پانزده ویژگی مهم سامانه پیامکی

در دنیای مدرن امروزی که تبلیغات حرف اول را می‌زند و هزاران راه مختلف تبلیغاتی وارد بازار شده است، برای آنکه با هزینه‌ی متعادل بتوانید، بهترین تبلیغ را داشته باشید؛ و همچنین سود زیادی کسب کنید باید بسیار سنجیده عمل کرده و پلن برنامه ریزی منطقی داشته باشید.

با وجود تحولاتی که در طی چند سال اخیر در حوزه‌ی تبلیغات ایجاد شد؛ و روش‌های نوینی در این زمینه وارد بازار گردیده است، اما باز هم سامانه پیامکی جایگاه ویژه‌ای بین شرکت‌ها و مجموعه‌ها دارد. امروز قصد داریم در مورد ویژگی مهم سامانه پیامکی با هم صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

چگونه یک سامانه پیامکی خوب انتخاب کنیم؟

شرکتهای تبلیغاتی زیادی هستند که در زمینه‌ی سامانه پیامکی فعالیت دارند و در صورت نیاز پنل در اختیار شما قرار می‌دهند. در گفتگوهای قبلی با شما در مورد سامانه‌های پیامکی شرکت‌های بزرگی مانند کندو اس ام اس صحبت کرده‌ایم . اما اگر به صورت کوتاه بخواهیم اشاره‌ای داشته باشیم؛ یک سامانه پیامکی خوب باید قیمت مناسبی داشته باشد و خدمات پشتیبانی خوبی به شما ارائه دهد. در این قسمت می‌خواهیم به 15 ویژگی مهم سامانه پیامکی بپردازیم.

قیمت شفاف و منطقی

هر شرکت تبلیغاتی که پنل پیامک دارد موظف است که در همان ابتدای درخواست مشتری خود، ریز هزینه را شفاف سازی کند و در صورت نیاز محاسبه‌ی اولیه‌ای هم در اختیار مشتری قرار دهد. در ضمن شرکت باید به شما مشاوره کاملاً رایگان ارائه دهد.

پشتیبانی خوب و منطعف پذیر

استفاده از پیامک تبلیغاتی بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ بسیار هائزاهمیت است چرا که مهمترین قدم برای تبلیغات گسترده و مطرح کردن برند یک مجموعه می‌باشد. اما این قضیه زمانی هدفمند و موفق خواهد بود که یک تیم پشتیبانی قوی پشت تبلیغات شما باشد. پشتیبانی 24 ساعته که با صبر و حوصله و مسئولیت پذیری بالا پروژه‌ی تبلیغی شما را پیگیری کند. تیم پشتیبانی باید شرایط و خواسته‌های شما را بررسی کند و با توجه به بازار رقبای کاری شما بهترین راه حل را به شما ارائه دهد. همچنین روشهایی مانند چت آنلاین یا تیکت برای پشتیبانی باید 24 ساعته قابل اجرا باشند.

پیام رسانی دوطرفه یکی از مهمترین عوامل ممکن

حتما بارها برای شما پیامکی آمده است که در متن آن نوشته شده است، در صورت نیاز به توضیحات بیشتر پیرامون موضوعات ارائه شده عدد 1 را ارسال کنید. چنین قابلیتی را پیام رسانی دوطرفه می‌گویند یعنی هم از طریق شرکت برای شما پیامک ارسال شود و هم در صورت نیاز، شما قادر به پاسخ باشید.

یک سامانه پیامکی موفق باید این قابلیت را حتما داشته باشد.

 

دسترسی و کاربری آسان

مشخصاً تمامی مشتریان عزیزی که از خدمات یک سامانه پیامکی استفاده می‌کنند، دانش بالای کامپیوتری ندارند. پلتفرمی که برای اس ام اس پنل طراحی و ارائه می‌شود؛ حتما باید کاربری آسانی داشته باشد به طوری که مشتری گیج نشود و به راحتی بتواند خدماتی که نیاز دارد را پیدا کند.

 

تشخیص پیامکهای ناموفق و برگشت هزینه

همه می‌دانیم که ممکن است بنا بر هر دلیلی پیامکی به مخاطب ارسال شود اما به او نرسد. ممکن است مخاطب در دسترس نباشد، شماره‌ای که در بانک اطلاعاتی خود دارید اشتباه باشد، خطی قطع شده باشد و … . اگر پلتفرم سامانه پیامکی شما درست طراحی شده باشد باید تعداد پیامک‌های ناموفق را تشخیص داده و هزینه‌ی آنها را مجددا به شارژ شما بازگرداند.

 

عدم محدودیت زمانی در ارسال پیامک

هر شرکتی با توجه به استراتژی کاری و تبلیغات خود نیاز دارد که در ساعات مختلف شبانه روز برنامه تبلیغی داشته باشد. برای مثال برای مجموعه رستوران‌ها بهتر است که ساعات نزدیک به وعده غذایی مانند ناهار یا شام تبلغات خود را پیامک کنند. پس توجه کنید که اگر نوع حرفه‌ی شما به گونه‌ای است که در ساعات متعددی نیاز به ارسال پیامک دارید باید با شرکتی همکاری کنید که این قابلیت را داشته باشد.

 

ارائه پکیج‌های متنوع پیامکی

با توجه به نوع کسب و کار و میزان بودجه‌ای که هر مجموعه برای تبلیغات پیامکی خود در نظر گرفته است. باید پکیج‌های متنوعی از شرکت ارائه دهنده سامانه‌ پیامکی به شما ارائه گردد. به طور کلی برای کسب و کارهای بزرگ یا کوچک باید چندین پلن وجود داشته باشد تا با امتحان هر کدام از آنها، صاحبین کسب و کار به این نتیجه برسند که کدامیک بیشتر مفید بوده است و کدامیک بازدهی زیادی برایشان نداشته است.

 

سرعت بالا در ارسال پیامک‌ها

سامانه پیامکی منتخب شما باید این قابلیت را داشته باشد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن با سرعت بالا تعداد زیادی پیامک ارسال نماید. برخی از پلتفرم‌ها قادر هستند که در کمتر از 15 دقیقه میلیونها پیامک را ارسال نماید.

پس هنگام انتخاب سامانه مورد نظر به این گزینه توجه ویژه داشته باشید. البته این را هم بگوییم که اگر قصد ارسال پیامک با تعداد بالا را داشتید باید سیستم پاسخگویی حرفه‌ای نیز در مجموعه خود داشته باشید تا به قول معروف تماس‌های دریافتی شما سوخت نشود.

 

عدم محدودیت مکانی برای ارسال پیامک

سامانه پیامکی طوری باید طراحی و تنظیم شده باشد که محدودیت ارسال پیامک به شهرها و یا حتی کشورهای مختلف را داشته باشد. بسیاری از کسب و کارهای موجود نیازمند تبلیغات سراسری در کشور و همچنین برون کشوری دارند.

گزارش گیری آسان و دقیق

سامانه پیامکی موفق است که مخاطب بتواند به راحتی از پیام‌های ارسالی خود گزارش گیری دقیق داشته باشد تا با بررسی به این نتیجه برسد که کدام برنامه پیامکی که رفته است پاسخگو نیاز بوده است و کدام ضعیف‌تر از همه است تا حذفش کند. در ضمن باید از نظر هزینه مالی هم گزارش دقیقی داشته باشد.

توانایی گذاشتن لینک در محتوای پیامک

برخی از مجموعه‌ها برای بازاریابی خود نیاز دارند که لینکی در متن پیامک قرار دهند تا مخاطب وارد آن شود و محتوای اصلی که قرار است در اختیار داشته باشد را بدست آورد. در این صورت باید سیستم پیامکی در دسترس باشد که این قابلیت را داشته باشد.

نداشتن محدودیت تاریخ انقضاء

برخی از سامانه‌های پیامکی برای مثال به شما اعلام می‌کند که شارژی که برای ارسال پیامک در پرتال خود دارید تا 3 ماه قابل استفاده است و اگر از تاریخ ذکر شده بگذرد، مبلغ هزینه شما سوخت می‌شود و قابل انتقال نیست.

برای شرکت‌هایی که کسب و کار کوچک دارند، مهم است که محدودیت تاریخی برای ارسال پیامک نداشته باشند

چرا که برنامه ریزی محدود اما بلند مدت برای تبلیغات خود دارند.

امکان خرید حداقلی پلن تبلیغاتی پیامک

همان طور که گفته شد بودجه‌ی کسب و کارهای نوپا و یا کوچک محدود است بنابراین یک پلتفرم پیامکی موفق می‌داند که باید چند پلن با حداقل بودجه برای این دسته از مشتریان خود داشته باشد.

 از سامانه پیامکی خود هدیه بگیرید

برخی از سامانه‌ها علاوه بر ارائه تخفیف برای مشتریان خود هدایایی نیز در نظر می‌گیرند به این صورت که در پلنهای مختلف خود، اعلام می‌کنند که با خرید هر کدام از آنها بین 200 تا 10000 پیامک هدیه به مشتری خود می‌دهد. بی شک برای هر مجموعه‌ای دریافت چنین هدایایی خوشایند خواهد بود.

امکان استفاده از وب سرویس

مدتیست که ارسال پیامک از طریق وب سرویس‌ها بسیار پرطرفدار شده است. اگر بخواهیم تعریف مختصر و کوتاهی از وب سرویسها داشته باشیم باید بگوییم که: ارسال پیامک از طریق پلتفرم‌های اینترنتی بدون دخالت نیروی انسانی . اگر مجموعه‌ی بزرگی هستید و نیاز به اینگونه خدمات دارید، سامانه پیامکی را انتخاب ‌کنید که امکان استفاده از وب سرویس را داشته باشد.

سخن آخر

جهت تبلیغات اس ام اسی، پلتفرم و یا سامانه‌های پیامکی متعددی وجود دارد که شما به عنوان مجموعه‌ای که نیازمند این نوع تبلیغ است باید با دقت و بررسی فراوان بهترین گزینه و در عین حال مقرون به صرفه‌ترین را انتخاب نمایید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH