اینترنت ماهواره ای

دبیرشورای عالی فضای مجازی: رشد جرایم سایبری به علت حاکم بودن پلتفرم‌های آمریکایی است

سیدابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: نظام امنیتی ما در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مبتنی بر شرکت‌های معروف آمریکایی است که باید برطرف شود.

سیدابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در حاشیه‌ بازدید از نمایشگاه کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات، با محوریت امنیت، تاب آوری و پایداری در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی برمیزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات و رضایت شورای عالی فضای مجازی از آن، گفت: اشکالی که در سند شبکه ملی اطلاعات وجود داشت با آخرین سند شورای عالی رفع شد، به این صورت که پروژه ریز شد و تمامی زیرپروژه‌های شبکه ملی اطلاعات به ویژه در حوزه ICT مشخص شد.

وی ادامه داد: در حوزه زیرپروژه‌های شبکه ملی اطلاعات در بخش ICT کار بزرگی که در این دولت انجام شد این بود که کار را شاخص‌ بندی کردیم تا بتوانیم از میزان پیشرفت پروژه ارزیابی داشته باشیم. ساعت‌ها کار کارشناسی مشترک بین مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات در این باره انجام شده است.

فیروزآبادی تاکید کرد: وضعیت ما در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و در حوزه امنیت نامطلوب است، با توجه به تهدیدهای جدی که با آن مواجه‌ایم و حتی با وجود اینکه استفاده از سخت افزار‌های آمریکایی را در زیرساخت های ممنوع کرده‌ایم اما در مجموع آن طور که باید رشدی در بحث امنیت فضای مجازی نداشتیم.

وی افزود: مشکل دیگر ما این است که نظام امنیتی ما در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مبتنی بر شرکت‌های معروف آمریکایی است.

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی: شرکت خدمات امنیتی نداریم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال ایجاد اپراتور خدمات امنیتی است. تکمیل زنجیره حوزه امنیت از صنعت تولید و خدمات و ارزیابی و آزمایشگاه مرجع نیازمند توجه بیشتر است.

فیروزآبادی افزود: هم اکنون جرایم سایبری به شدت در کشور در حال گسترش است که یکی از مهمترین علل شیوع این جرایم، حاکم بودن پلتفرم‌های آمریکایی است.

رش

1 در مورد “دبیرشورای عالی فضای مجازی: رشد جرایم سایبری به علت حاکم بودن پلتفرم‌های آمریکایی است”

  1. آخه چه ربطی داره…
    چرا قبول نمیکنن که فرهنگسازی خودشون ضعیفه
    و مردم و جوانان رو عقده ای بار میارن با این غربی غربی کردنها… مگه غرب چیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH