وزیر ارتباطات: برنامه داریم تا نیاز مردم به فیلترشکن را به حداقل برسانیم

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در حاشیه کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات گفت: ما در وزارت اطلاعات برنامه داریم تا سرویس‌هایی برای مردم راه اندازی کنیم که نیازشان به فیلترشکن به حداقل برسد.

زارع‌پور در کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات که در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با اشاره به شبکه ملی اطلاعات گفت: شبکه ملی اطلاعات مبانی روشن و طرحی مصوب دارد. ما تمام امکانات وزارت ارتباطات را بسیج کرده‌ایم که استقرار کامل شبکه ملی اطلاعات محقق شود.

زارع‌پور تاکید کرد: شبکه ملی اطلاعات یک شبکه پرسرعت، با کیفیت و امن است که انواع خدمات و سرویس‌های عموما بومی برروی آن ارائه شده است. این شبکه برای تسهیل زندگی مردم و کسب‌وکارها عرضه می‌شود.

وزیر ارتباطات باور دارد که با اتمام شبکه ملی اطلاعات، پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها نیز محقق می‌شود که به افزایش سرعت 10 برابری یا چند صد برابری نسبت به وضع کنونی منجر خواهد شد.

زارع‌پور با ادامه داد: ما باید زمینه ایجاد جرم در این فضا را از بین ببریم، با استفاده از ابزارهای زیرساختی و فنی تلاش می‌کنیم تا حریم خصوصی مردم در این فضا حفظ شود. حفظ امنیت به یک الزام در فضای مجازی تبدیل شده است. اگر امنیت وجود نداشته باشد، کسب‌و‌کارها نمی‌توانند در این فضا کار کنند.

وزیر ارتباطات با رد ادعای اختلال در شبکه به دلیل استفاده از فیلترشکن‌ها گفت: ما اختلال گسترده‌ای در شبکه نداریم، اقداماتی هم که برای فعال کردن جست‌و‌جوی ایمن انجام دادیم، هیچ تاثیری برروی هیچکدام از سرویس‌های شبکه نداشته است. اگر کسی شواهدی مبنی بر اختلال در شبکه دارد ارائه کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با بیان اینکه استفاده از فیلترشکن‌ها موضوع مهمی است، گفت: الان بسیاری از گوشی‌های هموطنان ما به بدافزار آلوده هستند و راه ورود این بدافزارها هم ابزارهای دور زدن فیلترینگ و وی‌پی‌ان‌ است. ما برنامه‌ای که در وزارت ارتباطات داریم این است که نیاز مردم به فیلترشکن را کاهش دهیم، برنامه‌ای برای این کار ترتیب داده شده که در زمان خودش اعلام می‌شود، برای اینکه مردم نیازی به فیلترشکن نداشته باشند و سرویس‌های مورد نیازشان راه‌اندازی شود که استفاده از فیلترشکن به حداقل برسد، زیرا بسیاری از ویروس‌ها روی گوشی‌ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌هایشان به دلیل استفاده از فیلترشکن است.

 

2 در مورد “وزیر ارتباطات: برنامه داریم تا نیاز مردم به فیلترشکن را به حداقل برسانیم”

  1. اصلا باهمدیگه همکاری نمیکنن خود دولتمردا
    یکی میگه فلان برنامه عله بله یکی دیگه میگه نه باید تا جای ممکن فیلتر رو برداریم….
    !!!!!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH