کوالکام به‌عنوان اسپانسر جدید باشگاه منچستر یونایتد معرفی شد

روز گذشته کمپانی کوالکام اعلام کرد که همکاری استراتژیک جهانی و چند ساله خود با یکی از مشهورترین باشگاه‌های فوتبال در جهان یعنی منچستر یونایتد را آغاز نموده است. بنابراین کوالکام از این پس به‌عنوان اسپانسر باشگاه منچستر یونایتد فعالیت خواهد کرد. بدین‌ترتیب برند اسنپ‌دراگون به اشکال مختلف از سوی باشگاه انگلیسی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بی‌تردید چنین اقدامی جالب توجه به‌نظر می‌رسد. کوالکام اخیرا حمایت‌های مالی خود را گسترش داده و تلاش می‌کند تا برند اسنپ‌دراگون را بیش از پیش در مقابل دیدگان مردم قرار دهد؛ حتی اگر این شرکت محصولی را به‌طور مستقیم در اختیار مصرف‌کنندگان قرار ندهد. برخی افراد احتمالا تصور می‌کنند که سرمایه‌های کوالکام به اندازه‌ای زیاد است که این کمپانی برای هزینه کردن آنها دچار سردرگمی‌ شده است. همچنین برخی افراد، اقداماتی از این قبیل را بیهوده قلمداد می‌کنند. اکنون این پرسش در ذهن مطرح می‌شود که آیا کوالکام با این‌کار قصد دارد مردم را با تراشه‌های به‌کارگیری شده در دستگاه‌های مورد علاقه آنها آشنا نماید؟ در پاسخ بایستی اعلام کرد که روش فوق برای تحقق این هدف کمی عجیب به‌نظر می‌رسد.

همچنین می‌توان آینده‌ای را متصور شد که در آن مردم به یک فروشگاه اپراتور خیابانی در شهر منچستر وارد شده و مشخصا به‌دنبال خریداری یک هندست با تراشه اسنپ‌دراگون باشند. بی‌تردید این پدیده در صورت صرف هزینه و زمان کافی برای بازاریابی قابل تحقق خواهد بود. اما این اقدامات واقعا چه ضرورتی دارند؟ تراشه‌های اسنپ‌دراگون در بازار محصولات رده بالای اندرویدی تقریبا بی‌رقیب هستند؛ بنابراین تمامی این اقدامات در نگاه نخست بی‌معنا به‌نظر می‌رسند.

برخی افراد ادعا می‌کنند که کوالکام احتمالا در تدارک عرضه یک اسمارت‌فون با برند اسنپ‌دراگون است. عرضه چنین محصولی می‌تواند روابط نزدیک کوالکام با مشتریان فعلی و کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون را به خطر بیندازد. بنابراین این پرسش مطرح می‌شود که عرضه چنین اسمارت‌فونی اساسا چه ضرورتی خواهد داشت؟ بنابراین پرسش‌ها فراوان و پاسخ‌ها کاملا محدود هستند.

به هرحال کوالکام خاطرنشان کرده که این همکاری استراتژیک (یا همان اسپانسرینگ) فارغ از معنا و مفهوم خود رویدادها و تجربیات منحصربه‌فردی را برای طرفداران در اولدترافورد و سراسر جهان ایجاد خواهد کرد. بعلاوه کوالکام به منظور بهبود قابلیت‌های اتصالی تلفن‌همراه در ورزشگاه اولدترافورد، پیشنهاداتی را با مقامات باشگاه منچستر یونایتد در میان گذاشته است. انتشار چنین خبری برای طرفداران باشگاه انگلیسی خوشایند بوده و این موضوع به ارتقاء کیفی تجریه کاربران در روزهای برگزاری بازی کمک خواهد کرد.

ویکتوریا تیمپسون؛ مدیرعامل واحد همکاری‌های راهبردی باشگاه منچستر یونایتد اعلام کرد: “پلتفرم‌های اسنپ‌دراگون تجارب بی‌نظیری را برای هواداران در سراسر جهان رقم خواهند زد. این موضوع به تعمیق تعاملات طرفداران با باشگاه فوتبالی مورد علاقه آنها کمک خواهد کرد.” با این‌حال سازوکار تحقق این هدف روشن نیست. در هر صورت بدیهی است که در فصل آینده، برند اسنپ‌دراگون به‌صورت گسترده در ورزشگاه اولدترافورد یا حتی روی پیراهن بازیکنان تیم منچستر یونایتد رویت خواهد شد.

1 در مورد “کوالکام به‌عنوان اسپانسر جدید باشگاه منچستر یونایتد معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH