر است. بر اساس شایعات پیشین، سامسونگ به منظور توسعه یک تراشه اختصاصی برای اسمارت‌فون‌های گلکسی خود اقدام به ایجاد یک تیم قدرتمند 1000 نفری موسوم به Dream Platform One نموده است.

بر اساس استراتژی پیشین سامسونگ قرار بود این شرکت، تراشه‌هایی را طراحی نموده و آن‌ها را در اختیار سایر تولیدکنندگان هندست‌های اندرویدی نظیر گوگل و شیائومی قرار دهد. در نتیجه چنین راهبردی به‌نظر می‌رسید که میان واحدهای تولید تراشه کمپانی و سامسونگ موبایل نوعی رابطه خرید و فروش برقرار است. ظاهرا اکنون سامسونگ تصمیم گرفته تا از روش ساخت تراشه‌های اپل کپی‌برداری کند. این موضوع بدان معناست که از این پس تراشه‌های اگزینوس به‌صورت اختصاصی برای دستگاه‌های گلکسی تولید خواهند شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها تراشه‌های بازطراحی شده اگزینوس در سال 2025 به بازار عرضه خواهند شد.

سامسونگ کارشناس سابق اپل را به خدمت گرفت

بر اساس گزارش امروز، سامسونگ کارمند سابق اپل با نام کیم وو پیونگ را به‌عنوان مدیر مرکز ایده‌های پکیجینگ خود به خدمت گرفته است. این واحد در دفتر مرکزی Device Solution America مستقر شده است. به‌نظر می‌رسد که آقای کیم اهل کره‌جنوبی بوده و پیش از اشتغال در اپل طی سال 2014 برای مدت 9 سال در شرکت‌های Texas Instruments و کوالکام فعالیت کرده است.

در این گزارش به جزئیات مربوط به مسئولیت دقیق آقای کیم و حوزه‌های تخصص وی اشاره شده است. در این گزارش خاطرنشان شده که اشتغال آقای کیم در سامسونگ پدیده‌ای نامتعارف محسوب می‌شود؛ چرا که 2 کمپانی از فناوری‌های یکدیگر استفاده نموده و اپل مدعی است که سامسونگ برخی فناوری‌ها را از این شرکت به سرقت برده است. سامسونگ پیش‌تر و در سال 2012 لوک جولیا که قبل‌تر در زمینه توسعه دستیار صوتی سیری فعالیت می‌کرد را به خدمت گرفت.

در گزارش اخیر صریحا اعلام نشده که آقای کیم در زمینه توسعه چیپست موبایلی اگزینوس فعالیت خواهد کرد. از این گذشته اپل صرفا در زمینه تولید تراشه‌های Bionic مورد استفاده در آی‌فون‌‌های خود فعالیت نمی‌کند؛ بلکه این شرکت تراشه‌های مورد نیاز کامپیوترهای مک، ساعت‌های هوشمند اپل واچ و تراشه‌های فوق پهن‌باند U1 را تولید می‌کند. با این‌حال گزارش اخیر به فناوری‌های پکیجینگ اشاره دارد. این فناوری‌ها به منظور غلبه بر چالش‌های یکپارچه‌سازی تراشه‌ها از سوی شرکت‌های تولیدکننده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سامسونگ اخیرا تولید تراشه با استفاده از فناوری پیشرفته 3 نانومتری را آغاز نموده است. بر اساس اعلام کمپانی، تراشه‌های تولید شده با استفاده از این فرآیند در مقایسه با نمونه‌های 5 نانومتری از 23 درصد عملکرد بهتر و 45 درصد بهره‌وری انرژی مطلوب‌تر برخوردار هستند.

3 در مورد “سامسونگ جهت تولید تراشه‌های پیشرفته‌تر یکی از مهندسان باتجربه اپل را به خدمت گرفت”

  1. امیدوارم این دو کمپانی در آینده همکاری داشته باشن.چیز خیلی خوبی ازش درمیاد
    اگرچه در حال حاضررغیت هستن:)))

    1. سامسونگ در حدی نیست که رقیب اپل باشه برای بزرگ کردن سامسونگ تو را خدا اونو به اپل نچسبانید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH