سامسونگ احتمالا روی توسعه دوربین 450 مگاپیکسلی کار می‌کند

سامسونگ تاکنون از 2 سنسور 200 مگاپیکسلی خانواده ISOCELL رونمایی کرده است. با این‌حال هیچ‌کدام از سنسورهای فوق تاکنون در گوشی‌های گلکسی کمپانی به‌کارگیری نشده‌اند. با این‌حال این تمام ماجرا نیست؛ چرا که ظاهرا کمپانی کره‌ای سرگرم توسعه سنسور دیگری است که بر اساس نمادهای تجاری اخیر کمپانی می‌توان حدس زد که رزولوشن آن احتمالا برابر با 450 مگاپیکسل خواهد بود.

سامسونگ اخیرا به منظور حفظ حقوق معنوی نماد تجاری Hexa2pixel درخواست ثبت آن را به موسسه کره‌ای KIPRIS ارائه نموده است. همچنین بر اساس اعلام وبسایت Galaxy Club همین نماد تجاری از طریق پایگاه TMView در اروپا نیز رویت شده است. با این‌حال شایان به ذکر است که این نماد تجاری به سنسور دوربین یا رزولوشن 450 مگاپیکسلی آن هیچ اشاره‌ای نکرده است. اما این موضوع مانع از نظریه‌پردازی طرفداران سامسونگ پیرامون ماهیت نماد تجاری Hexa2pixel نشده است. یکی از نظریه‌های عجیب مطرح شده این است که سامسونگ روی توسعه سنسوری با رزولوشن فوق‌العاده بالا کار می‌کند.

Hexa2pixel احتمالا نمونه تکامل‌یافته فناوری Tetra2pixel محسوب می‌شود

حسگر ISOCELL HP1 دارای رزولوشن 200 مگاپیکسلی است؛ اما در صورت استفاده از تکنیک خوشه‌بندی پیکسلی 2×2 رزولوشن تصاویر ثبت شده توسط آن به 50 مگاپیکسل خواهد رسید. بعلاوه استفاده از تکنیک خوشه‌بندی پیکسلی 4×4 موسوم به Tetra2pixel نیز امکان‌پذیر خواهد بود. Hexa2pixel احتمالا گونه جدیدی از فناوری خوشه‌بندی پیکسلی به‌شمار رفته و از عملکردی مشابه با Tetra2pixel برخوردار خواهد بود؛ با این تفاوت که اطلاعات مربوط به 32 پیکسل مجاور (الگوی پیکسلی 6×6) در یکدیگر ادغام می‌شوند. این موضوع احتمالا بدان معناست که سنسور مذکور از رزولوشن 450 مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود.

این اطلاعات صرفا بر پایه حدس و گمان مطرح شده‌اند؛ بنابراین در مقطع کنونی توصیه می‌شود تا نسبت به صحت و سقم آنها با دیده تردید نگاه کنید. حتی اگر این فناوری دارای ماهیتی واقعی باشد؛ در این‌صورت سنسور 450 مگاپیکسلی سامسونگ احتمالا در آینده‌ای نزدیک معرفی نخواهد شد.

با این وجود اکنون چند سالی است که سامسونگ در میدان رقابت مگاپیکسلی حضوری فعال داشته است؛ بنابراین تلاش غول کره‌ای برای در هم شکستن مرزها و محدودیت‌ها ابدا دور از انتظار نخواهد بود.

به هرحال ثبت نماد تجاری Hexa2pixel توسط سامسونگ واقعیت داشته و دستاوردهای این تکنولوژی صرفا در گذر زمان مشخص خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH