رابط کاربری MIUI 14 شیائومی با زبان طراحی جدید منتشر خواهد شد

کمپانی شیائومی با انتشار رابط کاربری MIUI 12 از زبان طراحی جدیدی رونمایی کرد. با این‌حال برند چینی در نسخه‌های بعدی رابط کاربری اختصاصی خود شامل MIUI 12.5 Enhanced Edition، MIUI 12.5 و MIUI 13 هیچ تغییر عمده‌ای را در زمینه طراحی ایجاد نکرد. اما بر اساس یک گزارش جدید، رابط کاربری MIUI 14 نهایتا با تغییرات عمده‌ای در ساختار ظاهری منتشر خواهد شد.

گزارش منتشر شده توسط وبسایت Xiaomiui به جزئیات زبان طراحی رابط MIUI 14 می‌پردازد. این گزارش بر پایه نسخه بتای پیش‌انتشار برنامه‌های سیستمی MIUI متکی است. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که شیائومی در ابتدا ویژگی‌ها و تغییرات جدید را از طریق نسخه‌های بتای برنامه‌های سیستمی MIUI و نسخه‌های بتای هفتگی MIUI ارائه می‌کند.

زبان طراحی MIUI 14 دارای فونتی پررنگ بوده و با وجود رابط کاربری کارتی از ظاهری مدرن‌تر برخوردار است. بعلاوه طراحی برنامه‌های پرکاربرد نظیر Gallery، Clock و App Vault نیز دستخوش تغییر خواهد شد. بعلاوه طراحی انتخاب‌گر ویجت‌ها، منوی تنظیمات لانچر، نصب‌کننده فایل‌های APK و باکس دیالوگ مجوزها نیز اصلاح خواهند شد. همچنین MIUI 14 ویژگی‌های جدیدی را نیز به‌همراه خواهد داشت.

MIUI 14 از اعلان‌های حبابی پشتیبانی خواهد کرد؛ اما این قابلیت صرفا در تبلت‌ها و دستگاه‌های تاشو قابل دسترس خواهد بود. بعلاوه ورژن آینده رابط کاربری MIUI از فناوری Qualcomm LE Audio، مشخصه حفاظت از کلاهبرداری، قابلیت تشخیص متن و مشخصه On this day در اپلیکیشن گالری پشتیبانی می‌کند.

گوشی گیمینگ ردمی K50 با رابط کاربری MIUI 13

شیائومی از زمان عرضه رابط کاربری MIUI 12.5 به کاربران امکان داده تا طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌های سیستمی را از روی دستگاه خود حذف نمایند. با انتشار MIUI 14 کاربران قادر به حذف برنامه‌های مختلف از جمله اپلیکیشن Clock خواهند بود. متاسفانه این موارد تمامی جزئیاتی هستند که تا به این لحظه پیرامون رابط کاربری MIUI 14 منتشر شده است. بر اساس شایعات، کمپانی شیائومی ضمن معرفی پرچم‌داران سری شیائومی 13 طی ماه نوامبر امسال از رابط کاربری MIUI 14 نیز رسما رونمایی خواهد کرد. انتظار می‌رود که توان پردازشی سری شیائومی 13 از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 تامین شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH