سامسونگ گلکسی S23 اولترا با یک سنسور 200 مگاپیکسلی جدید در راه است

سامسونگ از زمان عرضه اسمارت‌فون گلکسی S20 اولترا در گوشی‌های خود از دوربین‌هایی با رزولوشن بسیار بالا بهره گرفته است. این کمپانی در 3 نسل از پرچم‌داران گلکسی اولترا خود شامل گلکسی S20 اولترا، گلکسی S21 اولترا و گلکسی S22 اولترا از سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی استفاده کرد. اکنون به‌نظر می‌رسد که غول کره‌ای آماده استفاده از یک سنسور با رزولوشنی بالاتر است.

بر اساس اعلام یک افشاگر با نام Ice Universe، گلکسی S23 اولترا مجهز به دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی خواهد بود. گزارشات منتشر شده نشان می‌دهند که برند کره‌ای از یک سنسور 200 مگاپیکسلی معرفی نشده موسوم به ISOCELL HP2 استفاده خواهد کرد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که نخستین سنسور 200 مگاپیکسلی ساخت سامسونگ موسوم به ISOCELL HP1 در سال گذشته عرضه شد. چند هفته قبل نیز سامسونگ از دومین حسگر 200 مگاپیکسلی خود با نام ISOCELL HP3 رونمایی کرد.

ظاهرا سنسور ISOCELL HP2 در مقایسه با مدل‌های ISOCELL HP1 و ISOCELL HP3 عملکرد بهتری از خود ارائه خواهد داد. در واقع قانون نامگذاری محصولات سامسونگ نیز بعضا غیرقابل درک است. به‌عنوان مثال سنسور ISOCELL GN2 در مقایسه با مدل ISOCELL GN1 از کیفیت بالاتری برخوردار است؛ اما حسگر ISOCELL GN5 به اندازه هیچ‌کدام از 2 مدل فوق کارآمد نیست.

اندازه سنسور ISOCELL HP2 هنوز مشخص نیست. چنان‌چه این سنسور واقعا از عملکرد مطلوب‌تری برخوردار باشد؛ در این‌صورت اندازه آن از سنسور 1/1.22 اینچی ISOCELL HP1 بزرگ‌تر بوده و یا از فناوری ایزولاسیون عمیق بهتری بهره خواهد برد. برخی کارشناسان، استراتژی سامسونگ مبنی بر استفاده از حسگرهایی با چنین رزولوشن بالایی را زیر سوال می‌برند؛ چرا که به باور آنها استفاده از سنسورهایی با رزولوشن پایین‌تر و پیکسل‌های درشت‌تر به لحاظ تئوری نتایج مطلوب‌تری را به‌دنبال خواهد داشت.

1 در مورد “سامسونگ گلکسی S23 اولترا با یک سنسور 200 مگاپیکسلی جدید در راه است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH